נטפליקס מציעה לצופים הישראלים חבילת טלוויזיה עשירה במחיר של שתי מנות פלאפל - עכשיו הכדור במגרש שלהם

נטפליקס מציעה לצופים הישראלים חבילת טלוויזיה עשירה במחיר של שתי מנות פלאפל – עכשיו הכדור במגרש שלהם

לצד שירותי הטלוויזיה החדשים והזולים שהושקו לאחרונה, החלה נטפליקס להציע כאן תוכן בעברית ותשלום בשקלים. שילוב בין נטפליקס לשירותים אחרים יוצר תמהיל מעולה במחיר שהצרכנים הישראלים לא רגילים אליו

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כמה עובדות על צופה הטלוויזיה הישראלי: הוא אוהב סדרות; הוא לא אוהב לשלם הרבה (אבל עד לא מזמן לא הייתה לו ברירה); הוא מבלה שעות ארוכות מול המסך והוא אוהב בעיקר תוכן באנגלית או עברית.

במשך שנים הצופה הישראלי התאפיין גם בנאמנות גבוהה (או שמא עצלנות לבצע תהליך ניתוק) – ומעטים עברו בין הוט ל-yes.

כעת המציאות מתחילה להשתנות, אבל יש עוד דרך לעשות – וכאן נכנסים לתמונה הצרכנים עצמם.

למעשה, מעולם לא הייתה תקופה טובה יותר לצופים הישראלים, שיכולים היום ליהנות מהשילוב האולטימטיבי בין כל העולמות.

כאשר החלה התחרות, עם כניסתה של סלקום TV לפני 3 שנים לשוק, הדיבורים על טלוויזיה זולה ועל אפשרויות בחירה נשמעו כמעט כמו פנטזיה, אבל השנה האחרונה הביאה לצופים הישראלים מהפך – וכעת כל שנותר להם הוא להיפרד מהרגלים ישנים.

לסלקום TV הצטרפו smart של טריפל סי, פרטנר TV , שירותי טלוויזיה מוזלים של הוט next (אחד מהם בשיתוף עם רמי לוי), וכמובן, שירות הטלוויזיה הבינלאומי הפופולרי נטפליקס (Netflix).

עכשיו, כשיש לנו נטפליקס בישראל, יש כאן שירות טלוויזיה שמציע צפייה במגוון עצום של תכנים בסטרימינג. יש בנטפליקס סדרות בלי סוף – גם ישראליות.

לכן, בעיניי, צרכנים שמתלוננים כעת על מחיריהם של חבילות הטלוויזיה בישראל (וגם צרכנים שממשיכים לצפות בתוכן פיראטי) – מנותקים לחלוטין מהמציאות. עליהם להפנים את השינוי ולנצל את התחרות.

הטלוויזיה של סלקום עולה כ-100 שקל לחודש בלבד, השירות של רמי לוי עם הוט עולה 90 שקל בחודש, השירות של פרטנר TV מתחיל ב-70 שקל ו-smart של טריפל סי מתחיל ב-50 שקל לחודש בלבד.

מי שכל אלה יקרים מדי עבורו – יכול לבחור בנטפליקס וליהנות מתוכן מגוון וזמין על פי דרישה במחיר שמתחיל ב-30 שקל לחודש בלבד (אגב, גם עבור מי שחושש להצטרף לנטפליקס כי הוא לא יכול בלי החדשות או הריאליטי שהוא רגיל אליהם בערוץ 2, 10 ו-11, יש פתרון זול: להתחבר בנוסף לנטפליקס גם לעידן פלוס).

למעשה, מנוי חודשי בנטפליקס עולה כמו שתי מנות פלאפל ושתייה. מדובר על סכום שבין 30 ל-50 שקל בחודש, לפי הפירוט הבא: 30 שקל – למנוי למסך יחיד באיכות סטנדרטית; 40 שקל – שני מסכים במקביל, איכות HD, ו-50 שקל – ארבעה מסכים במקביל, איכות HD, איכות אולטרה HD, איכות HDR ואיכות K4.

השילוב הנכון, לפחות בעיניי, הוא של אחד משירותי הטלוויזיה הישראלים בצירוף נטפליקס. שילוב כזה עולה מעט מאוד – הרבה פחות ממה שהתרגלנו לשלם להוט ול-yes – ובעצם מספק כמעט כל תוכן וכל זמינות שאפשר להעלות על הדעת.

כך למשל, נכון להיום, פרטנר TV מציעה את נטפליקס חינם לחצי שנה באיכות HD בחבילת ה-70 שקל לחודש, אך גם לאחר תום ההטבה – צרכנים שיבחרו להישאר עם נטפליקס ישלמו בסך הכול 100 שקל בחודש.

וזה אפילו לא השילוב הזול ביותר. מי שישלב את נטפליקס עם smart למשל, ישלם 80 שקל בלבד בחודש.

נזכיר כי היום משלמים לקוחות הוט ו-yes הרבה יותר מזה (לא פחות מ-230 שקל בחודש), עבור חבילה שלא מאפשרת להם את אותה זמינות וגמישות.

הזמינות והגמישות, אגב, הם מסוג היתרונות שאפשר להתמכר אליהם די בקלות, מה שמסביר את ההצלחה של נטפליקס ברחבי העולם. מדובר בשירות שמאפשר צפייה בכל זמן, בכל דרך ובכל מקום, עם גישה פשוטה ומיידית מכל פלטפורמה – החל מטלוויזיות, דרך טאבלטים וטלפונים חכמים וכלה בקונסולות משחק ומחשבים.

כזכור, ביולי האחרון הכריזה נטפליקס על כניסה משמעותית לפעילות בישראל, כשהמשמעות היא ש-75% מהתוכן מתורגם או מדובב לעברית (בעתיד הקרוב הכול יהיה בעברית), וגם התשלום מתבצע בשקלים.

התוכן, אגב, כולל גם סדרות ישראליות כמו פאודה, בני ערובה וסרוגים, וגם, כמובן, את סדרות הדגל של נטפליקס, כמו בית הקלפים, כתום זה השחור החדש, נרקוס, השורד המיועד ועוד כמויות אדירות של תוכן.

מאחר שברוב הבתים בישראל היום יש יותר מטלוויזיה אחת ומאחר שרוב הצרכנים צופים בתוכן ביותר ממסך אחד (טלוויזיה, סמארטפון, טאבלט…) – הרעיון של נטפליקס בלבד או נטפליקס בשילוב שירות טלוויזיה מוזל הוא דרך מצוינת להוזיל את יוקר המחיה בלי לפגוע בחוויית הצפייה, אלא להפך – לשפר אותה. האפשרות לעבור ממסך למסך ולהמשיך מאותה נקודת צפייה היא שדרוג ממשי של חווית הצפייה. מתחילים לראות סדרה בטלוויזיה בבית ואפשר להמשיך מאותה נקודה ברכבת, בלפטופ במהלך הטיסה או בטאבלט בחדר השינה.

מהבחינה הזאת, הצרכנים הישראלים עדיין נמצאים בעיצומו של השינוי בהרגלי הצפייה, וגם מבחינת היכולת להתאים את פרופיל התוכן למשתמשים שונים (כשמדובר במשפחה שיש בה מספר משתמשים, לכל מהם נתפר פרופיל עם המלצות אישיות בהתאם להעדפות הצפייה שלו – עד 5 פרופילים שונים).

בקיצור, באמת הגיע הזמן להפסיק להתלונן על הוט ו-yes. 

מגוון האפשרויות, הזמינות, וכמובן, המחירים – כולם היום מייצרים מציאות שונה לחלוטין מזו שהתרגלנו אליה.

עכשיו הצרכנים הישראלים צריכים לבחור לחולל את השינוי.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות