שערוריית טארגט: אלפי ישראלים גילו שהזמנתם בוטלה

שערוריית טארגט: אלפי ישראלים גילו שהזמנתם בוטלה

כך מתנהלת הענקית האמריקנית: יוצאת במבצע מפתה ואחר כך מבטלת הזמנות כי לא צפתה את ההתנפלות 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

קשה להאמין שרשת Target, שלפני מספר ימים הציעה לזמן מוגבל שילוח חינם לכל העולם וגם לישראל, העריכה שכך תיגמר היוזמה הזאת.

הישראלים כמובן הסתערו על המבצע בהמוניהם, אך רבים מהם לא יקבלו את המוצרים שהזמינו – וזאת מסיבות שונות, כשהעיקרית היא פשוט ביטול אלפי עסקאות באופן יזוום ע"י טארגט.

למעשה, כבר בזמן אמת, בעת שהמבצע היה בעיצומו, צרכנים רבים לא יכלו להיכנס כלל לאתר, העמודים של מוצרים רבים היו חסומים והגולשים הישראלים קיבלו הודעת שגיאה.

פנייה שלי לשירות הלקוחות באמצעות הפייסבוק הסתיימה בהתנצלות על אי הנעימות, אך לא ניתן הסבר לנושא.

למרות הקושי, כאמור, אלפי ישראלים כן ביצעו הזמנות באתר ו-20,000 הזמנות בוצעו. רבים מהמזמינים הזמינו כמה חבילות, חלקן אפילו 10 ויותר.

כ-4,000 חבילות כבר הגיעו לארץ, חלק יגיעו תוך ימים ספורים, ורבות לא יגיעו כלל.

ביומיים האחרונים קיבלו אלפי ישראלים הודעה מטארגט על ביטול ההזמנה – בלי שום הסבר.

טארגט כנראה פשוט נבהלה מכמות ההזמנות והגיעה למסקנה שזה לא משתלם לה.

כך למשל, לקוחה שהזמינה מתקן גירוד לחתולים קיבלה הודעה כעבור שבועיים שההזמנה בוטלה.

לקוח אחר קיבל רק שתיים מתוך חבילות שהזמין. חברת בורדרפרי (Borderfree) שמבצעת עבור טארגט את ניהול המשלוחים הבינלאומיים פשוט כתבה ללקוח שהיא נאלצה לבטל שתיים מתוך חמש ההזמנות שלו משום שלא יכולה הייתה לעמוד בכמות ההזמנות הגדולה לישראל: "עקב זרם גדול של הזמנות לשוק הזה, אנחנו נאלצים לבטל את הזמנתך ואישור ההזמנה שלך יוסר בקרוב. אנחנו מתנצלים על אי הנוחות, שכן ידוע לנו שהיית להוט לקבל את הפריטים שלך. בזמן הזה, הקידום של המשלוח החופשי הסתיים, אז איננו יכולים להזין הזמנה חדשה".

בעמוד הפייסבוק של טארגט ישראלים פונים אל החברה בזעם, ויש ביניהם מי שדורש מהחברה לשלוח את ההזמנות תוך עשרה ימי עסקים – שאם לא כן ייבדקו הליכים משפטיים שאפשר לנקוט נגד החברה, במיוחד לאור העובדה שאלפי ישראלים השאירו באתר מידע ופרטים אישיים לשווא.

בין החבילות שכן הגיעו לארץ, היו כאלה שעוכבו – במיוחד כאלה שהכילו מוצרי מזון.

כך למשל, בפוסט שפרסם איתמר אייכנר לפני מספר ימים, הוא מספר כי הזמין חבילה ובה מוצרי מזון בשווי של כ-200 שקל, אך קיבל הודעה מחברת DHL כי יש לבדוק את המזון והדבר ייקח מספר ימים וגם יעלה מאות שקלים. אמנם, כך הרגיעו אותו ב-DHL, הסכומים לא ישולמו על ידי המזמין אלא על-ידי השולח, אבל עדיין מדובר בעיכוב מרגיז ובביורקרטיה מטריחה. בנוסף, אייכנר הביע חשש שעמלות בגובה מצטבר של כ-750 שקל על חבילה בשווי 200 שקל יגרמו לטארגט לשקול שוב אם אי פעם להציע שילוח חינם לישראל שוב.

בהקשר זה יש לציין מספר דברים.

ראשית, יש רשימה מסודרת של מוצרי מזון שאפשר לייבא ארצה בייבוא איש.

שנית, ייתכן שמעז יצא מתוק – וכעת משרד הבריאות יזרז את הסדרת הנושא של ייבוא אישי של מוצרים כגון אלה.

תגובת משרד הבריאות

"העובדות המתוארות בפוסט ייבדקו.

"בהתאם לנהלי העבודה המשלוחים בייבוא אישי מטופלים על ידי המשרד תוך יום עבודה מרגע הגשת הבקשה לשחרור. בהתאם לעדכון נהלי העבודה האחרון אגרה בסך 384 ש"ח נגבת בעבור  *דוגמאות מסחריות בלבד.*

"בימים אלה מתבצעת העבודה לעדכון נוהל נוסף אשר אמור לקצר את תהליכי השחרור ולהקל כתוצאה מכך על תהליך הייבוא האישי.

"בהזדמנות זו נזכיר כי באתר של שירות המזון ניתן למצוא את רשימת המזונות האסורים בייבוא אישי".


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות