המבצעים ברשתות האופנה בשיאם

המבצעים ברשתות האופנה בשיאם

יריד טי-שירטים בעזריאלי ויריד עודפי קיץ בקניוני עופר – מה לא עושים כדי לשכנע את הישראלים לקנות עוד בגדים, ומי הרשת שבאמת הציעה מבצע שווה?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אין רגע דל – אחרי מבצעי סוף עונת החורף, מבצעי תחילת הקיץ ומבצעי הפסח – בקניוני עזריאלי ובקניוני עופר ממציאים סיבה חדשה למסיבת מבצעים. הפעם קוראים לזה בקניוני עזריאלי "יריד הטי-שירטים" (היריד מסתיים היום, 18.5.16), ובקניוני עופר "יריד עודפי קיץ" שמובטחים בו עד 70% הנחה (22-27.5.16). לא ברור איך יש כבר עודפי קיץ כאשר אנחנו בעיצומו של חודש מאי, אבל הרעיון ברור: הישראלים קנו ברבעון האחרון פחות בגדים – או לפחות קנו פחות בקניונים וברשתות האופנה – ויש גורמים שמאוד מוטרדים מזה.

עד כמה המבצעים הללו אטרקטיביים? תלוי מה מחפשים, ובכל מקרה – לפחות במקרה של עזריאלי – לא נראה שבאמת מדובר על יריד טי-שירטים ענק שמציע חולצות מגניבות במחירי מציאה. רשתות האופנה ניצלו את ההזדמנות כדי להיפטר ממלאי, וההיצע היה לא אטרקטיבי – לא מבחינת מחירים ולא מבחינת עיצובים. למעשה, הרשת היחידה שבאמת הציעה מחירים אטרקטיביים הייתה הודיס, שמכרה פריטים מוצלחים בכ-20 שקל. זו גם הסיבה שהדוכן הזה הוא היחיד שנהרו אליו קונים, וזו גם הסיבה שהדוכן דמה יותר לבסטה בשוק מאשר לחנות בגדים.

שאר הרשתות, כמו דלתא, הציעו מבצעים כמותיים (למשל 5 ב-100) – אבל לא של הפריטים המבוקשים שנמצאים כרגע במחירי שיא בתוך החנויות.

התוצאה היא אובדן אמון של הצרכנים באותנטיות ובאטרקטיביות של המחירים. טי-שירט ב-50 שקל, כפי שמכרו ברנואר למשל, זו לא ממש מציאה, ומבצעים לחברי מועדון בלבד, כמו בגולף, רק מרחיקים קונים שאינם חברי מועדון.

אגב, אם יש דבר אחד שאפשר לומר לזכות היריד הקרוב בקניוני עופר, הוא היכולת לתרום בגדים משומשים: היריד ייערך בשיתוף ויצ"ו ותנועת הצופים, והקונים יוכלו לתרום בגדים שיעברו על-ידי חניכי הצופים לנשים וילדים בסיכון בפרויקטים של ויצו ברחבי הארץ. לתורמים מובטחים 10% הנחה נוספים.

תגובות: 0

נגישות