קורנפלקס נגוע בסלמונלה כן שווק לצרכנים. האם רכשתם אותו?

קורנפלקס נגוע בסלמונלה כן שווק לצרכנים. האם רכשתם אותו?

מדובר ב-240 אריזות קורנפלקס של אלופים, כולל בד"ץ, וקוקומן צדפים. בדקו את הברקודים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בניגוד לדברי יוניליוור לאורך השבוע וחצי האחרון – מוצרים נגועים בסלמונלה כן יצאו מהמפעל והגיעו אל החנויות ואל הצרכנים. לפי הודעת החברה, מדובר ב-240 יחידות של קורנפלקס של אלופים, קורנפלקס של אלופים בד"ץ וקוקומן צדפים.
בחברה מציינים כי הדבר נודע להם בעקבות פנייה של לקוחה. הרשימה אינה כוללת את דלי פקאן – כפי שנאמר בתחילה.
הנה פרטי המוצרים:
קורנפלקס של אלופים, 750 גרם, תאריך ייצור 260616 עד 270616, סימון מכונה B.
קורנפלקס בד"ץ, 750 גרם: תאריך ייצור 230616 וגם 270616 עד 290616, סימון מכונה B.
קוקומן צדפים, 750 גרם: תאריך ייצור 290616 עד 300616, סימון מכונה B.

בהודעה שפרסמה החברה נכתב כך: "כתוצאה מכך ומטעמי זהירות אנו מבקשים מכלל הצרכנים לוודא כי אין ברשותם מוצר מהסדרות המופיעות מטה. צרכנים אשר יש ברשותם מוצר מהרשימה הנ"ל, מתבקשים שלא לצרוך אותו ולפנות למוקד שרות הצרכנים של יוניליוור בטלפון 1-800-780-780 לקבלת מוצר חלופי ואיסוף המוצר שברשותם".

עוד נכתב בהודעה שיוניליוור דיווחה הערב למשרד הבריאות על האירוע ונסיבותיו נבדקות ע"י החברה.

האם אפשר להאמין לחברה?

התנהלותה של יוניליוור לכל אורך הדרך מעוררת חשש כבד בקרב הצרכנים כי לא ניתן להאמין להצהרותיה. חלק מהצרכנים איבדו אמון כבר בתחילת הפרשה, לפני שבוע, וקראו להימנע מצריכת המוצרים, ואחרים תוהים אם כרגע ניתן להאמין שמדובר ב-240 מוצרים בלבד.

בנוסף, עולה השאלה האם לא הגיע הזמן לתקן את הנוהל שלפיו חברות חייבות לדווח למשרד הבריאות על זיהום או מפגע דומה גם כאשר הוא מאותר בשטח המפעל, ולא רק כאשר הוא מגיע לציבור הרחב.

בשבוע האחרון נרשמה ירידה חדה של עשרות אחוזים בצריכת דגני הבוקר של החברה, וזאת עוד לפני שנודע על כך שהזיהום יצא את גבולות המפעל. כעת נראה שהצרכנים ידירו את רגליהם בצורה משמעותית יותר – הן בשל החשש והן בשל הכעס ומשבר האמון עם החברה.לאור המשבר הזה צורפה לצוות יחסי הציבור של יוניליוור גם חברת דבי תקשורת שבבעלות משה דבי, כאשר עד כה הדבר טופל על-ידי משרדה של יפה אפרתי.

ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור ישראל, פרסמה היום פנייה אישית וחריגה ישירות לצרכנים: ״צרכנים יקרים, אני מתנצלת מעומק ליבי על האירועים האחרונים. תמיד בטחתם בנו ואני רוצה לשוב ולהדגיש בפניכם את מחויבותנו לספק לכם מוצרים באיכות הגבוהה ביותר ובשקיפות מלאה. אנו מתנצלים על כך שהודענו בטעות כי אף מוצר מהסדרה הפגומה לא הגיע לשוק. אתמול התקבל דיווח מצרכנית ממנו התברר לנו כי מוצרים פגומים יצאו משטח ההסגר ואנו חוקרים לעומק כיצד מוצרים אלו הגיעו למדפים, למרות הצעדים שנקטנו כדי למנוע זאת. אנו פועלים לאיסוף המוצרים שהופצו ונוקטים בכל האמצעים על מנת להסיר מהמדפים את המוצרים הפגומים. אנו נפיק את הלקחים הנדרשים ונרענן את כל הנהלים בהתאם לתוצאות הבדיקה.

כרוניקה של ערפול

די לקרוא את תגובות החברה מרגע שהכול התחיל ועד עתה, כדי להתרשם מהניסיון לערפל ולעמעם את הפרטים כדי להימנע מנזק תדמיתי וכספי – ניסיון שכשל, ובגדול:

תגובה שפרסמה החברה עם היוודע דבר החשד לזיהום, 27.7.2016 ב-18:00 בערב:

"חברתנו מבצעת באופן שוטף בדיקות מחמירות מאוד לכל מוצריה, טרם יציאתם לשוק. לעיתים בדיקות אלו גורמות לחוסרים זמניים. עם זאת, חברתנו מעולם לא מתפשרת על איכות ותקינות ומוצריה. כמובן שכל מוצרי החברה, לרבות דגני הבוקר של תלמה, תקינים ובטוחים לשימוש". 

תגובה שפרסמה החברה בהמשך אותו ערב:

"בעקבות פניות שקיבלנו מהתקשורת ומאחר ונוצרה אי בהירות, ברצון חברתנו להבהיר כי במסגרת בקרת האיכות העצמית של החברה נמצא זיהום משני באחד מקוי היצור במפעל הדגנים שגרם לאי עמידה של מספר לא גדול של מוצרים בדרישות המיקרוביאליות המחמירות של חברתנו, ולכן החלטנו ביוזמתנו שלא לשווק את המוצרים הללו. חשוב לנו להדגיש כי כל מוצרי חברתנו אשר נמצאים בשוק בטוחים לחלוטין לשימוש".

תגובה שפורסמה למחרת, 28.7.16, בשעות הבוקר המאוחרות:

"אנו ביוניליוור מבקשים להבהיר כי כל מוצרי החברה ללא יוצא מן הכלל, לרבות כל דגני הבוקר של תלמה, בטוחים לחלוטין לשימוש ואין כל חשש בצריכתם. מפעל תלמה בערד מייצר בתפוקה מלאה, ובקרוב נשלים את החוסרים שנוצרו. במסגרת בקרת האיכות העצמית המחמירה של החברה במפעל, נמצאה חריגה מיקרו ביולוגית בשל זיהום משני באחד מקווי האריזה, ומנענו מיידית את שיווק ואספקת המוצרים לשוק".

תגובה שפורסמה לפני יומיים, 2.8.1, שבסיומה פורטו שמות המוצרים ותאריכי הייצור:

"בהמשך להודעות קודמות שלנו, ומתוך רצון להרגיע את צרכנינו, אנו מפרסמים את פרטי המוצרים של דגני תלמה שנארזו בקו האריזה בו נמצא זיהום, לפני כחודש. מוצרים אלו נעצרו לשיווק ולא הגיעו אל החנויות ואל הצרכנים. אנו שבים ומדגישים כי כל מוצרי הדגנים של תלמה שנמצאים על המדפים ובבתים בטוחים לשימוש.
על פי הנהלים המחמירים של חברתנו, כל סדרת ייצור נבדקת ונכנסת להמתנה. מוצרים אלו אינם יוצאים לשיווק עד קבלת תוצאות הבדיקות של אותה סדרת ייצור, המאשרות כי הכל תקין. במידה ומתגלית תקלה הסדרה לא משווקת לחנויות וכך היה במקרה זה.
יצוין כי ביום 31/7 משרד הבריאות ביצע ביקורת ובדק את נהלי החברה. בניגוד לפרסומים, 
לא נתגלתה כל בעיה במוצרים אחרים".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות