כל הקודם זוכה: 225,000 ימי ביטוח נסיעות חינם בזכות ייצוגית נגד איסתא

כל הקודם זוכה: 225,000 ימי ביטוח נסיעות חינם בזכות ייצוגית נגד איסתא

בזכות פשרה בתביעה ייצוגית נגד איסתא וחברת כלל ביטוח, הצרכנים ייהנו מביטוח נסיעות חינם. הסיבה: סחרו במידע ובפרטי הלקוחות. פואנטה עם סיקור תביעות ייצוגיות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם מזמינים טיסה באיסתא בקרוב, ייתכן שתקבלו ביטוח נסיעות חינם. זאת, לאור פשרה בתביעה ייצוגית נגד איסתא ונגד חברת כלל ביטוח. איסתא תעניק 225,000 ימי ביטוח חינם ל-45,000 הנוסעים הראשונים שיזמינו כרטיסים. שווי הפיצוי הוא כ-1.7 מיליון שקל, שהם כ-450,000 דולר, כאשר מחירו הממוצע של יום ביטוח נסיעות לחו"ל הוא 2 דולר.

מדובר בתביעה ייצוגית נגד איסתא (ת"צ 36028-09-13) שהוגשה ב-2013, ולפיה החברה העבירה לכלל ביטוח את פרטי הלקוחות שהזמינו אצלה טיסות, כדי שהאחרונה תציע להם ביטוח נסיעות. הלקוחות, כך נטען בבקשה, לא נתנו את אישורם להעברת הפרטים, כך שאיסתא הפרה את חוק הגנת הפרטיות. עוד נטען שאיסתא הטעתה את הלקוחות, התעשרה על חשבונם, לא נהגה בתום לב ופגעה באוטונומיית הרצון שלהם. היא נדרשה לפצות כל חבר בקבוצה בסך 5,000 שקל בשל הפגיעה בפרטיות ובסכום זהה בעד הפגיעה באוטונומיה. כמו-כן התבקש בית המשפט להורות לה לשנות את הנהלים כך שלא תפגע בפרטיות לקוחותיה.

ייצוגית נגד איסתא – מה טענה החברה?

איסתא מצדה טענה שלא נפל כל פגם במעשיה, ושהיא לא סחרה בפרטיהם האישים של לקוחותיה אלא הקלה עליהם. לטענתה, הוצע לנוסעים לרכוש את הפוליסה, ורק פרטיהם של מי שהסכימו הועברו אל כלל ביטוח.

בסופו של דבר הושגה הפשרה שהוזכרה לעיל. הפיצוי ימומש כאשר הלקוח יזמין את כרטיס הטיסה, ויינתן בשיטת "כל הקודם זוכה". לדברי השופטת שושנה אלמגור ממחוזי ת"א, מספר הנוסעים לחו"ל בתקופה שעליה חל ההסדר (01.11.12 עד 03.10.13) היה כ-350,000 איש, ופיצוי ל-45,000 איש הוא מדוד והוגן: "פיצוי בשווי עשרה דולר בדמות חמישה ימי ביטוח נסיעה לחו"ל משקף אף הוא את הממוצע הראוי של מידת ההפרה". הביטוח יוצע מהיום שבו ייחשב פסק הדין חלוט ועד שימוצה.

התביעה הוגשה ע"י עורכי הדין פיינטוך ויגודה. עו"ד הדין עומר פיינטוך, ממגישי התביעה, מציין כי חשוב לשמור על פרטיות הלקוחות: "אין לסחור במידע על לקוחות".

השופטת אלמגור נתנה להסדר הפשרה תוקף של פסק דין ביום 9.8.2016.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות