גולן טלקום וסלקום לא יתמזגו. מה זה אומר לגבי הצרכנים?

גולן טלקום וסלקום לא יתמזגו. מה זה אומר לגבי הצרכנים?

רשות ההגבלים פסלה את המיזוג. גולן טלקום: "זה יום אבל שחור בהיסטוריה של הכלכלה והמשק בישראל"

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

קשה להישאר אדישים לאור ההחלטה של הרשות להגבלים עסקיים לא לאשר את המיזוג של סלקום עם גולן טלקום, וקשה להתרגש מהתגובה שפרסמה גולן טלקום שלפיה "זה יום אבל שחור בהיסטוריה של הכלכלה והמשק בישראל. ההחלטה פוליטית ונובעת משיקולים אישיים וקטנוניים".

לגולן טלקום יש היום כ-900 אלף מנויים, ובמשך חודשים ארוכים היא שלטה בטבלת הניודים לאור החבילות האטרקטיביות שהציעה. בזמן האחרון היא סובלת מ"הגירה שלילית", ועכשיו מן הסתם יהיה מדובר בגל הגירה של ממש.

הבעיה היא שלאנשים כמוני, שמנסים בכל כוחם לתמוך בחברות קטנות ובינוניות ולא להיות לקוחות של חברות גדולות, דורסניות ובעלות היסטוריה של גזל מתמשך מהמנויים – דוגמת פלאפון, סלקום ופרטנר – כבר לא נשאר לאן להתנייד. כמעט כל החברות הקטנות שייכות למעשה לחברות הגדולות: וואלה מובייל ויופון שייכות לפלאפון, 012 שייכת לסלקום והום סלולר שייכת לסלקום. הוט מובייל שייכת כמובן להוט, שלא רק סוחבת על גבה את תדמית השירות הגרוע ביותר שניתן אי פעם על-ידי חברה בישראל, הנהלתה מחבלת במאמצי העובדים להתאגד. נותרנו עם רמי לוי, אבל כל עוד לא מסתיימת החקירה נגדו בחשד שהאזין למנוייו, גם זו לא אלטרנטיבה.

האם הבשורה תגיע בדמותה של חברת סלולר חדשה, זו של חזי בצלאל, שמשרד התקשורת כנראה מעוניין שתקום? ייתכן. בינתיים מומלץ למי שמעוניין לשמור על תעריף נמוך, לדאוג בימים אלה לחבילה מעודכנת בחברה שלו או בחברות מתחרות, כדי להקדים תרופה למכת ההתייקרויות שעלולה להגיע בקרוב.

אגב, למרות שההודעה של גולן טלקום נשמעת נסערת, ההחלטה לא הפתיעה אותה. בשבועות האחרונים היא עשתה מאמצים להפחיד את מקבלי ההחלטות ואת הציבור כי אם המיזוג לא יאושר – היא עלולה לקרוס. הרשות לא התרשמה. מה שמטריד אותה היא שאם גולן תתמזג לתוך סלקום, הדבר יגרור פגיעה קשה בתחרות ותהיה ירידה במוטיבציה של הוט מובייל להציע מחירים תחרותיים. החלטת הרשות מבוססת על נתונים שהיא אספה מהחברות בענף, אבל גם בלי לקרוא את הנתונים האלה אפשר להעריך שהחשש מפגיעה קשה בתחרות מוצדק.

מה השלב הבא? גולן וסלקום יערערו לבית הדין להגבלים עסקיים, ויש לקוות שערעורן לא יתקבל.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות