בקשה לייצוגית נגד הרכבת: מוכרת כרטיסים לא קיימים לקרון השמור

בקשה לייצוגית נגד הרכבת: מוכרת כרטיסים לא קיימים לקרון השמור

התובע, שנאלץ לא פעם להעביר נסיעה מחיפה לתל אביב בעמידה למרות ששילם על כרטיס שמור ויקר יותר, גילה שאינו זכאי לפיצוי

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לא מעט נוסעים ברכבת מעדיפים לשלם 5 שקלים יותר על הכרטיס ולהבטיח ישיבה בקרון שמור, שבו יוכלו לשבת במקום מסומן וליהנת מנסיעה שקטה ללא שיחות של נוסעים בסלולר. 

אלא שלא תמיד זה כך, ויש נוסעים שמשלמים אך מוצאים את עצמם עומדים כל הנסיעה – כך לפחות לפי בקשה לייצוגית שהוגשה לאחרונה נגד רכבת ישראל בסכום של 7,625,000 שקל.

מדובר בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה (ת"צ 2005-05-17) על-ידי נוסע, עו"ד במקצועו, שנוהג לנסוע מחיפה למשרדו שבתל אביב מדי יום. 

לפי הבקשה, הוא נוהג לרכוש כרטיס לקרון שמור, בין היתר בשל נכות שהוא סובל ממנה, אך לא פעם הוא נוכח לדעת שהרכבת מוכרת מקומות שמורים שכלל לא ניתן לממשם. הדבר קרה לו ולאחרים שנסעו בקרון, כאשר לעתים הסיבה היא שינוי במערך הרכבת ולעתים הסיבה היא ביטול מקומות ישיבה לטובת מזוודות ברכבות לנתב"ג. 

לדבריו, במקרים כאלה הוא נאלץ לעמוד או לשבת בקרון רגיל.

התובע אף מספר כי באחת הפעמים שבהן נסע עם בנו החייל, גילו גם הוא וגם בנו כי אנשים נוספים רכשו כרטיס שמור בדיוק לאותם מושבים, ומאחר שמדובר היה בנוסעים מבוגרים, הם ויתרו על הישיבה ועמדו כל הנסיעה.

התובע, המיוצג ע"י עו"ד חיים פרוכטר, טוען עוד כי לפי תקנות הרכבת, נוסעים אשר שילמו על מקום שמור שאינו קיים – לא זכאים לפיצוי. למעשה, פיצוי ניתן רק כאשר הרכבת איחרה.

במילים אחרות, הרכבת אינה רואה עצמה מחויבת לפצות אנשים ששילמו תעריף גבוה יותר על כרטיס ישיבה ברכבת ולא יכלו לממש את הכרטיס בשל בעיות כירטוס שהיא עצמה אחראית להן.

כעת, כאמור, הוא דורש גם פיצוי כספי לו ולקבוצת הנוסעים שנפגעים, וגם הפסקה של התנהלות זו על-ידי הרכבת.

תגובת רכבת ישראל: "לא התקבלה בחברה תביעה כמתוארת בפנייה שהעברת". 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות