איך אפשר להוזיל את ההוצאה על ספרי הלימוד?

איך אפשר להוזיל את ההוצאה על ספרי הלימוד?

ממועדון טוב ועד קבוצת רכישה – מומלץ לא להתעצל ולחסוך עשרות ואפילו מאות שקלים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם בית הספר שבו לומד ילדכם החליט להפר את החוק ולא להפעיל את תוכנית השאלת הספרים, כדאי שתדעו שאפשר להתלונן על כך במשרד החינוך. התלונה הזאת כנראה כבר לא תועיל לגבי שנת הלימודים הקרובה, אך לפחות עשויה לשפר את המצב בשנה הבאה. בינתיים, כדי לצמצם את ההוצאה הכבדה על ספרי הלימוד, יש שלוש אפשרויות עיקריות:

ספרים משומשים

האפשרות של ספרים משומשים היא כמובן הזולה ביותר, כשהכי משתלם למכור ולקנות באופן פרטי ולאו דווקא בחנויות. בפייסבוק נפתחו עמודים שונים שמאפשרים למוכרים ולקונים ליצור קשר זה עם זה, כאשר כל אחד מצלם את הספרים שנמצאים ברשותו. כדאי לדעת שבעוד שבצומת ספרים גובים על ספר משומש כ-2/3 ממחירו הרגיל, ואילו קנייה ישירה מתלמידים/הורים עולה רק 50% מספר חדש ואפילו פחות.

מומלץ גם לקנות ולמכור בירידים שמתקיימים בערים השונות.

אפשר גם לקנות מחנויות ספרים באינטרנט שמספקות גם עטיפה ומשלוח הביתה, כמו books4u.co.il.

שובר הנחה של מועדון טוב

מועדון הצרכנות של עובדי המדינה מציע שובר הנחה לספרי לימוד בחנויות ברחבי הארץ, ביניהן צומת ספרים, כך שאפשר לשלם כ-360 שקל עבור תו של 500 שקל. החיסרון הוא שבצומת ספרים, למשל, אין כמעט ספרים משומשים השנה ואילו הספרים החדשים יקרים מאוד. לכן מומלץ לוודא קודם שספרים שאתם זקוקים להם אכן נמצאים בחנות שאתם קונים בה.

קבוצת רכישה

קבוצת רכישה של הורים מאותה כיתה, מאותה שכבה ומאותה שכונה יכולה להוזיל חלק מהספרים או את כולם.

קבוצות רכישה יכולות להתארגן גם באמצעות ועדי הורים יישוביים. אפשר להיעזר באתר latalmid.net כדי לייצר קבוצת רכישה.

גם בחנות הספרים המקוונת של מיכאל כהן micibooks.co.il מסייעים בארגון קבוצות רכישה. באתר מציעים לקבוצות רכישה הנחה של יותר מ-3%-12% הניתנת לרוכשים פרטיים.

קנייה באינטרנט

יש אתרים וחנויות שנותנים הנחה על הזמנת הספרים באינטרנט, כמו אתר מט״ח שמציע 5% הנחה (על ספרים חדשים בלבד).

אתר בוקס4יו (books4u.co.il) אמנם לא מציע הנחה, אך מציע חיסכון בזמן באמצעות חיפוש נוח מאוד לפי רשימות ספרים, ועטיפת ספרים ב-4 שקלים לספר.

באתר micibooks.co.il מציעים לרוכשים פרטיים הנחה של 3%-12%.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות