חוק השקיות: האם גם לקוחות שמזמינים באינטרנט, זכאים לקבל את הסלים הרב-פעמיים חינם?
לקוחות מתלוננים – הזמנו בשופרסל אונליין במאות שקלים, ולא קיבלנו את השקיות הרב-פעמיות שהיינו יכולים לקבל לו קנינו בסניף
לקוחה שרכשה כבר פעמיים באתר שופרסל (שופרסל אונליין), בכל פעם במאות שקלים, ציפתה לקבל בגין כל 100 שקל ששילמה סל רב-פעמי חינם – ובמצטבר מדובר היה על 6 שקיות כאלה. לפי קמפיין השקיות של המשרד להגנת הסביבה, ברשתות השיווק שהצטרפו למהלך, הלקוחות יכולים לקבל סל רב-פעמי חינם בעבור קנייה בכל 100 שקל – ואם בידי הרשת אין באותו רגע סלים, עליה לתת להם שובר לקבלת שקית כזאת ואף לפצות אותו.
רשת שופרסל היא בין הרשתות שהצטרפו למהלך, אז מדוע המשלוח משופרסל און-ליין, שעמד על יותר מ-300 שקל, לא כלל 3 שקיות רב-פעמיות? כשהתקשרה הלקוחה למוקד שירות הלקוחות, הוסבר לה שההטבה הזאת לא ניתנת למזמינים באינטרנט.
מרשת שופרסל נמסר לי בתגובה כך: "לאור העובדה שבמסגרת שירותי האונליין הלקוח לא נדרש לסחוב מוצרים הביתה בסלי נשיאה משום שהחברה מספקת את המשלוחים לבית הלקוח – נעשה שימוש בשקיות שאינן שקיות גופיה ועל כן אין זכאות לקבלת סלים רב פעמיים בערוץ זה".
במשרד להגנת הסביבה דווקא מזמינים את הרשתות לספק את הסלים הרב-פעמיים גם בקניות באינטרנט, והם משיבים כך: "המשרד להגנת הסביבה לא דרש מהקמעונאים חלוקת סלים רב פעמיים במסגרת קניות און-ליין. יחד עם זאת, קמעונאי שכן יספק במסגרת קניות און-ליין סלים רב פעמיים יקבל בהתאם גם את תמיכת המשרד לכך".
אז בשורה התחתונה, אם חשוב לכם לצבור כמה סלים רב-פעמיים חינם לפני שמסתיים קמפיין הסבסוד ב-17 בינואר, נראה שתצטרכו לבקר בסניפים הפיזיים.