האם במנהרות הכרמל מצאו עוד דרך לחגוג על הנהגים?

האם במנהרות הכרמל מצאו עוד דרך לחגוג על הנהגים?

לפי בקשה לייצוגית, חברת כרמלטון המפעילה את מנהרות הכרמל גובה סכומים שרירותיים בעת כשל בגבייה, מעבר למה שהתקנות מתירות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לא זו בלבד שחברת כרמלטון המפעילה את מנהרות הכרמל העלתה את מחירי הנסיעה בכביש האגרה, ולא זו בלבד שבגין נסיעה בטעות במסלול המנויים היא קונסת את הנהגים בסכומי עתק – כעת מסתבר שהיא גם גובה תשלום שאינו מותר לה במקרה שהיא לא מצליחה לחייב את כרטיס האשראי של הנהג.

מן הסתם, לכל חברה מותר לגבות מלקוח שלא משלם בזמן איזשהו תשלום – וגם במקרה של כרמלטון הדבר מוסדר בתקנות. מדובר בסכום מרבי של 36 שקל פלוס מע"מ בגין אי תשלום חשבון במועד.

אלא שכרמלטון גובה "קנס" שרירותי שאינו מעוגן בתקנות בנוסף לסכום שהחוק מתיר לה – כך לפחות עולה מבקשה לתביעה ייצוגית נגדה (22068-01-17). תחת הכותרת "החזר חיוב כרטיס אשראי", היא גובה 16.82 שקל פלוס מע"מ בכל מקרה שבו כרטיס אשראי של לקוח לא כובד.

התובע, שהגיש את הבקשה באמצעות עו"ד גיל רון, קינן ושות', היה מנוי במנהרות הכרמל ונסע בשנים 2013-2015 ארבע פעמים שבהן כרטיסו לא חויב. כתוצאה מכך – הוא נדרש לשלם 4 פעמים 16.82 שקל פלוס מע"מ, ובשתיים מהפעמים חויב גם ב-39.10 שקל פלוס מע"מ – כפי שהתקנות מתירות.

במצטבר, הוא שילם לכרמלטון יותר מ-67 שקל שלא היה אמור לשלם לה לפי התקנות, תחת הכותרת של "החזר חיוב כרטיס אשראי".

בירור במועצה לצרכנות גילה שהוא לא לבד, וכי המועצה טיפלה בתלונות של נהגים נוספים שחויבו שלא כדין.

מכך הוא מסיק שלא מדובר בטעות מקרית אלא במדיניות שמעוגנת במערכות הגבייה הממוחשבות של כרמלטון.

כעת הוא דורש שהחברה תשיב את הכספים לכל מי שהיא גבתה ממנו שלא כדין, בתוספת הצמדה וריבית. עוד הוא דורש שמדיניות הגבייה הלא תקינה תיפסק לאלתר.

אגב, בדצמבר האחרון הוגשה בקשה דומה לייצוגית נגד חברת דרך ארץ, מפעילת כביש 6 (ת"צ 16100-12-16). התובעים בבקשה הנוכחית מציינים כי יש היגיון באיחוד שתי הבקשות.

תגובת כרמלטון: "המדובר לכאורה בהליך מקדמי של בקשה לאישור תובענה ייצוגית. הבקשה טרם הומצאה לחברה. לאחר שהחברה תקבל את הבקשה, היא תלמד את פרטיה ותגיב במסגרות המתאימות".

מיהי קבוצת כרמלטון?

קבוצת כרמלטון בע"מ היא הזכיינית שבה בחרה חברת דרך ארץ – הממונה על כבישי האגרה בארץ – להפעיל את פרויקט מנהרות הכרמל. בעלי המניות בה הם שיכון ובינוי (של שרי אריסון) וקבוצת אלייד החזקות (שמחזיקה בין היתר בצ'מפיון מוטורס ובאשטרום).  

מחאה נגד מנהרות הכרמל

כפי שסיקרתי כאן, באזור הצפון זועמים על מנהרות הכרמל ועל חברת כרמלטון. בדף הפייסבוק שהוקם כדי למחות על תעריפי הנסיעה, מחאת מנהרות הכרמל, חברים כבר יותר מ-30,0000 איש שדורשים להפחית את התעריפים וקוראים לא לנסוע בכביש עד שהמחירים יירדו.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות