נוסעים בנתיב תחבורה ציבורית? זהירות, הקנס הוכפל ל-500 שקל

נוסעים בנתיב תחבורה ציבורית? זהירות, הקנס הוכפל ל-500 שקל

שורה של צעדי הרתעה אושרו בוועדת הכלכלה; מצלמות אכיפה יתעדו את הנהגים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

שורה של צעדי הרתעה נגד נהגים שנוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית אושרו בוועדת הכלכלה: לא רק שהקנס הוכפל מ-250 שקל ל-500 שקל, בקרוב גם יוצבו מצלמות אכיפה שיותקנו על-ידי הרשויות המקומיות.

הודעת תשלום הקנס תכלול את הצילום, או אפשרות לצפות בו באינטרנט. עיריית תל אביב היא הראשונה שתחל ליישם אכיפה באמצעות מצלמות אכיפה אוטומטיות, ומספר עיריות יחלו להכשיר בקרוב פקחים עירוניים.

אם נדמה לכם שהסיכוי שלכם להיתקל בנת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית) קטן, כדאי שתדעו שמדובר במגה תכנית של משרד התחבורה, ששמה "מהיר לעיר", להקמת 350 ק"מ של נת"צים ב-20 ערים מרכזיות בגוש דן והסביבה. התכנית נועדה ליצור רצף נת"צים בין ערי המטרופולין, ועלותה נאמדת ביותר מ-3 מיליארד שקל.

לפני כשלושה חודשים חתם המשרד על הסכם עם 6 רשויות מקומיות במטרופולין תל אביב (בת ים, חולון, רמלה, לוד והוד השרון) להקמת רשת נתיבי תחבורה ציבורית, וההקמה תחל בראשית השנה הבאה. השבוע הצטרפה גם כפר סבא לפרויקט, ובקרוב תחל הפעימה השנייה שלו. גם תל אביב, רעננה והרצליה צפויות להצטרף, ומטרת משרד התחבורה להרחיב את מספר הערים לרמת גן, ראשון לציון, בני ברק, רמת השרון וגבעתיים.




המטרה היא, כמובן, לייצר מצב שהציבור יעדיף לנסוע בתחבורה ציבורית משום שהתנועה תזרום במהירות, אלא שלמרבה הצער, לדעתי מכוניות פרטיות בנתיבי תחבורה ציבורית הן ממש לא הגורם הבעייתי בסוגיית התחבורה הציבורית בארץ. הבעיה העיקרית של התחבורה הציבורית בארץ, היא שהיא אינה פועלת בשבת, כך שמי שרוצה להיות נייד בסוף השבוע נאלץ להחזיק רכב. הבעיה השנייה והמאוד אקוטית היא הזמינות והיעילות שלה. לכן, כל מי שיש לו ברירה לא משתמש בה, ורק 5% מבעלי הרכב הפרטי משתמשים בתחבורה ציבורית – כך לפי נתוני משרד התחבורה.
קראו עוד באתר פואנטה:

למעשה, זו לא רק דעתי. גם יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), אמר דברים דומים כאשר אושרו התקנות בוועדה: ״מדינת ישראל, למרות ההתקדמות של השנים האחרונות, עדיין מפגרת אחרי העולם המערבי בכל הנוגע לשימוש בתחבורה ציבורית ממגוון סיבות. אישור התקנות מהווה עוד צעד קטן בדרך לייעול המנגנון שיאפשר לאזרחי ישראל לסמוך באמת על שימוש במערכת הסעת המונים והגעה בזמן ליעד.

הוועדה קבעה כי הרשויות המקומיות יצטרכו ליידע את התושבים מראש על האכיפה הצפויה ועל השימוש במצלמות, ולהציב שלטים סמוך לנתיבים.

עם זאת, הצבתן מעוררת גם חשש לפגיעה בפרטיות. לאור זאת, נקבע בוועדה כי הן לא יוצבו בסמיכות למקומות שעשויים להעיד על מצבו הרפואי של אדם או לפגוע בצנעת הפרט, אלא אם כן הדבר הכרחי ובמידה שיינקטו אמצעים לצמצום הפגיעה בפרטיות.

הרשות המקומית תפרסם באתר האינטרנט שלה את רשימת נתיבי התחבורה הציבורית שבתחומה.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות