הולכים לסרט? בקרוב לא תצטרכו לשלם על פופקורן

הולכים לסרט? בקרוב לא תצטרכו לשלם על פופקורן

הצעת חוק שסותמת את הפרצה בחוק הפופקורן אושרה בקריאה ראשונה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לעתים לא ברור לאילו דקויות צריכה להגיע כנסת ישראל במטרה להגן על הצרכנים הישראלים. בשנת 2012 עברה בכנסת הצעת חוק שמטרתה הייתה לשים סוף למחירי המזון המופקעים בבתי קולנוע ובמגרשי ספורט, שנהגו לאסור הכנסת מזון מהבית וכך אילצו את הצרכנים לקנות את המוצרים היקרים הנמכרים במקום. אלא שבאותה הצעת חוק הייתה פרצה שנוצלה לרעה: החוק לא חל על זכיינים שפועלים במקום.

יצוין שהתאחדות בתי הקולנוע התנגדה אז להצעה. היועץ המשפטי של התאחדות ענף הקולנוע, עו"ד שאול שרצר, השתמש אז בנימוק המאוד נפוץ שבאמצעותו מנסים לא פעם להשפיע על חברי הכנסת, שלפיו מדובר במודל העסקי של בתי הקולנוע שחלקם נמצאים בפריפריה: "החוק עלול להביא לפגיעה בבתי הקולנוע החלשים ולסגירת בתי קולנוע בפריפריה". מאז זרמו מים רבים ובתי הקולנוע ממשיכים לפעול ואף לגבות עשרות שקלים על מזון ושתייה.

מטבע הדברים, חוסר הבהירות יצר מצב של צרכנים זועמים וסוחרים נצלנים, עד כדי כך שהכנסת נדרשה השבוע לדון בנושא הזה שוב – כאילו אין במדינה מצוקות ועוולות גדולות יותר לטפל בהן. אתמול, 22.3.16, אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את ההצעה לתקן את חוק הגנת הצרכן, של ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) וחברי כנסת נוספים, שנועדה לסגור פרצות בסעיף שזכה לכינוי "חוק הפופקורן" ואוסר למנוע מצרכנים להכניס מזון ושתייה לבתי קולנוע ולמקומות בילוי נוספים שבהם נמכרים מוצרים דומים.

בא כוח התאחדות ענף הקולנוע בישראל, עו"ד שאול שרצר, אמר: "בואו נשים דברים על השולחן, אתם מתכוונים לא לפופקורן ולא בבתי קולנוע, אתם מתכוונים לאולמות ספורט ולזכיינים בהופעות. לא אנחנו נקטנו בשיטת הזכיינות ואנחנו מזמינים את כולם להכין פופקורן בבית ולבוא איתו לקולנוע. אבל בתי הקולנוע נמצאים בקניונים ואני לא רוצה שיכנסו עם מוצרים אחרים כמו סירי שווארמה שנמכרים בקניון, כי זה הורס את הציוד. לכן אנחנו מבקשים לאפשר להכניס לקולנוע רק פופקורן או מזון שנמכר במזנון הקולנוע".

ההצעה אושרה פה אחד, כאשר מלבד ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) הצביעו בעדה גם המציעה ח"כ פלוסקוב וח"כ עיסאווי פריג' (מרצ), אלא שכדי שכנסת ישראל תגאל את הצרכנים מהטריקים של הזכיינים במקומות הבילוי, היא צריכה עוד לעבור בקריאה שנייה ושלישית.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות