קבריטה - תחליף חלב לתינוקות מחלב עזים - הושק בישראל. מה מחירו?

קבריטה – תחליף חלב לתינוקות מחלב עזים: האם ההורים יאמצו אותו?

קבריטה – כמה הוא עולה והאם הוא בכלל טעים?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בזמן ששופרסל מחוללת תחרות בגזרת תחליפי החלב לתינוקות ומציעה את התחליף שופרסל בייבי מתוצרת פריגו במחיר של 40 שקל ל-700 גרם, נכנסת בימים אלה תחרות גם בגזרת הרכב המוצר עצמו: תחליף חלב המבוסס על חלב עזים ולא על חלב פרה.

מדובר במותג Kabrita המיוצר ע"י חברת Hyproca Nutrition ההולנדית, שהיא חברה בת של תשלובת החלב Ausnutria Hyproca.

מחיר אריזת 400 גרם גבוה – 84 שקל – וייתכן שאפילו יעלה משום שמדובר במחיר השקה. כרגע המוצר נמכר רק דרך אתר החברה בכרטיס אשראי או בפייפאל, ובהמשך ישווק גם ברשתות השיווק.

בחברה מבטיחים שהוא מגיע עד הבית בטמפרטורה מפוקחת של 18-25 מעלות, וכי יינתן החזר כספי מלא אם תתגלה חוסר התאמה לתינוק.

כמו התחליפים האחרים, גם כאן יש אריזות ייעודיות לשלושה שלבים של תזונה בהתאם להתפתחות התינוק: שלב 1 מגיל 0-6 חודשים, שלב 2 מגיל 6-12 חודשים ושלב 3 מגיל 12 חודשים ואילך.

לכל אריזה מצורפת כפית המתאימה להכנת 30 מ"ל.

מבחן הטעם – קבריטה – תחליף חלב לתינוקות מחלב עזים

ומה לגבי הטעם? טעימה מגלה שטעמו של חלב העזים אמנם מורגש, אך עדין מאוד. החלב המתקבל מתאפיין במתקתקות עדינה (שאינה נובעת מתוספת סוכר ומזכירה את התחליפים האחרים). גם המרקם דומה לחלוטין למרקם של התחליפים הרגילים. כשהעברנו את המוצר לפעוטה בת שנתיים המסוגלת להביע את דעתה ואף יודעת למחות כאשר משהו לא טעים לה – היא שתתה את התחליף בהתלהבות.

תחליף חלב kabrita מבוסס על חלב עיזים: בת שנתיים שתתה בהתלהבות

תחליף חלב kabrita מבוסס על חלב עיזים: בת שנתיים שתתה בהתלהבות

רשימת הרכיבים בתחליף החלב kabrita המבוסס על חלב עזים

רשימת הרכיבים בתחליף החלב kabrita המבוסס על חלב עזים

לדברי איריס כרוב, מהנדסת מזון ומבעלות החברה: "זה התחליף היחיד המשלב את תערובת השומן digestX, המכילה שמן בטא פלמיטט שהוכח כמסייע  לתהליך העיכול בכל השלבים". כאמור, התחליף לא מכיל סוכר, ועובדה זאת ראויה לציון במיוחד על רקע המהומה שקמה בשבוע שעבר, כאשר אחת ממתחרותיה של שופרסל טענה שבתחליף החלב שופרסל בייבי יש כמות גבוהה של סוכר, ושופרסל הכחישה וטענה שזו השמצה של "מתחרים בפאניקה".

כך או כך, כאמור, התחרות במקרה של kabrita היא לא בגזרת המחיר. שוק תחליפי החלב מגלגל בישראל כ-600 מיליון שקל בשנה, כך שנראה שלחברה עדיין משתלם למכור את המוצר שלה במחיר גבוה משמעותית ממחיר המתחרים, משום שהיא מניחה שתצליח להשיג נתח נאה בקרב הורים שמעדיפים להימנע מחלבון של חלב פרה בתזונה של ילדיהם. "יותר ויותר אנשים עוברים לצרוך מוצרי חלב עזים. נתח השוק של תחליפי חלב עזים נע בעולם בין 3%-5% ובמגמת גידול. אנחנו מצפים להגיע לנתח שוק של 2% בישראל תוך שנים בודדות", אומרות בעלות חברת בייבי גוט הולנד, המשווקת את המוצר בארץ.



ומי הן בעלות החברה? בעלת רשת קפה לואיז, דפנה הכהן, ויבואניות מותג תוספי התזונה BioCare ומותג הקומסטיקה הטבעית Neal's Yard Remedies – הנטורופתית Ph.D אתי נחשון ומהנדסת המזון איריס כרוב.

למרות הטרנד הבריאותי והגידול בצריכת מוצרים מחלב עזים, הקושי של החברה עלול להתעורר גם בגלל חשדנותם של ההורים הישראלים בעקבות טראומת רמדיה, שהפכה את השוק הישראלי לכזה המאופיין בנאמנות גבוהה למותג אחד. תשלובת החלב Ausnutria Hyproca אמנם מייצרת תחליפי חלב ומזון לתינוקות מזה 75 שנים ומשווקת את Kabrita ב-54 מדינות (בהן ארה"ב, הולנד, אנגליה, צרפת, ניו זילנד, ארצות סקנדינביה, רוסיה וסין), אך בארץ היא תצטרך לעבוד קשה כדי לזכות באמון ההורים. בחברה מדגישים שכל אריזה נבדקת בעשרות בדיקות במעבדות שונות בהולנד ובישראל ועומדת בדרישות המחמירות של רשות בטיחות המזון האירופית (efsa).

בעתיד יימכרו גם מזונות המשך לתינוקות על טהרת חלב העזים, כגון דייסות ומחיות פרי טבעיות, כך שיש להניח שככל שהמגוון יגדל – תגדל גם ההיכרות עם המותג.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. תחרות בין תחליפי החלב? בזמן שנוטרילון נמכר בארץ בכ-77 שקל, בבלגיה ×ž×©×œ× הגיב:

    […] חמישית שנכנסה השבוע למשחק היא חברה הולנדית שמייצרת תחליף חלב המבוסס על חלב עזים – kabrita. פה מדובר במוצר יקר שמחירו 85 שקל ל-400 גרם, כך שהחברה אמנם […]

נגישות