כמה עולה נוטרילון במבצע בישראל?

כמה עולה נוטרילון במבצע בישראל?

מחירו במבצע בסופר-פארם עומד על 54 במקום 77 שקל, אבל בבלגיה הוא נמכר ב-54 שקל גם בלי מבצע

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם הורים לתינוקות שנוהגים לקנות לילדיכם נוטרילון, מוטב שתקנו לכם מלאי בפעם הבאה שאתם בחו"ל. הבלגים, למשל, משלמים עליו כ-12.80 אירו (כ-54 שקלים), בשעה שבסופר-פארם גובים עליו כ-77 שקל – בשני המקרים מדובר באריזת 800 גרם. למעשה, בימים אלה מוכרת סופר-פארם את נוטרילון במחיר מבצע זהה למחיר שבבלגיה הוא המחיר הקבוע – 54 שקל.

מי אשם במחיר הגבוה? בטבע טוענים שהם לא קובעים את המחיר לצרכן ובסופר-פארם טוענים שהם מוכרים את המוצר ללא רווח (ראו בהמשך).

הדבר מקומם במיוחד לאור זעקתם של ההורים בישראל על מחיריהם הגבוהים של תחליפי החלב – שסובלים משליטה של שני מותגים – מטרנה (מקבוצת אסם) וסימילאק (של אבוט). מבין שתי אלה, היצרנית הדומיננטית היא מטרנה, ששולטת בכ-56.6% מהשוק, ואילו סימילאק מחזיקה ב-35.3%. בשנת 2011 נכנס לארץ בקול תרועה רמה תחליף החלב השלישי, נוטרילון, שאמור היה להתחרות במטרנה וסימילאק. אלא שההורים שקיוו לשחקן שובר שוק התבדו. במקום לעשות זאת, בחרה חברת טבע, שעומדת מאחורי נוטרילון, ליישר קו עם המחירים הגבוהים של תחליף החלב. זה כנראה מסביר מדוע כעבור כל כך הרבה שנים, נוטרילון היא עדיין שחקנית זניחה בתחרות ועד לכניסת שופרסל בייבי תפסה רק כ-8% מהשוק. ההורים אינם ששים לרוץ ולנסות תחליף חלב שהם אינם מכירים כאשר הוא יקר בדיוק כמו האחרים שאותם הם כן מכירים ועליהם הם סומכים.

מי שבאמת עשה מהלך שובר שוק היא שופרסל, שהשיקה לפני כחודש את תחליף החלב שופרסל בייבי, המיוצר על-ידי חברת התרופות פריגו (Perrigo), ומוכרת אותו ב-40 שקל בלבד ל-700 גרם. תוך זמן קצר היא הצליחה לכבוש כ-12% ממכירות תחליפי החלב בסניפיה – מה שמוכיח כי הצרכנים הישראלים צמאים, תרתי משמע, לתחרות.

לאחרונה פרסמתי כאן כי בעקבות יוזמה של חברת הכנסת רחל עזריה (כולנו), הוחלט סוף סוף לבחון את הכנסת תחליפי החלב לפיקוח. בינתיים, התחרות מתחממת ואולי היא זו שתעשה הפעם את העבודה. שחקנית חמישית שנכנסה השבוע למשחק היא חברה הולנדית שמייצרת תחליף חלב המבוסס על חלב עזים – kabrita. פה מדובר במוצר יקר שמחירו 85 שקל ל-400 גרם, כך שהחברה אמנם רחוקה מלהתחרות בזירת המחיר במטרנה, סימילאק, נוטרילון ושופרסל, אך היא כן מייצרת תחרות מבחינת ההרכב התזונתי – שגם הוא מעסיק מאוד את ההורים.

תגובת נוטרילון: "מחיריהם של מוצרי נוטרילון בישראל נקבעים ע"י הקמעונאי, בין השאר, על סמך מכלול רחב של מרכיבים: עלות המוצר, עלויות העברה ומכס, עלויות רגולטוריות, מיסים ועוד. מחירי נוטרילון בעולם משתנים ממדינה למדינה (כפי שבישראל משתנים המחירים בין הקמעונאים), כאשר יש מדינות בעולם שבהן נוטרילון נמכר במחיר זהה למחיר הממוצע בישראל ואף גבוה ממנו. זאת ועוד, לאורך כל ימות השנה ניתן למצוא את מוצרי נוטרילון במבצעים אטרקטיביים במגוון רשתות השיווק והפארמה. נוטרילון הינה תרכובת מזון איכותית לתינוקות מבית נוטרישה, החברה מס' 1 במכירות תרכובות מזון באירופה, אשר מיליוני תינוקות בעולם גדלים עליה, ואשר טבע בחרה להביא לישראל, בהסתמך על איכותה והצלחתה הבינלאומית, תוך עידוד התחרות בשוק תרכובות המזון לתינוקות בישראל".

תגובת סופר-פארם: "סופר-פארם מציעה לאורך כל השנה תחליפי חלב במחיר הנמוך בעשרות אחוזים מהמחיר בו היא רוכשת את המוצר מהספקים, כלומר ללא רווח קמעונאי. תחליף החלב נוטרילון 800 גר' נמכר בסופר-פארם במחיר ממוצע שנתי של 58 שקלים הודות למבצעים אטרקטיביים תכופים. לדוגמה, בימים אלו ניתן לרכוש את המוצר במחיר מבצע של 53 שקלים".

תגובות: 1

  1. התחרות נותנת אותותיה: שופרסל בייבי תמכור את תחליף החלב ב-30 שקל ×‘×§×‘×•× הגיב:

    […] כזכור, שופרסל השיקה את תחליף החלב שופרסל בייבי מתוצרת חברת Perrigo לפני מספר שבועות, עם התחייבות למחיר של 40 שקל ל-700 גרם – מחיר נמוך משל המתחרות מטרנה, סימילאק ונוטרילון. כעבור כשבועיים דיווחה הרשת כי נתח השוק של התחליף החדשה עומד בסניפיה על כ-12%. כתוצאה מכך, המתחרות החלו לצאת במבצעים, ואף לזרוע דיס-אינפורמציה באשר לכמות הסוכר של תחליף החלב שופרסל בייבי – כפי שפרסמתי כאן בשבוע שעבר. בנוסף הסתבר שמחירי המבצע כאן הם מחירים שגרתיים מעבר לים – כך למשל נוטרילון של טבע נמכר בסופרמרקט בבריסל שבבלגיה ב-12.82 אירו – כ-54 שקל, ואילו בסופר-פארם הוא נמכר בדיוק במחיר הזה כאשר הוא מבצע כסאח לשישה ימים בלבד. הפרטים בכתבה שפרסמתי כאן אתמול. […]

נגישות