אל על תשווק חבילות שייט

אל על תשווק חבילות שייט

היתרון המשמעותי הוא לחברי מועדון הנוסע המתמיד

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם בעבר חופשת שייט נראתה לי כמו רעיון תמוה, מעט מפחיד ומאוד יקר, לאחרונה אני משנה את הגישה, במיוחד לאחר המלצות שקיבלתי מכמה כאלה שכבר התנסו בהפלגות. אמנם טרם הגעתי לשלב המימוש ולא הזמנתי עדיין קרוז משפחתי, אבל הסבירות שזה יקרה הולכת ועולה.

וזה כנראה טבעו של טרנד, כי זו לא רק אני. לא מעט ישראלים הולכים ומאמצים פתיחות דומה, ולא רק גמלאים שהפרוטה מצויה בכיסם, אלא משפחות.

מדובר בקרוזים שיוצאים מנקודות שונות בעולם, למשל ברצלונה, נמשכים בין שבוע לשלושה שבועות, ובעצם מציעים שילוב של שהייה במלון יוקרתי הצף על המים יחד עם ביקור של כמה שעות בכל פעם במקום אחר. מדובר באוניות מפוארות ועצומות ששוקלות פי עשרה ממטוס גדול ויכולות להכיל 8,000 איש, כשמדובר כמובן בפורמט האירוח האהוב על הישראלים – הכול כלול.

גם אל על זיהתה את הנישה המתפתחת הזאת והכריזה כי היא מתחילה לשווק חבילות שייט והפלגות תחת המותג AirCruise. למי שתהה אם החברה החליטה למתוח את תחום העיסוק שלה ועומדת לרכוש ציים של אוניות, התשובה היא לא. אל על נותרת חברת תעופה, וכדי להציע את החבילות היא חברה לחברת "קרוזיט", המתמחה בחופשות שייט. ההזמנות לא מתבצעות באתר אל על אלא באתר aircruise.elal.com, כאשר בראש האתר מודגש כך: "הועברת לאתר חיצוני אשר מופעל על ידי טרוול בוטיק והינו באחריותו הבלעדית".

החבילות כוללות הפלגות עם חברות השייט המוכרות, כמו רויאל קריביאן, קרניבל, נורוויג'ן, MSC ועוד, כאשר אל על היא למעשה רק סוג של סוכן נסיעות במקרה הזה. אז מה בכל זאת הערך המוסף? נוחות, ובעיקר צבירה ומימוש של נקודות נוסע מתמיד. בהיבט של הנוחות, אל על בעצם מציעה כאן טיסה, בתי מלון, העברות, ארוחות וכו' – במחיר אחד קבוע מראש. מדובר בטיסות לאחד מיעדיה הישירים ומשם הפלגות ליעדים ברחבי העולם, ביניהם האיים קאריביים, אגן הים התיכון, הים הבלטי, הפיורדים הנורווגים, המזרח הרחוק ועוד.

בהיבט של הנוסע המתמיד, המזמינים יכולים לבחור לצבור נקודות או לחילופין לממש אותן בחבילות הנופש. בהיבט הזה מדובר ביתרון משמעותי לחברי המועדון.

ומה לגבי המחירים? בחלק מהחבילות הם נמוכים יותר מאשר הזמנה דרך חברות מתחרות, אבל אין חוקיות ובכל מקרה חייבים לבדוק כל מקרה לגופו. חשוב לדעת שמגוון המחירים לשייט באונייה משתנה מאוד בהתאם לסוג החדר, כך שחדר בלי חלון הוא מן הסתם זול יותר מחדר עם מרפסת, וכן הלאה.

"אל על לא מתחייבת על המחירים הנמוכים ביותר. הדגש הוא על העובדה שמדובר בחבילה אחת מ-א' ועד ת', כך שהלקוח לא מתעסק עם כל הפרטים והלוגיסטיקה", מסביר נמרוד בורוביץ', מנהל הפיתוח העסקי בחברה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות