פואנטה פואנטה - דפנה הראל כפיר נכנסת לארנק שלכם http://poenta.co.il/templates/rt_ambrosia/custom/images/about/logo/logo-naked-500-200.png דפנה הראל כפיר [email protected] +972-525-454-669

כאן עושים עיתונות עצמאית! תמכו באתר 'פואנטה' ע"י תרומה - לפרטים נוספים >>

תוכן מקודם
פואנטה פואנטה - דפנה הראל כפיר נכנסת לארנק שלכם http://poenta.co.il/templates/rt_ambrosia/custom/images/about/logo/logo-naked-500-200.png דפנה הראל כפיר [email protected] +972-525-454-669

הזמנתם מונית באפלקציית Gett? בדקו אם לא גבו מכם עמלת הזמנה שלא ידעתם עליה

בקשה לייצוגית בגובה 5 מיליון שקל נגד Gett: גבתה דמי הזמנה בגובה 4.80 שקל מבלי ליידע את הלקוחות

רביעי, 19 אפריל 2017

מאות אלפי ישראלים מזמינים מונית באפליקציית Gett (לשעבר גט טקסי) בכמה הקלקות מהירות באפליקציה. אלא שלקוח קבוע של החברה גילה באחת הפעמים שלמרות שהוא הזמין מונית מיידית באמצעות שירות Gett אקספרס - ולא בהזמנה מראש - נגבים ממנו דמי הזמנה של 4.80 שקל. זאת, למרות שהדבר לא צוין בשום שלב בעת ההזמנה. 

וכך מתאר הלקוח, שהגיש בקשה לייצוגית נגד Gett (ת"צ 16445-04-17), את השיטה של החברה: "הזמנת שירות "גט אקספרס" לשעה מאוחרת יותר כרוכה בתשלום דמי הזמנה בגובה 4.80, והחברה מציינת עמלה נוספת זו באופן ברור ומובהק במסגרת האפליקציה עצמה. התברר כי המשיבה אף דורשת עמלה זהה בגין הזמנת שירות "גט אקספרס" באופן מיידי, אך את העמלה הזו היא אינה טורחת לפרסם בריש גלי, אלא כוללת את העמלה במסך נסתר, לא אינטואיטיבי, אשר המשתמשים כלל אינם נתקלים בו. החברה אף אינה מפרטת אודות העמלה בחשבונית הניתנת ללקוחותיה. באופן זה, גט מעמיסה על לקוחותיה תשלום דמי הזמנה שהמשתמשים לא הסכימו לו וכלל לא נתקלו בו לאור התנהלותה המטעה".

עוד טוען התובע כי כאשר פנה לחברה בטלפון, היא סירבה להשיב לו את כספו אך שינתה את האפליקציה והחלה לכלול בה את החיוב. 

כעת מופיעה שם ההודעה הבאה: "בתוספת דמי ההזמנה של 4.80 ₪ במועדים הבאים: 07:00-10:00 ו-15:00-19:00, וכן בסופ"ש מיום חמישי ב-19:00 ועד יום א' 07:00, בחגים ובהזמנה עתידית".

בתביעה הוא מציין כי זו לא הפעם הראשונה שהחברה נוקטת שיטה כזו, שבה היא מצניעה תשלום דמי הזמנה מהלקוחות, וכי הוגשה נגדה בעבר ייצוגית דומה שהסתיימה בפשרה. הלקוח שב ומדגיש כי הדבר החמור היותר בעיניו הוא העובדה שדמי ההזמנה גם לא מוזכרים בחשבונית, כך שעקבותיהם ממש נעלמים מעינו של הלקוח.

סכום התביעה עומד על 5 מיליון שקל.

תגובת Gett: "חברת Gett פועלת בהתאם להוראות הדין ותמשיך להעניק לכלל לקוחותיה שירות אמין, מתקדם ומוביל, כפי שעשתה ועושה מיום היווסדה. יובהר כי צו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירי נסיעה במונית), התשע"ז- 2017 מתיר לנהגי המוניות לגבות דמי הזמנה בכל נסיעה מוזמנת. יחד עם זאת, Gett, אשר מבקשת להיטיב עם כלל לקוחותיה, מאפשרת לנהגים העושים שימוש בשירותיה לגבות דמי הזמנה אך ורק בזמנים ובציים מוגדרים, המובאים לידיעת הנוסעים. החברה תגיב לגופם של דברים במלואם בבית המשפט".

מה דעתך? נשמח לשמוע!
תוכן מומלץ מרחבי הרשת
×

קבלו עדכונים אישיים על חדשות הצרכנות הכי חשובות

מה מעניין אותך?

 
×
חפשו באתר 'פואנטה'
×

פרסום באתר פואנטה

קדמו את המסר שלכם אל עשרות אלפי צרכנים ישראלים

לפרטים נוספים

×

כל מה שחשוב וקשור לכיס שלך

קבלו ישירות למייל את הכתבות הנבחרות של פואנטה מהשבוע האחרון