טיסות להונג קונג ולמזרח: קתאי פסיפיק החלה להתחרות באל על. המבצעים כבר כאן - פואנטה

טיסות להונג קונג ולמזרח: קתאי פסיפיק החלה להתחרות באל על. המבצעים כבר כאן

אם אתם מתכננים לטוס להונ קונג או למזרח הרחוק – התחרות הזאת בשבילכם. שווה לבדוק במיוחד את מחלקות העסקים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

האם מהיום יהיה זול יותר לטוס להונג קונג ולמזרח הרחוק? היום הושקה פעילותה של חברת התעופה קתאי פסיפיק (Kathay Pacific) בישראל, והמחירים מתחילים מ-1,030 דולר לכרטיס הלוך חזור בין הונג קונג לתל אביב.

אל על לא קופאת על השמרים, ומציעה לחודשיים הקרובים מבצע הרלבנטי רק לחברי מועדון הנוסע המתמיד: כרטיס טיסה בכ-700 דולר + 98 נקודות. למבצע יש כמובן אותיות קטנות – ההזמנות והכירטוס צריכים להתבצע עד 2.4.2017, והיציאה בין התאריכים 1.5.17-30.6.17.

ומה לגבי נוסעים שאינם חברי מועדון? המחיר הנמוך ביותר שמצאתי בחודשים מאי ויוני הוא 912 דולר דולר לכרטיס הלוך-חזור, והמחיר הגבוה ביותר 1,161 דולר – עדיין מחירים אטרקטיביים ביחס למחירים הרגילים.

קתאי פסיפיק היא חברת התעופה הלאומית של הונג קונג, ותפעיל 4 טיסות שבועיות בקו תל-אביב הונג-קונג, מה שיהווה תחרות ישירה לאל על, שעד כה הייתה היחידה שהפעילה טיסות ישירות להונג-קונג. הטיסות ייצאו בימים ראשון, שלישי, חמישי ושבת.

מעבר לתחרות על המחירים, תהיה כאן גם תחרות על השירות, משום שהקו יופעל במטוסי איירבוס A350, שהם מטוסים חדישים. לעומת זאת, טיסות אל על להונג קונג מבוצעות בבואינג 777-200/200ER הישן יותר.

בין היתר, מבטיחים בקתאי פסיפיק חיבור WiFi ומערכת בידור מתקדמת במיוחד.

לפני מספר חודשים פרסמתי כאן כתבת השוואת מחירים, שהראתה כי קתאי זולה יותר מאל על – וכעת נראה שהחלה התחרות ביניהן.

קתאי פרסמה אז מחירי מבצע: 870 דולר לכרטיס להונג קונג, 970 דולר ליפן ו-1,320 דולר לאוסטרליה (במחלקת תיירים). השוואת מחירים אקראית בין מחירי אל על למחירי קתאי פסיפיק בטיסה להונג קונג בתאריך 26.3.2017 (חזרה ב-2.4.2016) גילתה פער לטובת קתאי: באל על המחיר לכרטיס בסיסי במחלקת תיירים עמד על 1,100 דולר, ואילו בקתאי על כ-845 דולר. בראשית יוני הפער מצטמצם – מי שיזמין באל על לתאריכים 1-8 ביוני ישלם 890 דולר, ובקתאי 45 דולר פחות – 845 דולר.

הפער הגדול יותר שעלה מאותה בדיקה היה לגבי מחלקת עסקים, המחיר באל על בשני המועדים יהיה 3,017 דולר, ואילו בקתאי פסיפיק כ-2,700 דולר – פער גדול של כמעט 320 דולר.

תחרות על מחירי טיסות ההמשך

קהל היעד של החברה הוא כמובן לא רק תיירים להונג-קונג אלא גם כאלה שטסים לשם בדרך ליעדים אחרים וגם אנשי עסקים. החברה רואה פוטנציאל גדול הן באנשי עסקים והן במטיילים לסין ולמזרח הרחוק. לאלה היא מבטיחה חיבור נוח לבסיסה של קתאי פסיפיק בהונג קונג ולטיסות המשך לסין, ליפן ולמזרח הרחוק, כמו גם לאוסטרליה, ניו זילנד ולאוקיאנוס השקט. דרגון-אייר, חברת הבת של קתאי פסיפיק החברה בברית one world, מציעה 53 יעדים ברחבי אסיה, מתוכם 23 בסין.
שיקולים אלה, של צבירת נקודות במועדוני נוסע מתמיד וחיבור נוח לטיסות המשך, גם הם שיקולים חשובים לצרכנים – במיוחד לאלה שטסים הרבה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות