פואנטה פואנטה - דפנה הראל כפיר נכנסת לארנק שלכם http://poenta.co.il/templates/rt_ambrosia/custom/images/about/logo/logo-naked-500-200.png דפנה הראל כפיר admin@poenta.co.il +972-525-454-669
תוכן מקודם
פואנטה פואנטה - דפנה הראל כפיר נכנסת לארנק שלכם http://poenta.co.il/templates/rt_ambrosia/custom/images/about/logo/logo-naked-500-200.png דפנה הראל כפיר admin@poenta.co.il +972-525-454-669

איזו חברת ביטוח תטרטר אתכם ואיזו תיתן שירות טוב? AIG וביטוח ישיר בצמרת מדד השירות

כשמדובר בביטוח, לא רק המחיר קובע. שווה להציץ ולראות - האם אתם מבוטחים בחברה שתייבש אתכם ברגע האמת?

שני, 29 מאי 2017

איפה אתם מבוטחים? האם יש לכם ביטוח רכב במנורה, ביטוח דירה בכלל ביטוח וביטוח בריאות בחברת הראל? ואיזו מהחברות תטרטר אתכם ותתיש אתכם עד שתשלם לכם במקרה של תביעה?

השבוע פרסמה הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, את מדד השירות השנתי - שבודק כמה זמן המתנו על הקו, באיזו מהירות שולמו התביעות, כמה תלונות היו על החברות ומה רמת שביעות הרצון של לקוחות האמת של החברות.

ולמה זה חשוב? משום שבתחום הביטוח – המחיר שאתם משלמים הוא אמנם פרמטר חשוב, אך לא העיקרי. השירות שתקבלו מחברת הביטוח צריך להיות בעל משקל רב, משום שהרגע שבו אתם נזקקים לביטוח הוא בדרך כלל הרגע שבו אתם הכי חלשים ופגיעים.

מה שבולט במדד השירות הנוכחי, שמשקף את התנהלות חברות הביטוח בשנת 2016, הוא שדווקא החברות הישירות – אלה שבהן אין סוכן ביטוח שאמור לכאורה להבטיח את היחס האישי – מספקות שירות טוב יותר. מדובר ב-AIG ובביטוח ישיר, שבכל ענפי הביטוח שנבדקו (בריאות, רכב, דירה וכו') בולטות לטובה.

הנתונים לפניכם:

ביטוח רכב: שירביט בראש. מי עוד?

אם יש לכם ביטוח רכב (חובה) בחברת הביטוח מנורה, שלמה או איילון, עדיף שלא תיקלעו לתאונה, משום שמדובר בחברות שאינן ממהרות לשלם למבוטחיהן – כך לפי מדד השירות.

היכן כן תקבלו שירות טוב? בראש מדד השירות בתחום ביטוח רכב חובה מככבות חברת הביטוח שירביט ושתי חברות הביטוח הישירות – AIG וביטוח ישיר.

בתווך נמצאות שומרה, הראל, כלל, הפניקס ועוד.

ביטוח רכב

רכב שירות

המתנה טלפונית רכב

ביטוח דירה: מנורה אחרונה בדירוג בפער ניכר

גם בשירות למבוטחים בתחום הדירות מנורה בולטת לרעה, עם ציון שהגיע ל-69 בלבד, לעומת 84 לחברות המדורגות ראשונות: שומרה, AIG וביטוח ישיר.

ביטוח בריאות: איילון בתחתית הרשימה

אם יש לכם ביטוח בריאות באיילון, תקבלו שירות הרבה פחות טוב מאשר מבוטחי הראל, AIG וביטוח ישיר – שדורגו ראשונות. המשמעות היא לא רק שתמתינו הרבה יותר זמן על הקו למענה, אלא שהכסף יגיע אליכם לאחר טרטורים ובאיחור. איילון קיבלה את הציון 62 בלבד, בעוד ש-AIG וביטוח ישיר קיבלו את הציון 80.

חברת הראל, שהיא אחת המבטחות העיקריות בתחום הבריאות, קיבלה ציון משוקלל יחסית נמוך – 73, בדומה לחברת מנורה, אך מבחינת מהירות תשלום התביעות היא מדורגת גבוה.

מדד בריאות

תאונות אישיות

איך מודדים את השירות?

המדד בעצם בודק היבטים שונים של השירות – משום שאין טעם במענה מהיר לטלפון אם בסופו הכסף לא משולם ללקוח.

לכל אחד מהפרמטרים שנבדקים, יש ציון - והכול משתקלל לכדי ציון סופי. ההיבטים שנבדקים הם:

  1. תשלום תביעות - אחוז התביעות שאושרו ושולמו, ומהירות הטיפול בהן;
  2. שביעות רצון לקוחות - מידת שביעות הרצון מהשירות וההמלצה של לקוחות על חברות הביטוח;
  3. תלונות ציבור - מספר התלונות שהוגשו כנגד חברות הביטוח לבירור ברשות;
  4. זמני מענה - מהירות מתן המענה טלפוני במוקדי השירות של החברות.

כך למשל, ציון תלונות הציבור משקף את מספר התלונות שהוגשו על ידי הציבור כנגד חברות הביטוח בשנת 2016, ומספר התלונות בהן נמצא כי החברה לא פעלה כנדרש באותה השנה. ככל שהציון נמוך יותר, יותר לקוחות התלוננו כנגד החברה וביותר תלונות נמצא שיש להעניק פיצוי או סעד לפונה.

בשנת 2016 המדד חושב על בסיס 4,093 תלונות שהוגשו לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון או שבירורן הסתיים באותה השנה. בכ-27% מהתלונות שבוררו נמצא שהחברה פעלה שלא כנדרש.
הציון מהווה 20% מסך ציון החברה במדד השירות לכל מוצר.

איזו חברה שיפרה את השירות ואיזו הידרדרה?

למעשה, בהשוואה ל-2016, ביטוח ישיר שיפרה את השירות שלה בתחום ביטוחי הרכב, הדירה וחיים, ו-AIG  שיפרה את השירות בתחום החיים.

גם הפניקס שיפרה את השירות שלה בכל תחומי הביטוח (רכב, דירה, בריאות וחיים).

במספר חברות חלה ירידה ברמת השירות:

  1. שלמה - בתחום ביטוח רכב ודירה.
  2. איילון - בתחום ביטוח רכב, דירה וחיים.
  3. הכשרה - בתחום ביטוח חיים.
  4. מנורה - בתחום ביטוח רכב ודירה

לצפייה במדד השירות המפורט באתר רשות שוק ההון, לחצו כאן.

תוכן מומלץ מרחבי הרשת