האם בטוח לצרוך קורנפלקס של אלופים ודלי פקאן של תלמה?

האם בטוח לצרוך קורנפלקס של אלופים ודלי פקאן של תלמה?

אז יש או אין סלמונלה בדגני תלמה? לאור ההתנהלות של יוניליוור, הצרכנים לא יודעים למה להאמין והאם להשליך לפח את האריזות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אז יש סלמונלה או אין סלמונלה בדגני הבוקר של תלמה? לאור ההתנהלות של חברת יוניליוור ביומיים האחרונים, הצרכנים לא יודעים למה להאמין והאם להשליך לפח את האריזות שיש בביתם. אם תנסו להתקשר למוקד שירות הלקוחות של תלמה, תתייבשו על הקו כדי לקבל תשובה וייתכן שהשיחה תתנתק. אני באופן אישי המתנתי על הקו 40 דקות עד שענו לי, ולפני כן 17 דקות נוספות עד שהשיחה התנתקה. לא להאמין שזה השירות שנותנת חברה בעיצומו של משבר אמון עם הלקוחות – במיוחד לאור העובדה שבעמוד הפייסבוק שלה היא מזמינה את הצרכנים לטלפן ולקבל מענה במוקד שירות הלקוחות. כך או כך, התשובה במוקד היא: "יש מחסור במוצרים, כי הם לא עברו את הבדיקות המיקרוביאליות המחמירות שלנו ונמצא בהם זיהום משני, אבל את המוצרים שיש לך כבר בבית את יכולה לצרוך בבטחה".

סלמונלה בקורנפלקס תלמה

מה זה "זיהום משני"? המוקדנית לא פירטה, אבל כאשר שאלתי לגבי סלמונלה, היא גם לא הכחישה. ניכר שהמוקדנים עברו תדרוך להגיד בדיוק את אותם כמה משפטים מכובסים ומרגיעים שהחברה גם מפרסמת במסגרת התשובות הרשמיות שהיא שולחת לתקשורת.

דלי פקאן

אלא שכאמור, לאור חוסר השקיפות בהתנהלות יוניליוור ביומיים האחרונים, הצרכנים חשדניים. הסיפור התחיל כאשר נוצר מחסור בקורנפלקס של אלופים ובדלי פקאן ברשתות השיווק – כפי שדיווחה עדי דברת מזריץ אתמול בדה מרקר.

כאשר יוניליוור נשאלה מה הסיבה למחסור במוצרים, היא סיפקה תשובה עמומה שלפיה נמצאה באותם מוצרים בעיה שלא מאפשרת את שיווקם. החברה לא הסבירה מהי אותה בעיה, ורק הבוקר נחשף שמדובר בחשד לסלמונלה.

מה זה סלמונלה?

סלמונלה הוא החיידק העיקרי הגורם למחלות שמקורן במזון. הוא גורם לכאבי בטן ולשלשולים, כאשר החולים נוטים לפתח את התסמינים 8-72 שעות לאחר אכילת המזון הנגוע. העובדה שהוא נמצא בדגני בוקר מפתיעה, כי לא אופייני למצוא אותו במזון יבש, לכן ייתכן שהמקור הוא אנושי, משום שמזון עלול להזדהם מאדם הנגוע בסלמונלה.

אז מה הפואנטה? הצרכנים מופקרים לנפשם

ומי שומר עלינו הצרכנים? האם אנחנו בידיים טובות? האם משרד הבריאות הוציא הנחיה מסודרת כדי להבהיר את התמונה? למרבה הצער, יש יותר מדי שטח אפור. מאחר שהמוצרים לא שווקו לציבור – יוניליוור כלל לא הייתה מחויבת לדווח לציבור שנתגלתה בעיה. לאור זאת, לכאורה, אין מה לבוא אליה בטענות. אלא שהעובדה שייתכן שהחיידק המאוד לא נעים הזה הגיע עד לדגני בוקר בכל זאת מעוררת דאגה, ולכן טבעי לצפות הן ממנה והן ממשרד הבריאות לפזר את הערפל באופן שקוף. נכון לעכשיו, החברה אמנם חזרה לייצר את המוצרים כרגיל.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות