סוללות אולטרה פאואר של דורסל: סוף סוף אפשר לבדוק כמה אנרגיה נותרה בסוללה

סוללות אולטרה פאואר של דורסל: סוף סוף אפשר לבדוק כמה אנרגיה נותרה בסוללה

סוללה דומה שווקה בעבר בישראל, וכעת מושק דגם משופר. כמה נשלם?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחרי שנים ארוכות של היעדרות מהשוק – דורסל מתחילה לשווק מחדש סוללות שאפשר לבדוק בהן את יתרת ההספק – והפעם בגרסה משופרת עם אורך חיים ארוך יותר מבעבר (Ultra Power). הבדיקה מתבצעת בצורה פשוטה, על ידי לחיצה בשתי אצבעות בקצות הסוללה – שבעקבותיה יש חיווי לגבי עוצמתה.

לכאורה, מדובר בתכונה כמעט מתבקשת במוצר כמו סוללות, שהרי לצרכן בדרך כלל אין שום דרך לדעת האם הסוללה ריקה לחלוטין ולכן לעתים הוא זורק סוללות מלאות ושומר סוללות ריקות. שיעור הסוללות הנזרקות לפח כאשר הן עדיין לא ריקות לחלוטין גבוה מאוד, והתוצאה היא גם הוצאה כספית מיותרת וגם פגיעה בסביבה. למרות זאת, במשך שנים ארוכות אי אפשר היה לקנות סוללות כאלה בארץ. צרכנים רבים זוכרים ודאי שבעבר אפשר היה להשיגן בארץ, אך הן נעלמו מהמדפים. כעת כאשר החברה נכנסת להילוך גבוה בתחרות מול השחקנים האחרים בישראל – הן חוזרות.  

מחירן של הסוללות החדשות עומד על 15-20 שקל לאריזת רביעייה – כך שלמרות השיפור באיכות והאפשרות לבדוק אם הן מלאות או ריקות – הן לא יקרות יותר מאלה של המתחרה העיקרית אנרג'ייזר, ואפילו נמוכים יותר בחלק ניכר מהחנויות. רביעיית סוללות של אנרג'ייזר נמכרת ב-13-27 שקל. שני המותגים הללו נחשבים למותגי פרימיום בתחום, כשעל המדף אפשר כמובן למצוא עוד שפע מוצרים באיכויות משתנות. גם במחירי המוצר עצמו אפשר למצוא פערים גדולים – אפילו של 10 שקלים לאותה אריזת 8 סוללות AAA בין החנויות השונות. כך למשל אריזה כזאת נמכרת ב-כ-27 שקל בסופר דוש בבת ים ובכ-37 שקל בשופרסל דיל בקריית גת.

השוואת מחירי סוללות אינפוהמלצות לשימוש נכון בסוללות 

 

למען הגילוי הנאות, אציין שלאחרונה הוזמנתי על-ידי החברה לסיור במפעליה בבלגיה, לרגל השקת הסוללות החדשות בארץ. החלטתה של החברה לייבא ארצה את הסוללות החדשות נובעת מכמה סיבות, ובראשן העובדה שבחודש מרץ האחרון היא נרכשה על-ידי ברקשייר האת'וויי שבבעלות וורן באפט – חברת אחזקות בשווי 210 מיליארד דולר שבבעלותה מותגים רבים. הבעלים החדשים הביאו לשינוי אווירה בדורסל, והיא סימנה לעצמה מטרה להפוך לבעלת נתח השוק הגדול בישראל בענף הסוללות. כאמור, כאשר המתחרה החזקה שלה בארץ היא חברת אנרג'ייזר, ולצדה קיימות חברות חזקות נוספות כמו פיליפס, VARTA, פנסוניק ועוד.

הסיבה שישראל הפכה ליעד צרכני-מסחרי נעוצה בשיעור הילודה הגבוה בארץ. בדורסל מנתחים את הרגלי צריכת הסוללות במדינות שונות, בקרב אוכלוסיות שונות ובגילאים שונים – ומטבע הדברים יודעים שבקרב משפחות עם ילדים קטנים יש צריכה גבוהה של סוללות. צעצועים רבים דורשים שימוש בסוללות, וכך גם מכשירים המשמשים את ההורים – למשל, מד-חום אלקטרוני, בייבי-סנס ועוד.

פלח השוק הזה, של משפחות עם ילדים, לא רק זקוק לסוללות רבות, הוא אף רגיש יותר לאיכות הסוללות ולאורך החיים שלהן – משום שהוא נאלץ להחליף סוללות בתדירות גבוהה. בדיקות שביצעה דורסל בבריטניה, איטליה ורוסיה, הראו שאורך החיים של הסוללה הוא השיקול הכי חשוב של צרכנים כאשר הם רוכשים סוללות – יותר משם המותג, מבצעים או גודל האריזה. לכן, החברה מאמינה שסוללות שהן גם חזקות יותר וגם מספקות למשתמש בדיקת אנרגיה יתחבבו על הצרכנים הישראלים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות