Arla: גבינת שמנת מיובאת חדשה. טעימה אך לא יותר זולה

Arla: גבינת שמנת מיובאת חדשה. טעימה אך לא יותר זולה

הגבינה, שמיובאת על-ידי ויליפוד, מנסה להתחרות בתנובה, שטראוס, גד ויעקבס – אך מה עם המחיר?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בזמן שרבים מהישראלים נאבקים בעודף שומן ומחפשים דווקא מוצרים דלי שומן – מצטרף למדפים מותג חדש של גבינות שמנת עתירות שומן. מדובר במותג הדני Arla, שהחל לאחרונה להימכר בארץ בייבוא של ויליפוד. המבחר כולל כרגע 3 גבינות שמנת בטעמים שונים, המכילים בין 23.5% ל-24.5% אחוזי שומן: טבעי, בתוספת שום ובתוספת תבלינים ועשבי תיבול.

הגבינות מתאפיינות במרקם סמיך-חמאתי, כראוי לגבינות שמנת עתירות שומן, וכל אחד משלושת הטעמים מוצלח ומדויק. הן מגיעות באריזה מלבנית שטוחה המכילה כמות קטנה מהמקובל בקטגוריה – 150 גרם.

מלבד שיעור השומן הגבוה, בבדיקת רשימת הרכיבים מופיעים חלב מפוסטר, שמנת מפוסטרת, מלח ותרבית לקטית – ללא חומרים משמרים. 

אלא שהמחיר של הגבינה הזאת גבוה: 10.90 שקלים ל-100 גרם, כלומר, 7.30 שקלים ל-100 גרם. למעשה, נכון לעכשיו מדובר במוצר כמעט הכי יקר מבין גבינות השמנת עתירות השומן – כשהמוצר היקר ביותר הוא פילדלפיה.

על המדף קיימות לא מעט גבינות שמנת, שמתחלקות לשתי קטגוריות עיקריות – אלה המכילות 5%-9% ומתאפיינות במרקם דליל יותר, ואלה המכילות אחוזי שומן גבוהים. בקטגוריה השנייה, של הגבינות עתירות השומן, אפשר למצוא את נפוליאון, גד, סימפוניה, יעקבס, וכמובן, המותג הבינלאומי הידוע פילדלפיה – כאשר המוצרים הישראליים זולים יותר מהמיובאים. 

בדיקה שערכתי מגלה שדווקא היצרנית הקטנה ביותר – משק יעקבס – היא גם הזולה ביותר.

ARLA


סדרת גבינות השמנת של ארלה. צילום: אימג' ארט

מבחינת תחרות בינלאומית, זו הפעם הראשונה אחרי הרבה שנים שנכנס מותג בינלאומי חזק לקטגוריה הזאת. Arla היא ענקית מוצרי חלב שפועלת ב-80 מדינות ומציעה מגוון מוצרים, ביניהם המותג Lurpak. בעידן שבו יותר ויותר צרכנים מעדיפים דווקא להפחית את כמו השומן במזון שהם קונים, הבחירה שלה להיכנס לקטגוריה נראית במבט ראשון תמוהה, אך ככל הנראה בחינת השוק מגלה שיש בו לא מעט פוטנציאל. בחברה מציינים שקטגוריית גבינת השמנת בישראל נמצאת בעלייה מתמדת. משנת 2013 ועד היום נרשמה צמיחה של 60% בקטגוריה ומכירות גבינות השמנת בישראל הסתכמו ב 2016 בכ-94.5 מיליון שקל (לחודשים ינואר- נובמבר).

בשורה התחתונה, במבחן הטעימה אמנם הגבינה זכתה לשבחים, אלא שלא בטוח שהיא טעימה יותר ממתחרותיה הזולות יותר.

כאמור, המחיר המומלץ לצרכן הוא 10.90 שקל לאריזת 150 גרם, כלומר כ-7.30 שקל ל-100 גרם גבינה. גביע גבינה של יעקבס מכיל 400 גרם, כך שבחישוב ל-100 גרם המחיר של Arla כפול.

דוגמה נוספת: גביע של גבינת נפוליאון 24% בטעם שום-שמיר המכיל 225 גרם עולה פחות – כ-10 שקלים, כלומר כ-4.45 שקל ל-100 גרם.

ומה הדרך הכי זולה לקנות גבינה? במשקל, כמובן. אם תקנו את אותה גבינת נפוליאון בדיוק במשקל – תשלמו הרבה הרבה פחות: רק כ-2.90 שקלים ל-100 גרם, כלומר, 4.35 שקלים ל-150 גרם. 

לפני כמה חודשים פרסמתי כאן כתבה שמדגימה את פערי המחיר העצומים בין גבינות במשקל לבין גבינות במעדנייה – מומלץ לקרוא. 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות