כך מפתיעה שופרסל אונליין את לקוחותיה עם חיוב גבוה מהמתוכנן

כך מפתיעה שופרסל אונליין את לקוחותיה עם חיוב גבוה מהמתוכנן

לקוח שמזמין באתר שופרסל באופן קבוע מגיש בקשה לייצוגית בסכום עתק 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

באופן שיטתי חויב לקוח שופרסל אונליין בסכומים גבוהים יותר מסכום ההזמנה המקורי. גרוע מכך, בשופרסל אפילו לא טרחו להודיע לו ולבקש את אישורו לפני שחייבו אותו. 

והוא כנראה לא היחיד. למעשה, כפי שפרסמתי כאן לפני מספר חודשים, כבר שנים שבשופרסל אונליין יש שיטת חיוב מיוחדת – הלקוח מזמין מוצר במבצע, אבל אם ההזמנה מסופקת לאחר תום המבצע, הוא מחויב במחיר המלא.

במקרה הנוכחי מדובר בלקוח שהזמין מספר פעמים שניצל דק ארוז טרי במחיר של כ-31 שקל לק"ג במקום 39 שקל לק"ג – ובכל אחת מהפעמים הללו ביצע הזמנה בסכום מסוים וחויב בפועל בסכום גבוה יותר.

לאחר הפעמיים הראשונות שהדבר קרה, הוא טלפן למוקד שירות הלקוחות והתריע בפני נציגי שופרסל לא לעשות זאת שוב, אך כאמור, למרות זאת מצא את עצמו מחויב בסכום גבוה מכפי שהיה אמור להיות.

באמצעות עו"ד כפיר גבע, הלקוח מגיש כעת בקשה לתביעה ייצוגית נגד הרשת (ת"צ 10605-02-17) בגובה של כ-256 מיליון שקל, וזאת בטענה שהרשת מטעה את הצרכנים.

בעבר כבר הוגשה נגד שופרסל בקשה לייצוגית בנושא זה והיא הסתיימה בפשרה. הלקוח מציין שלמרות אותה תביעה, הרשת מטעה את הצרכנים, ושם דגש על העובדה שבשלב שלאחר ההזמנה ולפני החיוב, היא אינה מיידעת את הלקוח כי הוא צפוי להיות מחויב בסכום גבוה מזה שתכנן. לטענתו, אילו ידע שיחויב במחיר מלא על המוצרים – לא היה מזמין אותם.

חשוב לציין כי לקוחות רבים מתרעמים על שיטה זו של שופרסל, משום שהיא מייצרת מצב אבסורדי שבו אדם מסתמך על מחיר מבצע מסוים ומבצע הזמנה, ואילו הרשת יכולה להחליט לסיים את המבצע ולחייב אותו בסכום גבוה יותר.

כך, כאשר המשלוח מגיע והחיוב מבוצע – הוא מופתע לגלות שהוא שילם יותר מכפי שתכנן.

לפני מספר חודשים כאשר ביקשתי תגובה על הסוגייה הזאת, השיבה שופרסל כך:

"אנו מודיעים ללקוחות במפורש הן בתקנון האתר והן בהודעות יזומות שהתשלום נקבע לפי מועד האספקה ולא לפי מועד ההזמנה ולכן אם מבצע הסתיים לפני שסופקה הזמנה לא חל המבצע. ישנן מספר סיבות לכך. ראשית, מחשובית, ההזמנה נסגרת ומשולמת רק בסיום תהליך ליקוט המוצרים אשר מבוצע זמן קצר לפני מועד האספקה. לכן, אם המבצע לא חל בעת ביצוע הליקוט וסגירת ההזמנה – לא ניתן להחזיר את הגלגל אחורה ולהשאיר מבצע. שנית, מלאי של מבצע לא תמיד קיים אחרי סוף המבצע ולכן לא ניתן לסגור את ההזמנה אלא רק אחרי הליקוט ואחרי שמוודאים שאכן המוצר שבמבצע קיים. שלישית, לקוחות רבים לא מבצעים את ההזמנה בפעם אחת אלא פותחים הזמנה ומשאירים אותה פתוחה לאורך זמן עד שמחליטים לסגור אותה או להשלים אותה. לא ניתן לגרור מבצעים לאורך זמן ולכן נקבע הנוהל של תחולת מבצע לפי מועד האספקה.
"כאמור, ניתן ללקוחות גילוי מלא בנושא – ואם בחר מוצר שאינו במבצע במועד האספקה, הרי שלפני התשלום קופצת ללקוח התראה ובידיו להחליט אם הוא מעוניין במוצר אם לאו. שנית, מרבית ההזמנות מבוצעות בסמוך למועד האספקה (אותו יום או יום לאחר מכן) ולכן מדובר בסה"כ נוח וסביר מבחינת הלקוחות". 

תגובות: 0

נגישות