מיקרוסופט תשלם לצרכנית אמריקנית 10,000 דולר בגין השדרוג הכפוי לווינדוס 10

מיקרוסופט תשלם לצרכנית אמריקנית 10,000 דולר בגין השדרוג הכפוי לווינדוס 10

גם בארץ הוגשהבקשה לייצוגית נגד מיקרוסופט בגין ההתקנה הכפויה של ווינדוס 10

בקשה לייצוגית נגד מיקרוסופט בגין התקנה כפויה של ווינדוס 10
בקשה לייצוגית נגד מיקרוסופט
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בתחילת החודש פרסמתי כאן כי הוגשה בקשה לייצוגית נגד מיקרוסופט בגין ההתקנה הכפויה של ווינדוס 10 – והנה בשורה שיכולה לעודד את התובעים: בסיאטל שבארצות הברית זכתה צרכנית אמריקנית ב-10,000 דולר בגין תביעה דומה. מדובר בטרי גולדשטיין, בעלת סוכנות נסיעות, שהמחשב שלה הפסיק לפעול לאחר שמערכת ההפעלה ווינדוס 10 הותקנה בו על-ידי מיקרוסופט באופן שרירותי וכפוי. זאת, למרות שגולדשטיין לא הייתה מעוניינת בכך ולא אישרה את ההתקנה.

לדבריה, מיד לאחר ההתקנה האוטומטית המחשב שלה קרס והיא לא יכלה להשתמש בו, מה שכמובן גרם לה לא רק לעוגמת נפש, אלא גם לנזק כלכלי ניכר. גולדשטיין לא התעצלה – היא תבעה את מיקרוסופט ותבעה פיצוי כספי ומחשב חדש.

דובר מיקרוסופט אמר בתגובה כי החברה ויתרה על הערעור כדי להימנע מהוצאות משפטיות מיותרות, אך מכחישה את ההאשמות.

אותה אזרחית אמריקנית כמובן לא לבד, ויש להניח שצרכנים נוספים בארה"ב ומחוצה לה יפוצו כעת על-ידי מיקרוסופט. כאן בארץ הוגשה הבקשה לייצוגית על-ידי שני לקוחות זועמים באמצעות עורכי הדין זיו גלסברג ותומר אפלדורף (13865-06-16). שני התובעים, שעל המחשבים שלהם הייתה מותקנת מערכת ההפעלה ווינדוס 7, טוענים שמיקרוסופט התנהגה בכוחניות והתקינה על מחשביהם את מערכת ההפעלה ווינדוס 10 ללא הסכמתם ואף בניגוד לרצונם – חרף ניסיונותיהם להימנע מכך. התביעה מעריכה כי הנזק לכלל הלקוחות שנפגעו נאמד במעל 3 מיליון שקל, אך הסכום המדויק לא ניתן להערכה בשלב זה.

להערכתם, הנזק הכספי והאחר שנגרם לכל אחר מהנפגעים נאמד בכ-500 שקל, כתוצאה משורת סיבות – החל מפנייה לטכנאי מחשבים, דרך הזמן שנאלצו להשקיע בהסתגלות או בהחזרת המחשב לקדמותו ועד הטיפול בתוכנות שהפסיקו לעבוד. התובעים אף מציינים שמיקרוסופט בחרה לבצע את הפעולה הזאת למרות התרעומת שהדבר מעורר בחודשים האחרונים בארץ ובחו"ל.

התובעים מבקשים שבית המשפט יורה למיקרוסופט לחדול מהתקנה כפויה של ווינדוס 10 ולאפשר למשתמשים לחזור למערכת ההפעלה הקודמת שלהם באופן קל ופשוט; עוד הם מבקשים פיצוי כספי לנפגעים, או לחילופין פיצוי כספי שיועבר לטובת הציבור.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות