קבוצת הוניגמן, הכוללת גם את TNT, נקלעה לקשיים

קבוצת הוניגמן, הכוללת גם את TNT, נקלעה לקשיים

לצרכנים שמחזיקים בשוברי זיכוי או בכרטיסי מתנה – מומלץ לממשם באופן מיידי

צילום: יח"צ
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

קבוצת האופנה הישראלית הוותיקה, הכוללת את הוניגמן, הוניגמן קידס ורשת TNT המיועדת לנוער, נקלעה לקשיים כלכליים וצפויה להגיש בקשה להקפאת הליכים – כך דווח בכלכליסט.

לצרכנים המחזיקים שוברים וזיכויים של הרשת, או בגדים שהם מעוניינים להחליף, מומלץ לעשות זאת בהקדם, שכן לעתים במקרים כאלה הצרכנים מוצאים את עצמם ללא המוצר וללא הכסף – מרגע שהרשת סוגרת את שעריה או נמצאת בכינוס נכסים.

הוניגמן, בבעלותם של יעקב ומיכה הוניגמן, היא אחת הרשתות הגדולות בישראל, והחלה לפעול כחנות ילדים עוד לפני קום המדינה, בשנת 1947. היא מעסיקה 1,100 עובדים ומנהלת כ-150 סניפים בפריסה ארצית.

לאחרונה החזירה הקבוצה את מיכה רונן לתפקיד המנכ"ל, במקום קובי מויסה שכיהן בתפקיד שנתיים. 

מעבר לכך, בהוניגמן לא נעשו צעדים בולטים בשנים האחרונות – כמו המהלכים שעשתה קסטרו כאשר רכשה חלק מהודיס, למשל, או קבוצת פוקס שמקפידה להרחיב את מגוון הזיכיונות שלה למותגים בינלאמיים. 

בעידן התחרותי שבו נמצא ענף האופנה, נראה שהיעדר צעדים מסוג זה היו בעוכריה של הוניגמן. 

בלי קשר להתנהלותה זו של הוניגמן, המשבר הזה צריך להדליק נורה אדומה לא רק בקרב המתחרים בענף, אלא גם בקרב הצרכנים עצמם.

רשתות האופנה בארץ סובלות ממצב מורכב שבו, מצד אחד, הן משלמות לקניונים סכומי כסף גבוהים מאוד, ומצד שני, הישראלים קונים בהמוניהם בחו"ל. 

בראייה נקודתית של כל צרכן לעצמו, הבחירה לקנות בחו"ל משרתת כמובן את המטרה לחסוך בהוצאות, משום שלעתים קרובות מדובר במחירים נמוכים בהשוואה למחירים בארץ (אגב, לפעמים הקנייה באתרים בחו"ל לא כזאת חסכונית, במיוחד במכירות סוף עונה בארץ שבהן אפשר למצוא פריטים ב-20-30 שקל לפריט). 

בראייה רחבה יותר, בכל פעם שישראלי בוחר להוציא את כספו בחו"ל, בעל העסק כאן בישראל נפגע.

לעסקים הללו יש אורך נשימה מוגבל, והיכולת שלהם להתחרות בענקיות כמו אסוס, עלי אקספרס או נקסט, דלה מאוד.

תעשייה ישראלית, בין אם בתחום האופנה ובין אם בתחומים אחרים, היא חיונית לכלכלה הישראלית, ולצרכנים הישראלים יש תפקיד גם כאן, בדיוק כשם שיש להם תפקיד לקנות תוצרת חקלאית ישראלית כדי לשמור על החקלאים הישראלים. 

יש לקוות שהוניגמן תימכר כרשת מתפקדת לחברה ישראלית אחרת, ולא תיעלם מהנוף.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות