שני ילדים נדבקו בקדחת מלטה ואושפזו, לאחר שצרכו חלב נאקות

שני ילדים נדבקו בקדחת מלטה ואושפזו, לאחר שצרכו חלב נאקות

מדובר בחלב לא מפוסטר ששיווקה חוות בראשית

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חלב נאקות זוכה ליחסי ציבור מצוינים, אבל צריכה של חלב לא מפוסטר מסוכנת – ושני ילדים אושפזו באיכילוב לאחר שנדבקו בקדחת מלטה בעקבות שתיית חלב נאקות לא מפוסטר. היום הודיע משרד הבריאות על השמדת 4 טון חלב נאקות לא מפוסטר המשווק ע״י ״חלב בראשית״ ממקור שאינו ידוע. לפי הודעת המשרד, מדובר בעסק במושב סתריה והיום הוצא נגדו צו סגירה ע"י רופאת מחוז מרכז, ד"ר עפרה חבקין. בצו הסגירה צוין שהמקום פועל ללא רישיון עסק ולמרות שכבר לפני שבועיים התחייב הבעלים לא לבצע פעילות בשל ליקויים תברואתיים. בין היתר, המוצרים לא קוררו כנדרש ולא היה עליהם רישום וציון תוקף.

יש המתארים את חלב הנאקות כ"מזון על" שמסייע להילחם באלרגיות קשות, בסוכרת ואפילו בסרטן, אלא שכאשר הוא אינו מפוסטר הוא עלול להכיל את חיידק הברוצלה, הגורם למחלת הברוצלוזיס (קדחת מלטה).

המחלה לא מתגלה מיד, אלא לאחר דגירה של שבועיים עד 4 חודשים. מהלך המחלה איטי וממושך, וחומרתה אינה אחידה – לעתים קלה למדי ולעתים חמורה. התסמינים כוללים חום ממושך, הזעת לילה, חולשה כללית, הגדלת בלוטת לימפה, הגדלת הכבד והטחול, כאבי ראש וגפיים ודיכאון. חשוב לזהותה בשלבים ההתחלתיים, לפני שתתפשט לאיברים הפנימיים, משום שככל שהיא מתפשטת כך יעילות הטיפול פוחתת. בשורה התחתונה, עלולה להיגרם סכנת חיים.

לעתים קרובות, המחלה מתפרצת מחדש לאחר שהחולה לכאורה מבריא, בשל חיידקים שהתחמקו מהאנטיביוטיקה והתפתחו לאט.

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מצריכה ושימוש במוצרי חלב ממקור שאינו ידוע ואשר לא עברו פסטור.

חפשו את האישור של משרד הבריאות

חשוב לציין כי אפשר למצוא חלב מפוסטר של חלב נאקות. במחלבת חוות כמלה שכן מצוידת באישור משרד הבריאות, חוששים שכעת הצרכנים ידירו את רגליהם. לדברי בועז שלם, מנהל חוות כמלה וביוכימאי במקצועו, בחו"ל חלב נאקות הוא מוצר פופולרי, אך כאן בארץ הוא אינו מפוקח כראוי: "כבר שנים הוא מנסה לקדם באמצעות משרד הבריאות ומשרד החקלאות שיווק חלב מפוסטר בארץ, ומתריעים מצריכת חלב שלא בפיקוח. יש לציין שחלב מפוסטר לא נופל בערכיו מחלב טרי".

לדבריו, חלב הנאקה מהווה חלופה לחלב הפרה ואף מזין יותר: "הוא מכיל יש בו פי 3 ויטמין C מאשר חלב פרה, עשיר בוויטמינים B6, B12  ו- B2  ורמות האשלגן, המגנזיום, הברזל גבוה בו פי 10. הוא מקור עשיר לחלבונים עם פוטנציאל לפעילות אנטימיקרוביאלית ופעילויות התומכות במערכות ההגנה של הגוף­­. הוא גם מכיל חלבון הדומה בתכונותיו לאינסולין, ויחסית דל בשומן. בנוסף, הוא מתאים לבעלי רגישות ללקטוז.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות