מיום שני תוכלו לנסוע מנתב"ג עם כל מונית ואפילו בשאטל חינם. אלה מחירי המחירון - האם יהיו הנחות?

מיום שני תוכלו לנסוע מנתב"ג עם כל מונית ואפילו בשאטל חינם. אלה מחירי המחירון – האם יהיו הנחות?

ברשות שדות התעופה אין כוונה להמשיך ולחכות. ביום שני תסתיים הבלעדיות של חברת הדר-לוד

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

סאגת המכרז על הנסיעות במוניות מנתב"ג קיבלה הבוקר מפנה חדש: רשות שדות התעופה לא תמתין יותר, ומיום שני אפשר יהיה לנסוע בכל מונית משדה התעופה – כאשר מי שמפעילה את השירות היא למעשה רשות שדות התעופה עצמה עד להודעה חדשה. 

בשעות העומס, כך לפי הודעת הרשות, יופעלו הסעות באוטובוסים (שאטלים) חינם.

הרשות פרסמה הודעה חריגה וחריפה, שלפיה הבוקר התקיימה ישיבה דחופה בראשות מנכ"ל רש"ת יעקב גנות ומנהל נתב"ג שמואל זכאי, ובה הורה המנכ"ל למזער את הפגיעה בציבור הנוסעים מנתב"ג הנדרש למוניות מיוחדות (ספיישל).

לכן, החל מיום ב' תוכל כל מונית הרשומה כחוק בישראל לאסוף נוסעים מנתב"ג לאחר רישום ועמידה בתנאי הפיקוח הכללי של רש"ת.

שירות לנוסעים יינתן גם באמצעות האפליקציות הרשומות בישראל ולאחר רישום על פי כללי הסדר הנהוגים בנתב"ג.

בעיתון דה מרקר נחשף כי מאחורי האיומים של ארגון בעלי המוניות להשבית את המוניות במחאה על תנאי המכרז החדש, יש חדש לקרטל. לפי דה מרקר, אתמול נחקרו ברשות להגבלים עסקיים יו"ר ארגון בעלי המוניות, יהודה בראור, ושלושה חברים נוספים בארגון.

כזכור וכפי שפרסמתי כאן, במכרז שהוציאה לאחרונה רשות שדות התעופה זכו מוניות הדר-לוד וחברת Gett בזכות ההבטחה להוזיל את מחיר המחירון ב-31%.

מיד לאחר הזכייה, החלו קריאות מצד בעלי המוניות, ובפרט יו"ר הארגון בראור, שלא לחתום על המכרז משום שהמחירים הנמוכים לא יאפשרו לנהגי המוניות להתפרנס.

במוניו הדר-לוד טענו כי חברת Gett הבטיחה לסבסד את ההנחה ממחיר המחירון וחזרה בה.

אגב, חשוב לזכור כי מחיר המחירון נקבע באופן שרירותי על-ידי משרד התחבורה ולא על-ידי בעלי המוניות או רשות שדות התעופה. 

המחירים במחירון הזה גבוהים מאוד, כפי שאפשר לראות בטבלה. 

לכן, הדרישה שלפיה התחנה שתזכה במכרז היא זו שתוזיל את תעריפי המחירון היא דרישה הגיונית מאוד מבחינת הצרכנים, אשר הנסיעה במונית עלולה לעלות להם יותר מאשר כרטיס טיסת לואו קוסט.

כעת, כאשר השוק יהיה פתוח לחלוטין לתחרות החל מיום שני, יש סיכוי סביר שנראה ירידה במחירים באופן טבעי – אך ייתכן גם מצב של מחסור במוניות ושל התנפלות, משום שבמקום תחנה אחת או שתיים הפועלות במקום – יהיו הרבה מאוד נהגים מהרבה מאוד תחנות, ללא יד מכוונת וללא מחויבות לעבוד בשעות הקטנות של הלילה. 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות