טעמנו: לחמניות "מדברות" של ברמן - לחמניות בריאות לילדים עם ד"ש מההורים

טעמנו: לחמניות "מדברות" של ברמן – לחמניות בריאות לילדים עם ד"ש מההורים

אילו ערכים תזונתיים מציעות הלחמניות של ברמן וכמה הן עולות?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לא תמיד קל לשכנע את הילדים לאכול לחם מקמח מלא, אבל לחמניה "מדברת" יכולה להיות פתרון מקורי.

מאפיית ברמן השיקה לאחרונה "לחמניות מדברות" – מארז של 6 לחמניות המגיעות עם כיתובים ואיורים.

הרעיון הוא שכאשר הילד מוציא את הכריך, חוץ מגבינה או חביתה הוא מוצא גם הודעה או ציור מההורים, למשל, "בהצלחה בלימודים", "שנה מוצלחת", "♥ אותך" ועוד.

האיורים מתכתבים עם עולם האימוג'י וכוללים כלי כתיבה, ילקוטים, אווירון מנייר ועוד. במהלך השנה, מדי מספר חודשים יושקו כיתובים ואיורים חדשים.

הלחמניות המדברות הן חלק מסדרת לחמניות ברמן אקטיב, שהושקו לפני כשנה ונושאות את תו "אפשריבריא", שניתן ע"י התוכנית הלאומית לאורח חיים בריא ללחמים העומדים בדרישות תזונתיות של משרד הבריאות.

את התו מקבלים מוצרים ספיציפיים של מאפיות, יצרנים ורשתות שהמוצרים שלהם עומדים בתנאים הבאים:

  • לפחות 80% מהקמחים במוצר הם מדגנים מלאים. 
  • תכולת הנתרן המרבית בלחם היא 400 מ"ג ל – 100 גרם מוצר.
  • הערך הקלורי המרבי הוא 250 קק"ל ל – 100 גרם מוצר.

לחמניות ברמן אקטיב עומדות בדרישות התו, כאשר בברמן מציינים כי הן:

  • עשויות מ-100% קמח חיטה מלא הנטחן מן הגרעין בשלמותו.
  • ללא תוספת שומן.
  • מכילות כ-2 גרם סיבים תזונתיים מסיסים (פרה-ביוטיים) – בלחמנייה (כ-75 גרם) – 2.9%.
  • הכמות הכוללת של הסיבים התזונתיים בלחמנייה הנה 7.1 גרם ב-75 גרם מוצר (9.5%), המהווים כ28.4% מהתצרוכת היומית המספקת לילדים בגילאי 4-8, כ-27.3% לבנות בגיל 9-18, כ-23% לבנים בגילאי 9-13 וכ-18.6% מהתצרוכת היומית המספקת לבנים בגילאי 14-18.

ברמן אקטיבלחמניות מדברות של ברמן. צילום: יח"צ

ומה מבחינת הטעם? הלחמניות בעלות מתיקות קלה מאוד ועדינה מאוד והמרקם מוצלח – לא דחוס מדי ולא אוורירי מדי.

ילדים בגילים שונים, שקיבלו את הלחמניות עם ממרחים ותוספות שונות, אהבו אותן, וזה בעיקר מה שחשוב.

מחיר: כ-9 שקלים לאריזת 6 לחמניות במשקל כולל של 450 גרם.

כמו במקרים אחרים של מוצר בריא יותר, גם כאן מצער לראות שהמחיר גבוה יותר מאריזה מקבילה של ברמן, המכילה לחמניות מקמח לבן ואינה נושאת את תו אפשריבריא, אשר מחירה כ-7 שקלים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות