זה הפיצוי שתנובה תיתן לצרכני הקוטג'

זוכרים את גביעי הקוטג' החצי ריקים? תנובה תפצה את הצרכנים

בתחילה טענה תנובה שהתקלה נקודתית, אך בדיקות הוכיחו שמדובר בבעיה עקבית

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

שנתיים אחרי שהצרכן אורן יצחקיאן העלה לפייסבוק שלו פוסט, שבו הוא מדגים כיצד גביעי קוטג' אישיים של תנובה מכילים 79-100 גרם במקום 125 גרם, אושר השבוע הסכם הפשרה בתביעה הייצוגית שהגיש בנושא. כזכור, בתחילה תנובה הגיבה לאותו פוסט כי מדובר ב"פגם בודד" וב"אירוע נדיר", אך בדיקות נוספות שהיא עצמה עשתה גילתה שלא מדובר באירוע חריג.

החברה הציעה ללקוחות פיצוי דרך מוקד השירות בכפוף להצגת הגביעים, אך ביולי 2015 הגיש נגדה יצחקיאן בקשה לייצוגית (41378-07-15), שהצטרפה לשתי בקשות אחרות בנושא דומה – גביעים לא מלאים של גבינה לבנה.

במהלך הגישור בין הצדדים, טענה תנובה כי הגביעים לא מולאו כראוי עקב תקלה במכונת המילוי, ולא מתוך כוונת זדון. עוד היא אמרה שהיו גם צרכנים שהתמזל מזלם לקנות גביעים מלאים יותר מהכמות המובטחת, ולכן הצרכנים ככלל לא נפגעו.

תנובה אכן צדקה ובחלק מהגביעים הייתה כמות גדולה יותר מהמוסטח, אך עדיין – בדיקות שבוצעו על-ידי ממחה מטעמה ועל-ידי המפקח על המשקלות במשרד הכלכלה, גילו שהמקרים של תכולה נמוכה יותר היו רבים יותר. בממוצע, כך לפי הבדיקה, הכמות הייתה פחותה מהמבוטח ב-26%.

גביעי קוטג' תנובה לא מלאים? זה הפיצוי שהצרכנים קיבלו

הנזק לצרכנים, לפי החישוב, עמד על כ-325 אלף שקל.

בשורה התחתונה, הושג כאמור הסכם הפשרה. לפי ההסכם, על תנובה לחלק לארבע עמותות בתוך שנה שורת מוצרים בשווי 750 אלף שקל. מדובר במוצרי חלב כמו גבינות, שוקו, חמאה, שמנת, גיל, יוגורט ומעדנים, שיחולקו לעמותות "לשובע", "שכן טוב", "פתחון לב" ו"הוסטל בית החסד".

לפני ימים ספורים אושרה הפשרה על-ידי השופטת שושנה אלמגור.

שלושת התובעים יקבלו גמול של 50,000 שקל, כאשר יצחקיאן יקבל 30,000 מתוכם.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות