הזמנתם מונית באפלקציית Gett? בדקו אם לא גבו מכם עמלת הזמנה שלא ידעתם עליה

הזמנתם מונית באפלקציית Gett? בדקו אם לא גבו מכם עמלת הזמנה שלא ידעתם עליה

בקשה לייצוגית בגובה 5 מיליון שקל נגד Gett: גבתה דמי הזמנה בגובה 4.80 שקל מבלי ליידע את הלקוחות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאות אלפי ישראלים מזמינים מונית באפליקציית Gett (לשעבר גט טקסי) בכמה הקלקות מהירות באפליקציה. אלא שלקוח קבוע של החברה גילה באחת הפעמים שלמרות שהוא הזמין מונית מיידית באמצעות שירות Gett אקספרס – ולא בהזמנה מראש – נגבים ממנו דמי הזמנה של 4.80 שקל. זאת, למרות שהדבר לא צוין בשום שלב בעת ההזמנה. 

וכך מתאר הלקוח, שהגיש בקשה לייצוגית נגד Gett (ת"צ 16445-04-17), את השיטה של החברה: "הזמנת שירות "גט אקספרס" לשעה מאוחרת יותר כרוכה בתשלום דמי הזמנה בגובה 4.80, והחברה מציינת עמלה נוספת זו באופן ברור ומובהק במסגרת האפליקציה עצמה. התברר כי המשיבה אף דורשת עמלה זהה בגין הזמנת שירות "גט אקספרס" באופן מיידי, אך את העמלה הזו היא אינה טורחת לפרסם בריש גלי, אלא כוללת את העמלה במסך נסתר, לא אינטואיטיבי, אשר המשתמשים כלל אינם נתקלים בו. החברה אף אינה מפרטת אודות העמלה בחשבונית הניתנת ללקוחותיה. באופן זה, גט מעמיסה על לקוחותיה תשלום דמי הזמנה שהמשתמשים לא הסכימו לו וכלל לא נתקלו בו לאור התנהלותה המטעה".

עוד טוען התובע כי כאשר פנה לחברה בטלפון, היא סירבה להשיב לו את כספו אך שינתה את האפליקציה והחלה לכלול בה את החיוב. 

כעת מופיעה שם ההודעה הבאה: "בתוספת דמי ההזמנה של 4.80 ₪ במועדים הבאים: 07:00-10:00 ו-15:00-19:00, וכן בסופ"ש מיום חמישי ב-19:00 ועד יום א' 07:00, בחגים ובהזמנה עתידית".

בתביעה הוא מציין כי זו לא הפעם הראשונה שהחברה נוקטת שיטה כזו, שבה היא מצניעה תשלום דמי הזמנה מהלקוחות, וכי הוגשה נגדה בעבר ייצוגית דומה שהסתיימה בפשרה. הלקוח שב ומדגיש כי הדבר החמור היותר בעיניו הוא העובדה שדמי ההזמנה גם לא מוזכרים בחשבונית, כך שעקבותיהם ממש נעלמים מעינו של הלקוח.

סכום התביעה עומד על 5 מיליון שקל.

תגובת Gett: "חברת Gett פועלת בהתאם להוראות הדין ותמשיך להעניק לכלל לקוחותיה שירות אמין, מתקדם ומוביל, כפי שעשתה ועושה מיום היווסדה. יובהר כי צו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירי נסיעה במונית), התשע"ז- 2017 מתיר לנהגי המוניות לגבות דמי הזמנה בכל נסיעה מוזמנת. יחד עם זאת, Gett, אשר מבקשת להיטיב עם כלל לקוחותיה, מאפשרת לנהגים העושים שימוש בשירותיה לגבות דמי הזמנה אך ורק בזמנים ובציים מוגדרים, המובאים לידיעת הנוסעים. החברה תגיב לגופם של דברים במלואם בבית המשפט".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות