וובינג: ראוטר נייד שמאפשר גלישה סלולרית מחו"ל מ-10 מכשירים

וובינג: ראוטר נייד שמאפשר גלישה סלולרית מחו"ל מ-10 מכשירים

האם הראוטר הנייד של webbing הוא חלופה טובה יותר וזולה יותר מחבילת גלישה בחברות הסלולר?

וובינג גלישה סלולרית מחו"ל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הראוטר הנייד של וובינג (webbing), שמאפשר לכמה משתמשים לגלוש באינטרנט במקביל בעת שהייה בחו"ל, הוא פתרון מבריק. הוא אמנם לא חדש אך שודרג לאחרונה, ולאור התעריפים השערורייתיים שגובות חברות הסלולר, אני מוצאת שזה פתרון מעולה – במיוחד בנסיעה משפחתית. הראוטר מספק גלישה של עד 2 ג'יגה במחיר של 230 שקל. השתמשתי בו פעמיים, פעם בלונדון ופעם בהונגריה, ובשני המקרים חסכתי כך מאות שקלים. מעבר לחיסכון הכספי הניכר, מדובר פשוט בפתרון נוח.

איך זה עובד? הנתב (ראוטר) מספק גלישה אלחוטית לעשרה משתמשים במקביל (סמארטפונים, טאלבטים, מחשבים וכו'), כאשר כל אחד מתחבר בנפרד באמצעות הסיסמה. את הסיסמה מזינים כמובן פעם אחת בלבד, ומרגע זה המכשיר מאתר את הראוטר באופן אוטומטי.
הגלישה מהירה, ללא ניתוקים או גמגומים, ברמה של G4/LTE (מהירות של עד MBps60).

המכשיר קטן וקומפקטי והתפעול פשוט וידידותי: ההדלקה מתבצעת באמצעות לחיצה ממושכת. מרגע ההדלקה ועד רגע החיבור לרשת חולפת כחצי דקה.

הסוללה מחזיקה עד 12 שעות והטעינה מתבצעת באמצעות מטען שמגיע בערכה. בדומה למטען של סמארטפון, המטען יכול להתפצל לשקע ולכבל (אם מעוניינים לטעון ברכב או באמצעות מטען נייד ולא באמצעות חיבור לחשמל).
מומלץ לזכור לכבות את הנתב כאשר אינו בשימוש, הן כדי לחסוך בסוללה והן כדי להימנע מבזבוז חבילת הגלישה.

האיסוף וההחזרה נוחים: בעת ההגעה לשדה אוספים את המכשיר בחנות MOBILE במתחם הדיוטי פרי, ובעת החזרה מחו"ל מחזירים אותו ללא המתנה בתור בעמדת MOBILE בטרקלין הטיסות הנכנסות.

הכיסוי ניתן ב-150 מדינות בעולם, אך המחיר של 230 שקל רלבנטי רק ב-80 מהן. בשאר המדינות התעריפים שונים. הנתב מכיל 8 סימים, ולחברה יש הסכמים עם חברות הסלולר הגדולות בעולם, כך שאפשר לעבור בין מדינה למדינה ללא החלפת הסימים.

עם זאת, יש גם חסרונות וכדאי לזכור אותם:

• 2 גי'גה אמנם נשמע הרבה, אך כשמדובר במשפחה החבילה הזאת עלולה להסתיים תוך פחות משבוע, תלוי כמובן בהיקף השימוש. אם אתם מתכננים להשתמש ב-waze או ב-google maps באמצעות הוובינג, קחו בחשבון שהדבר זולל את החבילה.

• המכשיר לא מספק חיווי ויזואלי של מיצוי החבילה, כך שקשה להעריך אם גלשתם הרבה או מעט. כך קרה שכעבור 4 וחצי ימים של שימוש משפחתי, כולל ניווט ב-waze, וואטס אפ, גלישה באינטרנט ואפילו משחק פוקימון גו, הסתבר שמיצינו כבר 1.5 ג'יגה בייט. למחרת, לאחר שימוש קצר מאוד, קפץ השימוש ל-1.9 ג'"ב. ההודעות על כך נשלחות למייל ולטלפון, ובקלות עלולים לפספס אותן.

• הוובינג שימושי כל עוד כל המשפחה מטיילת יחד. במקרה שאתם מתפצלים, רק מי שקרוב לנתב ייהנה מרשת אלחוטית. חשוב לזכור זאת אם אתם מתכננים להתפצל במהלך הטיול. במקרה כזה ייתכן שמשתלם לצאת עם וובינג נוסף או לרכוש חבילה בחברת הסלולר.

• הנתב מתחמם מאוד כאשר הוא עובד, ועלול לחמם גם את הפריטים שנמצאים בתיק לצדו.

פתרונות לעסקים

לחברות ששולחות את עובדיהן בקביעות לחו"ל מציעה Webbing מציעה מסלול עסקי: ליסינג של מכשיר קבוע בעלות של 119 שקל לחודש ל-1 ג'יגה בייט גלישה, עם מערכת ניהול לשליטה על צי המכשירים. המערכת גם מאפשרת לארגון לחסום גלישה לתכנים שעליהם הוחלט מראש, ונותנת פתרון אבטחת מידע מלא בכך שניתן גם להגביל את הגלישה ל-VPN בלבד.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות