פואנטה פואנטה - דפנה הראל כפיר נכנסת לארנק שלכם http://poenta.co.il/templates/rt_ambrosia/custom/images/about/logo/logo-naked-500-200.png דפנה הראל כפיר [email protected] +972-525-454-669

כאן עושים עיתונות עצמאית! תמכו באתר 'פואנטה' ע"י תרומה - לפרטים נוספים >>

תוכן מקודם
פואנטה פואנטה - דפנה הראל כפיר נכנסת לארנק שלכם http://poenta.co.il/templates/rt_ambrosia/custom/images/about/logo/logo-naked-500-200.png דפנה הראל כפיר [email protected] +972-525-454-669

האם גולן טלקום גרמה באופן מכוון למצטרפים לשלם 99 שקל במקום 29 שקל?

לפי בקשה לייצוגית, החברה יצרה מצב שלקוחות לא הספיקו לממש את המבצע 

רביעי, 25 מאי 2016

בלי טריקים ובלי שטיקים – כך הבטיח מיכאל גולן בעת השקת גולן טלקום, אבל בקשה לייצוגית שהוגשה הבוקר למחוזי תל אביב בשם שני לקוחות החברה (אילנה חבקין ויוסי דרדיגר) ע"י עו"ד עומר פיינטוך, מגלה שאולי דווקא יש טריקים ושטיקים (52969-05-16).

בדצמבר האחרון יצאה החברה במבצע אגרסיבי לגיוס לקוחות לחבילת הכול כלול ב-29 שקל לחודש למשך שנתיים, אך מסתבר שמימוש המבצע הותנה באקטיביזציה של כרטיס הסים עד מועד מסוים – ואילו לקוחות רבים כלל לא קיבלו את הסים (שנשלח בדואר) עד לאותו מועד. כתוצאה מכך, עם ההתחברות לחברה הם גילו שהם משויכים באופן אוטומטי לחבילה היקרה של החברה, שמחירה כ-100 שקל בחודש, וכדי לעבור למסלול המוזל הם נדרשו לשלם כ-50 שקל - מה שמייקר את העסקה משמעותית.

ההנחיה לבצע אקטיביזציה עד לאותו מועד פורסמה בסעיף קטן ולא נגיש באתר החברה, ולא בצורה מודגשת לצד שאר פרטי המבצע. יותר מזה, אפילו לקוחות שביצעו את המעבר לגולן בשיחת טלפון ולא באינטרנט – לא שמעו מהמוקדנים ולו רמז לעובדה שאם לא יבצעו את האקטיביזציה עד מועד מסוים, "ייענשו" וישויכו לחבילה יקרה של כ-100 שקל בחודש.

"לגולן טלקום אין שום סיבה להעמיד את התנאי הזה, משום שהמבצע נמשך גם היום, רק לשנה ולא לשנתיים. לכן, יש פה למעשה תנאי מקפח", אומר עו"ד פיינטוך, "בנוסף, אין סיבה לקבוע תאריך גג סמוך כל כך למועד הזמנת הסים, אפשר הרי לתת גם 30 יום".

שני הלקוחות שמגישים את התביעה מייצגים מקרים רבים דומים – כפי שגם עולה משורה של לקוחות שפרסמו תלונות בעמוד הפייסבוק של החברה. בבקשה לייצוגית מפרטים שני התובעים – שאינם מכירים זה את זה ונפגעו מהתנהלות דומה - את השתלשלות העניינים.

במקרה של חבקין, הרי שהיא ביצעה את ההרשמה באתר החברה בתאריך 22 בדצמבר 2015,. מיד בתום ביצוע ההרשמה, קיבלה מייל אישור כי היא צורפה ללקוחות גולן, וכי עליה להמתין עד לקבלת כרטיס הסים (SIM) במעטפה בדואר וכי לאחר הגעתו עליה להפעיל את כרטיס הסים (להלן: "אקטיבציה"). בהודעת האימייל נרשם מפורשות כך: "ניתן להפעיל את כרטיס ה SIM רק לאחר קבלתו בדואר! תודה על הסבלנות". לא רשום שם דבר על תאריך הפעלת הסים או כל תנאי אחר כלשהו הקשור לניוד.

הסים הגיע כעבור שבוע וחצי, ב-3.1.16 בשעות הערב, ולמחרת ביצע בנה של חבקין (בת 75) את האקטיביזציה. הוא נכנס לחשבונה האישי החדש באתר של גולן טלקום, ולהפתעתו נתקל לראשונה בהודעה סתמית האומרת כי כדי שהמבצע יהיה בתוקף, יש להפעיל את הסים עד 3.1.2016 בשעה 12:00. רק אז גילה כי אמו צורפה לחבילה יקרה של 99 בחודש. במוקד השירות נאמר לו כי הסים – שעליו כבר שילמה חבקין 49 שקל - הופעל מאוחר מדי ושאם ברצונו להעביר את אמו למסלול יותר זול, עליה להוסיף 49 שקל נוספים כדמי מעבר בין מסלולים.

עוד נמסר לו כי ככל שיעביר את אמו למסלול חדש, יהיה זה לשנה אחת ולא לשנתיים כפי שהיה במבצע אליו נרשמה. מבדיקה שביצע הבן, נוכח לדעת כי גולן טלקום ממשיכה במבצעים דומים ב-29-39 שקל עבור שנה אחת. גם במבצעים אלו, יש מועד קובע להפעלת הסים, אולם תנאי זה אינו מפורט בדפי הרישום אותם ממלאים בעצמם הלקוחות המצטרפים דרך האינטרנט ואף לא בקישור להסכם המצורף בדף הרישום. הוא ביצע סימולציה המתועדת בהקלטת ווידאו המראה כי גם כחודשיים לאחר הרישום, כל הנושא של מועד ביצוע האקטיבציה נמצא בחדרי חדרים ואינו גלוי לנרשמים. הנושא מוזכר רק בקטגורית יחסי הציבור - "חדשות" וכן בקטגוריה נוספת של פרטי תכניות , אולם בזמן ביצוע פעולת הרישום ע"י הלקוחות המצטרפים לא מופיע אזכור.

במקרה של דרדיגר, הוא הצטרף בשיחת טלפון למסלול ללא הגבלה, לרבות שיחות לחו"ל, בעלות של 29 שקל לחודש, ב-16 בינואר 2016. נציגת גולן ציינה בפניו כי עליו להפעיל את כרטיס הסים עד התאריך שנקבע, אולם לא ציינה כל סנקציה בגין אי הפעלת כרטיס הסים במועד שנקבע. גם במקרה זה הסים הגיע באיחור, כך שנמנעה ממנו האפשרות לעשות אקטיביזציה בזמן, והוא צורף למסלול יקר.

סכום התביעה האישית של חבקין עומד על 2,280 שקל בתוספת הפרשי הצמדה וריבית חוקית; סכום התביעה האישית של דרדיגר עומד על 1,440 שקל בתוספת הפרשי הצמדה וריבית חוקית וסכום התביעה הייצוגית, לדברי עו"ד פיינטוך, אינו ניתן להערכה בשלב זה, משום שלא ידוע כמה לקוחות הצטרפו למבצע וכמה מהם נפגעו משום שלא ביצעו אקטיביזציה, כך שהוא בסמכות בית המשפט.

בגולן טלקום סירבו להגיב.

מה דעתך? נשמח לשמוע!
תוכן מומלץ מרחבי הרשת