בקרוב: נסיעה בקארפול תאפשר מעבר בנתיב תחבורה ציבורית
הצעת חוק מבקשת לנצל את המצלמות שהוצבו בנתיבי התחבורה הציבורית למטרת זיהוי רכב מרובה נוסעים – כדי לאפשר מעבר בנת"צ ולצמצם את הפקקים
אם אתם מאלה שנוסעים לבד ברכב ומקללים כל הדרך את הפקקים – ייתכן שבקרוב ישתלם לכם להוסיף כמה נוסעים לרכב, ולנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית ללא פקקים.
אתמול אישרה ועדת הכלכלה לקריאה שנייה ושלישית הצעה שנועדה לעודד את הקארפול – הנסיעה השיתופית, במטרה לצמצם את הגודש בכבישים.
למעשה, הקונספט הזה כבר עובד כיום בנתיב המהיר בכביש 1 מכיוון ירושלים לתל אביב.
שם, רכב עם שלושה או ארבעה נוסעים פטור מתשלום, ולפי הנתונים שהוצגו לוועדה – השיטה עובדת.
על פניו, הרעיון הגיוני ואפילו מתבקש. אלא שעולה כאן שאלת הפרטיות – שכן כדי לאפשר נסיעה של רכב מרובה נוסעים בנת"צ, נדרש צילום של המכוניות ושל הנוסעים.
במהלך הדיון דרש יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), שהצילום יעשה בדרך שלא תזהה את המצולמים ותשמור על פרטיות הציבור.
מנכ"ל חברת סייפר פלייס, המספקת מערכות צילום נת"צים לעיריית תל אביב, אורי קריב, אמר כי המצלמות מבצעות צילום ברזולוציה המאפשרת זיהוי מספר הנוסעים ברכב, ומיד לאחר מכן מבצעות טשטוש של הפנים.
נציג אגף תפעול וטכנולוגיה בחברת נתיבי איילון, המפעילה אכיפה כזו בנתיב המהיר, אליצח דמבינסקי, הסביר כי לא ניתן לקבל תמונה שמזהה פנים וכי התמונות גם אינן נשמרות במאגר כלשהו. לדבריו, רק כאשר המערכת מזהה הפרה היא מעבירה את התמונה המטושטשת שממנה אפשר לזהות את מספר הרכב שביצע את העבירה.
היו"ר כבל הבהיר כי לא יאפשר הוצאת מכרז שונה, שעלול לפגוע בפרטיות הציבור.
קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה:
-
waze שמה גז על פתרון הקארפול. מה וכמה תוכלו להרוויח?
-
הקנס על נסיעה בנת"צ הוכפל ל-500 שקל. היכן יוצבו מצלמות האכיפה?
-
ספק ותשתית אינטרנט 100 מגה ב-68 שקל בחודש? יש חברה שמציעה את זה