סכנה מיידית לביטול טיסות באל על: התפטרות הטייסים עומדת להיכנס לתוקף

סכנה מיידית לביטול טיסות באל על: התפטרות הטייסים עומדת להיכנס לתוקף

ההנהלה פנתה לבית הדין בבקשה לסייע לה כדי למנוע ביטולי טיסות באופן מיידי

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם יש לכם כרטיסים לימים הקרובים לטיסות של אל על – הסיכוי שהטיסות יתבטלו הוא כעת גדול מתמיד.

היום דיווחה אל על לבורסה כי פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כדי למנוע את התפטרות הטייסים שתשבית את החברה. זאת, משום שהודעות ההתפטרות עומדות להיכנס לתוקף.

לטענת הנהלת אל על, הודעות ההתפטרות נמסרו לה באופן קולקטיבי על ידי מספר טייסים המשמשים בתפקידי פיקוח באגף מבצעי אוויר בחברה, ולפיהן ביקשו לסיים את תפקידיהם כמפקחים.

לפי הודעת החברה, "כניסה לתוקף של התפטרות המפקחים בימים הקרובים עלולה לגרום לכך שלא תתאפשר הפעלת טיסות החברה, דבר שיגרום לחברה לנזקים שאין החברה יודעת להעריכם בשלב זה".

לאור זאת, פנתה החברה לבית הדין בבקשה להצהיר כי ההתפטרות של המפקחים מהווה שביתה שלא כדין וכדי למנוע נקיטת פעולה אשר תגרום שיבוש הפעילות בחברה. 

מעבר להגשת הבקשה, החברה מציינת כי היא נוקטת בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת למנוע פגיעה ביכולתה להפעיל את טיסותיה כסדרן.

מוועד הטייסים נמסר בתגובה: 

"מנהלי הציים והטייסים הראשיים בחברת אל על, חברי הנהלה שאינם שייכים לוועד טייסי אל-על, הביעו אי אמון במנכ"ל דוד מימון ובדרך ניהולו. גם כשמדובר בחברי הנהלה שאינם שייכים לוועד ואיבדו אמון במנכ"ל ומבקשים להתפטר, מקפידה ההנהלה להאשים את וועד הטייסים בכישלונה שלה ללא סיבה. מנכ"ל שיודע לנהל חברת תעופה רק דרך צווים ובתי משפט הוא מנכ"ל כושל שלא מסוגל לנהל.

"מחר בבוקר יידרשו בית הדין והרגולטור למשבר החמור בחברת התעופה הלאומית של ישראל. הנהלת אל על פנתה לביהמ"ש על מנת להוציא צווי מניעה למפקחים ולמדריכים העוזבים. מכתבי ההתפטרות של טייסים מנהלים רבים המשמשים כמפקחים ומדריכים באגף מבצעי אוויר באל-על הוגשו לפני 3 חודשים ובהם הודיעו שאין ביכולתם לממש את אחריותם במצב הנוכחי. במשך כל תקופה זו – לא נמצאו להם מחליפים. הסיבה: כל הצוות המקצועי הקיים באל-על מבין שאין ביכולתם לחתום על כשירות מבצעית עם מנכ"ל כושל שמרסק את החברה במקום לפעול לפתרון והרגעת המצב. רק בראשית החודש הודיעה החברה כי "בשבועות הקרובים יוחלפו בעלי התפקידים שמסיימים את תפקידם", בשעה שהיה ברור שבמצב הנוכחי לא יימצאו בעלי תפקידים חלופיים. זהו צעד ברור של אי-אמון בהנהלה הנוכחית ובמנכ"ל כושל שהתאהבו בסכסוך ואיבדו את דרכם – תוך שהם פוגעים בנוסעים, בעובדים ובחברה".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות