אל על, שופרסל וחברות האשראי התנגדו - אבל מעכשיו יהיה להן קשה יותר לבטל הטבות

אל על, שופרסל וחברות האשראי התנגדו – אבל מעכשיו יהיה להן קשה יותר לבטל הטבות

זוכרים את ביטול הכוכבים של ישראכרט? היום אושר סופית: מועדוני לקוחות לא יוכלו לבטל הטבות מעכשיו לעכשיו, ומי שיעשה זאת ישלם קנס 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחרי לא מעט ויכוחים ולחצים שהופעלו על-ידי החברות ומועדוני הלקוחות הגדולים בארץ, כמו אל על, שופרסל, חברות האשראי ועוד, אושרה הצעת החוק שמסדירה את ההטבות שמובטחות ללקוחות.

לפי החוק, שייכנס לתוקף בעוד ארבעה חודשים, מועדוני לקוחות המציעים הצטרפות לתוכנית של קבלת הטבות או צבירת זכויות לתקופה קצובה, למשל של שנה, לא יוכלו לשנות את התנאים במהלך אותה תקופה. השינוי יוכל להתבצע רק לאחר תום התקופה, ואם הצרכן בחר להמשיך להיות חבר במועדון.

במקרה זה אף נקבע כי מפעיל המועדון יודיע ללקוחות 3 עד 4 חודשים מראש על סיום תקופת ההטבות.

באשר למועדוני לקוחות שהחברות בהן היא לתקופה מתמשכת, שלא קצובה בזמן ומאפשרת צבירת זכויות או נקודות, נקבע כי מפעיל המועדון יצטרך להודיע לצרכן על השינוי 8 עד 9 חודשים מראש, ולאפשר לו באותה תקופה לממש את ההטבות שצבר בהתאם לתנאים לפני השינוי. כמו כן נקבע כי ההודעות ישלחו לצרכן בדרך שבה בחר (בדואר רגיל, דואר אלקטרוני או במסרון).

הצעת החוק תחול על כל מועדוני הלקוחות שיהיו פעילים בעת כניסת החוק לתוקף.

 מועדון לקוחות שלא ימסור את ההודעות כפי שנקבעו, צפוי לעיצום כספי של 22,000 שקל לתאגיד ו-7,000 שקל ליחיד.

מועדון שלא יאפשר מימוש של ההטבות בהתאם להצעה או יסיים את התוכנית לפני תום התקופה שנקבעה בהצעה, צפוי לעיצום כספי של 45,000 שקל לתאגיד ו-25,000 שקל ליחיד.

מנפיקי כרטיסי אשראי ש שיפרו את החוק צפויים לעיצום כספי של 50 אלף שקלים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות