פואנטה פואנטה - דפנה הראל כפיר נכנסת לארנק שלכם http://poenta.co.il/templates/rt_ambrosia/custom/images/about/logo/logo-naked-500-200.png דפנה הראל כפיר admin@poenta.co.il +972-525-454-669

כאן עושים עיתונות עצמאית! תמכו באתר 'פואנטה' ע"י תרומה - לפרטים נוספים >>

תוכן מקודם
פואנטה פואנטה - דפנה הראל כפיר נכנסת לארנק שלכם http://poenta.co.il/templates/rt_ambrosia/custom/images/about/logo/logo-naked-500-200.png דפנה הראל כפיר admin@poenta.co.il +972-525-454-669

יו"ר גולן טלקום החדש, גיל שרון, רוצה שנשלם על סלולר כ-100 שקל בחודש, ולא רק בגלל זה הוא מסוכן לצרכנים

הבעיה בעסקת גולן טלקום-אלקטרה היא אדם אחד, גיל שרון. החשש הוא ששרון יביא איתו לגולן את חוסר השקיפות ושיטות גיוס הלקוחות שהוביל בפלאפון. הצרכנים יצטרכו להצביע ברגליים

חמישי, 05 ינואר 2017

מלחמת הרשתות: חברות הסלולר מורידות מחירים - דפנה הראל כפיר אצל אורלי וגיא, ערוץ 10

השבוע התבשרנו שחברת גולן טלקום - מי שנחשבת למחוללת הגדולה של מחירי הסלולר הזולים - נמכרה לחברת אלקטרה מוצרי צריכה תמורת כ-350 מיליון שקל. לכאורה, מבחינת הצרכנים, מדובר בעסקה הרבה יותר טובה מהחלופה שעמדה על הפרק לפני כשנה וחצי - כאשר סלקום רצתה לקנות את גולן טלקום. אין ספק שעדיף לצרכנים שיהיו כמה שיותר שחקנים בשוק, ובליעתה של גולן ע"י סלקום הייתה מייבשת את התחרות.

הבעיה בעסקה היא לא אלקטרה. הבעיה היא גיל שרון - היו"ר החדש של גולן טלקום. מדובר באדם שהיה מנכ"ל פלאפון והוכיח שם שלא הצרכנים ולא העובדים מעניינים אותו. שרון יקבל מאלקטרה מניות גולן טלקום בשווי 35 מיליון שקל, ועוד לפני שהחל את יומו הראשון בעבודה, הוא אמר בראיון לגל"צ שתעריפים של 30 שקל הם לא מחירים סבירים המאפשרים קיום לאורך זמן. בלי להתבלבל, הוא למעשה אמר למתחריו מה צריך להיות התעריף לצרכנים. בדיפלומטיות מעושה הוא הסביר שבאירופה, במדינות הכי תחרותיות, משלמים כ-25 אירו. מיד אחר כך הוא הסביר שגולן טלקום תמשיך להיות חברת לואו קוסט - אבל שלח רמז עבה לחבריו בצמרת חברות הסלולר הגדולות בשוק להעלות את המחירים, כדי שגם גולן תוכל להעלות את המחירים שלה.

כשהיה שרון מנכ"ל פלאפון, הוא הוכיח שם שכל האמצעים כשרים מבחינתו, הן כדי לדכא את העובדים והן כדי לגייס לקוחות. בתקופתו הגיעו לשיא התלונות נגד חברת פלאפון ממאות לקוחות שטענו שנציגי פלאפון הונו אותם והוליכו אותם שולל במסגרת עסקאות שקריות שבהן הובטחו להם טאבלטים חינם והם נאלצו לשלם עליהם אלפי שקלים.

את העובדים הוא רמס ברגל גסה, והנזק שגרם משפיע עד היום על מעסיקים ועל עובדים. בעת שעובדי פלאפון התאגדו כדי להגן על זכויותיהם, גיל שרון נקט כלפיהם יד קשה ואף גרר את המכוניות שקיבלו ממקום העבודה מבתיהם. עובדים ששבתו, קמו בבוקר וגילו כי במקום שעמד הרכב שלהם - לפעמים עם חפצים אישיים וכיסאות תינוק - נותר מקום חניה ריק. הניסיונות שלו לטרפד שם את ההתארגנות היו כה בוטים ואלימים, עד כדי כך שבית הדין פרסם בעקבות המאבק בפלאפון את "פסק דין פלאפון" התקדימי, שאסר על המעסיקים לפגוע בהתארגנות עובדים מכל וכל.

בזמנו חשף שי ניב, כתב ופרשן "גלובס", שבהיותו מנכ"ל פלאפון, גיל שרון השתמש במעלית פרטית כדי לא לעלות יחד עם העובדים. באחד החגים, כאשר רווחי פלאפון היו בשיאם, המתנה שהוענקה לעובדים הייתה מסננת פסטה.

אז מה יכולים הצרכנים לעשות?

ראשית, צריך לזכור ששוק הסלולר של היום הוא לא זה שהיה בעבר. לצד 3 החברות הגדולות - פלאפון, סלקום ופרטנר - יש שחקניות נוספות חוץ מגולן טלקום, כמו הוט מובייל ורמי לוי. במהלך השנה נראה כנראה גם את אקספון נכנסת לתמונה - מה שישכלל את התחרות.

הצרכנים חייבים להצביע ברגליים ולעבור לחברות כמו הוט מובייל, רמי לוי ואקספון לכשתקום - ולא להישאר לקוחות של חברות הסלולר הגדולות שמן הסתם יעלו מחירים.

גולן טלקום עצמה תבקש להמשיך ולהיתפס כחברת לואו קוסט, אבל החשש הגדול הוא שהיא תנקוט שיטות של חוסר שקיפות ואותיות קטנות - כמו אלה שהוביל שרון בחברת פלאפון. לכן, לקוחותיה צריכים להיות זהירים ולקרוא את החוזים שלב בשבע עיניים.

כבר היום נוקטת גולן בשיטה שבה היא מציעה מבצעים אטרקטיביים, אך מתנה את ההצטרפות למבצע בהפעלת הסים תוך ימים ספורים - לפני שהוא בכלל מגיע בדואר. לאחרונה פרסמתי כאן שהיא הפסידה בתביעה קטנה ותפצה לקוח שהיא הטעתה כך - מומלץ לקרוא את הפסיקה.

בנוסף, הוגשה נגדה תביעה ייצוגית בדיוק על הנושא הזה - לפרטים קראו כאן.

 

 

 

מה דעתך? נשמח לשמוע!
תוכן מומלץ מרחבי הרשת