פארמוביל - שוק חקלאי על גלגלים ביוזמת ברק אומגה - מתחיל לפעול בשכונות ולשווק ירקות ופירות ללא פערי תיווך

פארמוביל – שוק חקלאי על גלגלים ביוזמת ברק אומגה – מתחיל לפעול בשכונות ולשווק ירקות ופירות ללא פערי תיווך

העיר הראשונה שבה יפעל המיזם – ראשון לציון. המטרה היא מחירים הוגנים לצרכנים ולחקלאים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

ברק אומגה, מוביל מחאת הפלפלים שיזם בשנים האחרונות מכירות ישירות של פירות וירקות בכל הארץ, מוביל יוזמה חדשה – שוק חקלאי נייד.

מדובר במשאיות עמוסות ירקות ופירות שיגיעו לשכונות בערים שונות ברחבי הארץ והתושבים יוכלו לרכוש שם ירקות ופירות טריים. התוצרת החקלאית נמכרת ללקוחות ישירות מהחקלאים, ללא פערי תיווך וזמן קצר לאחר הקטיף.

שמו של המיזם הוא פארמוביל – ואת יריית הפתיחה יורה עיריית ראשון לציון יחד עם אומגה כבר ביום ראשון הקרוב, 15.10.2017, במתנ"ס נעורים.

מי שמוביל את התמיכה במיזם מצד עיריית ראשון לציון הוא חבר המועצה משה לב הר, וראשת מנהל קהילה, דפנה כרמי-שקורי. השניים מקבלים רוח גבית מראש העיר מר דב צור, ונקודות המכירה מוקמות יחד עם החברה העירונית.

המשאיות יגיעו לכל נקודה פעם בשבוע בשעות קבועות.

להלן המועדים בשבועות הקרובים בראשון לציון (המכירות מתקיימות בשעות 15:00-19:00): 

  • ימי א': מתנ"ס נעורים.
  • ימי ב': נחלת 360.
  • ימי ג': נווה חוף.
  • ימי ד': נווה ים.
  • ימי ה': קריית גנים.
  • ימי ו': תחנת הדלק סונול שלי, החל מהשעה 10:00.

לאחר תקופת ההרצה, תורחב הפעילות לשכונות נוספות ובהמשך לערים ותחנות דלק נוספות.

קואופרטיב ראשון מסוגו

פארמוביל הוא למעשה התאגדות של חקלאים במסגרת קואופרטיב חקלאי-חברתי ללא מתווכים, אשר נועד להעביר ולשווק את התוצרת החקלאית ישירות מן השדות אל השכונות.

הרעיון, כאמור, הוא דוכני מכירה ניידים אשר יגיעו אל נקודות קבועות במרכזי השכונות ואל תחנות הדלק באופן קבוע, אחת לשבוע.

אומגה מבטיח מחירים הוגנים הן לצרכנים והן לחקלאים, כך שהם לעתים קרובות יהיו נמוכים יותר מאלה שברשתות השיווק.

כזכור, הסרטון שהעלה אומגה, מגדל פלפלים ממושב פארן שבערבה, בשנת 2014 – הוא שהצית את מחאת הפלפלים. בסרטון הוא נראה משמיד תוצרת משום שפשוט לא השתלם למכור אותה.

מאז פועל אומגה ללא לאות להעלות את המודעות לעוול שנעשה לחקלאים ולהגדיל את אפיקי המכירות הישירות מהחקלאים לצרכנים.

BARAKברק אומגה, מוביל מחאת הפלפלים ומייסד פארמוביל

אומגה שב ומדגיש בכל הזדמנות שפערי התיווך הם שגורמים לצרכנים בישראל לשלם הרבה יותר מדי על ירקות ופירות, בעוד שהחקלאים מקבלים תמורה נמוכה ביותר על התוצרת החקלאית. 

בנוסף, הוא פועל בדרכים שונות כדי להביא לשינוי חקיקה בתחומים שונים, למשל תנאי העסקה של עובדים זרים, מכסות המים וכו'.

היוזמה הנוכחית, של קואופרטיב חקלאי, היא מהלך אינטגרלי מהעשייה של אומגה בשנים האחרונות – ומטרתה להפוך את החקלאים לכוח כלכלי שיכול להשפיע הן על המחירים שהם מקבלים והן על המחירים שמשלמים הצרכנים.  

הצלחת הפרויקט תלויה כמובן בהיענות מצד הצרכנים, שצריכים להצביע ברגליים ובארנק. 

את כל הפרטים על המכירות אפשר למצוא באתר פארמוביל ובעמוד הפייסבוק של פארמוביל, שם אפשר גם להירשם כדי להזמין את המשאיות לאזורים שונים.

קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות