משרד הבריאות כשל? בכירי המשרד, שתוקפים את יוניליוור, מותקפים ע"י חברי כנסת

משרד הבריאות כשל? בכירי המשרד, שתוקפים את יוניליוור, מותקפים ע"י חברי כנסת

קריאות למבקר המדינה לחקור איך זה שמוצרים נגועים בסלמונלה כן הגיעו לצרכנים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

איך זה שמוצרים נגועים בסלמונלה כן הגיעו לצרכנים, למרות שמשרד הבריאות כבר יודע על הזיהום הזה למעלה משבוע ולמרות ״הבדיקות המחמירות הנהוגות ביוניליוור״, כפי שהחברה העידה על עצמה? האם הגיוני שחברות חייבות לדווח על ליקוי תברואתי רק כאשר המוצרים יצאו מפתח המפעל, וכל עוד הן לכאורה איתרו אותו בתוך המפעל, הן פטורות מדיווח לציבור ולמשרד הבריאות?

משרד הבריאות, צריך להודות, נרדם בשמירה, וכדי לצייר את עצמו באור חיובי ומקצועי ניסה לגמד את הפרשה כאשר היא נחשפה – וזאת באמצעות התגובה האנמית ששלח, שבה הוא מגבה את החברה.

בדקות אלה מקיים צוות משרד הבריאות סיור ביקורת במפעל, בהמשך לדברי השר ביום שישי האחרון. בינתיים כל בכירי משרד הבריאות תוקפים את החברה, כשלשר הבריאות הצטרף היום גם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב: "חברת יוניליוור לא התנהלה כראוי. נפעל להסיר את קו הייצור של החברה. נשקול לפנות לביהמ"ש להטיל קנסות על החברה. היום נפתח תחקיר בנושא".

במקביל דורשים חברי הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) וקארין אלהרר (יש עתיד) לשנות את הנוהל שהיה נהוג עד עכשיו, שלפיו החברה מחויבת לבדיקות פנימיות ומדווחת למשרד הבריאות רק אם מוצר מזוהם יצא את גבולות המפעל והגיע לחנויות. אלהרר, המשמשת כיו״ר הוועדה לביקורת המדינה, נעתרה לבקשת שמולי, שהוא יו״ר ועדת הבטיחות בכנסת, ותכנס ביום ג׳ דיון דחוף בנושא התנהלות משרד הבריאות. השניים אף ידרשו ממבקר המדינה להתערב בבדיקה. ח"כ שמולי: "מעבר להתנהלות ההסתרה השערורייתית של יוניליוור, חובה לבדוק לאן נעלם משרד הבריאות ומדוע לקח לו שבוע להתעורר. במקום להקשיב לביקורת, הוא הדף אותה והתייצב אוטומטית מאחורי החברה. משרד הבריאות חייב לעשות בדק בית רציני מאוד, איך קרה שהוא איבד שליטה על התהליך ולא היה לו מושג מה קורה גם כאשר המוצרים כבר דלפו לשוק והעמידו את בריאות הציבור בסכנה. מדיניות הדיווח העצמי שהגה המשרד פשטה את הרגל. זו פשוט איוולת לצפות לדיווח שיהרוס לחברה את המוניטין במקרה כזה״.

ח"כ אלהרר: "אסור למדינת ישראל לסמוך על הדיווח העצמי של החברות הפרטיות ותפקידו של משרד הבריאות לוודא ולפקח על הנעשה בקווי היצור. מחובתנו לוודא איך קרה שהמצב הזה נעלם מעיני משרד הבריאות מעל שבוע. לא הגיוני שבריאות הציבור נתונה להחלטות עסקיות ושיווקיות של חברות״.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות