הסוד של סוד: כמות המרכך פחתה, הפקק גדל

הסוד של סוד: כמות המרכך פחתה, הפקק גדל

בסדרת המרככים החדשה יש רק 900 מ"ל, וזו לא הסיבה היחידה שבגללה אתם רצים לחנות יותר פעמים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם משתמשים במרככי הכביסה של סוד ואתם מוצאים את עצמכם רצים לקנות מרכך בתדירות גבוהה יותר מבעבר – זה לא במקרה. החברה השיקה לפני מספר חודשים את הסדרה היפה והריחנית שלה, מיתגה אותה מחדש ואף השקיעה בקמפיין שיווקי. לעתים קרובות, כשחברות משקיעות הרבה כל כך ב"עיצוב מחדש" של האריזה, המטרה היא להסתיר את הקטנת האריזה. כך היה גם עם סוד.

הבקבוקים היפים והריחות נעימים עוררו את חשדי, ולצערי גיליתי שצדקתי. תכולת האריזה פחתה ל-900 מ"ל – מה שהופך את המרכך של סוד לבעל התכולה הנמוכה ביותר על המדף. המחיר – ניחשתם נכון – לא ירד. למעשה, היצרנית, הנקל סוד, פשוט ייקרה משמעותית כך את מרככי הכביסה שלה. אלא שהיא לא הסתפקה בזה, ובמקביל גרמה לצרכן לבזבז יותר נוזל בכל שימוש, כך שהמוצר מספיק להרבה פחות כביסות ונגמר במהירות. הנקל סוד עושה זאת בכמה וכמה דרכים:

sod01

  1. כאמור, היא הפחיתה באופן משמעותי ביותר את התכולה באריזה – וכעת בכל בקבוק יש בסה"כ 900 מ"ל נוזל (בניגוד למשל למוצרי Sunday של סופר-פארם ולמרככי קלין, שמכילים ליטר, ובניגוד לבדין שמשווקת מרככי כביסה מרוכזים בבקבוקים של 960 מ"ל).
  2. היא הגדילה את קוטר הפקק. כעת הקוטר הוא 4 ס"מ, בעוד שבמוצר מקביל של קלין, למשל, הקוטר הוא 3 ס"מ בלבד.
  3. היא הגביהה את גובה הפקק, כך שנוזל רב יותר נשפך פנימה.
  4. הצרכן נוהג למלא פקק שלם בכל הפעלה של המכונה, וברגע שהפקק גבוה יותר וקוטרו רחב יותר, הוא משתמש בהרבה יותר נוזל בכל כביסה.
  5. בהתאמה לגודל הפקק, הרחיבה החברה גם את גודלו של פתח הבקבוק, כך שבעת המזיגה נשפך יותר נוזל וקשה יותר לשלוט בכמות.
  6. את המוצר היפה שהושק לאחרונה מחדש היא מייצרת בדיוק בגובה של שאר המתחרים, כך שנדמה שהתכולה זהה. אילו הבקבוקים היו שקופים, אפשר היה לראות בבירור שמדובר בתכולה מצומצמת יותר.

בשורה התחתונה, בכל פקק של מרכך כביסה של סוד נכנסים 65 מ"ל של נוזל, בעוד שבמרכך של קלין, למשל, הפקק צר יותר ונמוך יותר כך שנכנסים 45 מ"ל בלבד. השוואה ביתית שעשיתי גילתה לי שבהנחה שאני ממלאת פקק מרכך בכל הפעלה של מכונת הכביסה, המרכך של קלין יספיק לי ל-28-29 כביסות, ואיל המרכך של סוד לכ-14 כביסות בלבד – מחצית הכמות!

ומה לגבי המחיר? הנתונים היבשים, כלומר המחיר ל-100 מ"ל, מגלים שמרככי הכביסה המרוכזים של סוד הם לעתים היקרים ביותר על המדף, כשהמחיר מגיע גם ל-2 שקל ל-100 מ"ל (18 שקל לבקבוק). לצרכנים קשה להשוות את המחיר, משום שעל המדף נראים המוצרים זהים מבחינת גובה ונפח. צריך להיות צרכן עירני במיוחד כדי לשים לב שחלק מהמרככים – למשל של סנו, קלין, המותג וסאנדיי של סופר-פארם, נמכרים באריזת 1 ליטר, ואילו מרככים אחרים מכילים פחות נוזל. כך למשל, בכל בקבוק בדין יש 40 מ"ל פחות (960 מ"ל) ובסוד רק 900 מ"ל נוזל בכל בקבוק.

אם מוסיפים לכך את העובדה שמרככי סוד גם נגמרים במהירות כפולה, הרי שהם פשוט לא משתלמים באופן מובהק.

אגב, למרות השם הישראלי "סוד", כדאי לדעת שהמותג שייך לחברת הנקל הגרמנית – תאגיד ענק השייך לקבוצה המונה למעלה מ-100 חברות.

כך או כך, אם אתם רוכשים את המוצר ומעוניינים להאריך את זמן השימוש בו, מוטב למלא רק שליש פקק – אין צורך ביותר מזה. ייאמר לזכות החברה שהיא מציינת על גב האריזה שזו הכמות המומלצת ל-4-5 ק"ג כביסה. עם זאת, היא מן הסתם יוצאת מהנחה שרוב הצרכנים ממלאים את הפקק כולו באופן אוטומטי, מתוך הרגל ומתוך הנחה שפקק אחד הוא הכמות הנדרשת.

sod03

  סוד בדין סנו מקסימה קלין סאנדיי המותג
כמה עולה בקבוק (בשקלים)? 15-19
ל-900 מ"ל
12-20
ל-960 מ"ל
13-20
ל-1 ליטר
9-15.30
ל-1 ליטר
13-15
ל-1 ליטר
10-11
ל-1 ליטר
מחיר ל-100 מ"ל (בשקלים) 1.66-2.1 1.25-2.22 1.30-2 1-1.70 1.30-1.50 1-1.10

*טווח מחירים ברשתות השיווק נכון ל-21.3.2016.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות