קשישים שנעקצו מנוכלים יקבלו הקלות בביטול העסקה

קשישים שנעקצו מנוכלים יקבלו הקלות בביטול העסקה

קשישים שנפלו קורבן לעסקאות לא הוגנות יוכלו לבטלן במשך ארבעה חודשים ולא תוך שבועיים בלבד

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

קשישה בת 87 שהפסידה 10,000 שקל לאחר שנציג מכירות ממולח שכנע אותה לרכוש סנן מים, לקוחות מבוגרים שהובטח להם טאבלט חינם בחברת הסלולר וגילו שהם משלמים עליו אלפי שקלים ועולים חדשים שהזמינו שלא בידיעתם מערכת סלון – כל אלה יוכלו סוף סוף לבטל את העסקה במשך ארבעה חודשים מיום קבלת המוצר, ולא רק במשך שבועיים – כך לפי הצעת חוק שיזם ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) ועברה היום לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הכלכלה.

הצעת החוק לא נולדה כמובן בחלל ריק, אלא לאור פגיעה מתמשכת בקשישים ובאוכלוסיות מוחלשות על-ידי שורה של חברות – החל מחברות טלמרקטינג שמטלפנות באופן יזום ללקוחות ומפתות אותם לרכוש מוצרים שאינם זקוקים להם, דרך סוכני מכירות שמופיעים בבתי אותם אנשים ומפעילים עליהם לחץ בלתי סביר לחתום על עסקה שהם אינם יכולים לבטל ועד חברות הסלולר שבאופן שיטתי סיפקו ללקוחות טאבלטים ומוצרים אחרים לכאורה חינם – ובדיעבד התברר שהם בתשלום.

למרבה הצער, ההצעה לא שמה קץ למעשי ההונאה והרמאות שצרכנים אחרים – שהם מתחת לגיל פרישה או לא עונים להגדרה "מוחלשים" – נופלים להם קורבן באותן שיטות בדיוק, ואולי כעת הגיעה העת להרים את הכפפה ולדאוג לסנקציות קשןת על אותן חברות – שמרביתן ידועות ומוכרות לרשויות והן פועלות כבר שנים בצורה מתוחכמת.

לפי ההצעה שאושרה, אזרחים ותיקים מגיל 65, עולים חדשים או אנשים עם מוגבלות יהיו רשאים לבטל עסקאות רוכלות או מכר מרחוק עד ארבעה חודשים לאחר ביצוע העסקה. עוד נקבע כי בעסקאות שנעשו באינטרנט תקופת הביטול תהיה 4 חודשים רק במקרים בהם ייעשה שיווק אגרסיבי באתרים, אם באמצעות הגבלת זמן הרכישה והנחות לזמן מוגבל או באמצעות שימוש בשיחות צ'ט שנועדו לשכנע לקוחות לרכוש מוצרים. כמו כן נקבע כי את הודעת הביטול יהיה צורך לשלוח בכתב, וכי ביטול בכתב יכול להיעשות גם בפקס או בדואר אלקטרוני. עוד אושר כי ההצעה תיכנס לתוקף 30 יום לאחר הפרסום ברשומות והיא תחול רק על עסקאות חדשות שיערכו מיום פרסומה ואילך.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות