שוקו בלי סוכר: התשובה של שטראוס לדרישה למזון בריא יותר

שוקו בלי סוכר: התשובה של שטראוס לדרישה למזון בריא יותר

האם זה טעים, ומה זה עושה למחירי המתחרים?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הקרב על השוקו מתחמם – אחרי שטרה החלה לשווק לפני כשנה וחצי שוקו ללא תוספות סוכר המומתק על-ידי צמח הסטיביה ותנובה השיקה שוקו שכמות הסוכר בו הופחתה ב-30%, כעת משיקה שטראוס שוקו יטבתה ללא סוכר כלל – אשר מתיקותו העדינה נובעת מתהליך פירוק הלקטוז שבחלב. ההנחה היא שמי שמעוניין בשוקו מתוק יותר – יכול להמתיקו לבד בהתאם לטעמו האישי. השוקו, המכונה "השוקו שלי", אינו מחליף את השוקו המוכר של יטבתה, ומיועד לצרכנים שעד כה נמנעו מלקנות שוקו בשל מתיקותו.

טעמו של השוקו מתקתק, אך ברמה עדינה מאוד. רוב הילדים לא יסתפקו ברמת המתיקות הזאת ויבקשו להמתיק את המוצר, אך כאן כבר תפקידם של ההורים להרגיל אותם לרמת מתיקות נמוכה. קהל מבוגר יותר, בפרט כזה שאינו חובב משקאות מתוקים מדי, ימצא שהמתיקות העדינה עונה בדיוק על דרישותיו.

בשורה התחתונה, מדובר במוצר מוצלח וטעים. עם זאת, עדיין מדובר במוצר תעשייתי, והורים המבקשים לשלוט לחלוטין במרכיבי המשקה שהם מציעים לילדיהם, יכולים פשוט להכין שוקו מקקאו. באופן הזה הם לא רק שולטים בכמות הסוכר, אלא גם בכמות החלב – שכן הם יכולים לבחור אם להוסיף מים.

הכנת קקאו בבית היא גם הרבה יותר חסכונית, במיוחד לאור זאת שמחירו של השוקו כ-11.80 שקל לליטר – לא מעט, אם מניחים שמשפחה עם כמה ילדים קונה כמה וכמה בקבוקים כאלה בשבוע.

בהקשר זה יש לציין כי המוצר למעשה לא רק מתחרה במשקאות השוקו, אלא אף באבקות להכנת שוקו, כמו שוקולית, אשר מכילות כמות רבה של סוכר.

הרעיון ללא ספק חדשני, שכן הצרכן הישראלי לא יכול למצוא מוצרים מסוג זה, שאינם מומתקים לא בסוכר ולא בתחליפי סוכר. אם עד לפני שנתיים שוקו ללא סוכר היה נשמע כמו מוצר חסר סיכוי להצליח – כעת נראה ששטראוס קוראת היטב את המפה – ולא רק בגלל שהצרכנים עצמם מחפשים מוצרים בריאים יותר, אלא גם בשל המהלכים שמקדם משרד הבריאות. המשרד מקדם תוכניות לקידום תזונה בריאה יותר, שעיקריהן הן הגברת מודעות הצרכנים לנזקים שנגרמים ממזון וממשקאות מתוקים ומלוחים מדי ודרישה מהיצרנים לפרט באופן ברור את הערכים התזונתיים של המוצרים.

בינתיים, הצרכנים יכולים להרגיש את התוצאות גם בגזרת המחיר – תנובה הוזילה בימים האחרונים את השוקו מופחת הסוכר שלה בשיעור של 10%-40%, עד לרמה של כ-5.70 שקלים, וגם שוקו מו בלי תוספות סוכר הוזל בכ-10%.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

נגישות