הקטשופ יוצא מהארוחות בבתי הספר והגנים. מה נכנס?

הקטשופ יוצא מהארוחות בבתי הספר והגנים. מה נכנס?

מדובר בגני ילדים ובבתי ספר שבהם האחריות לארוחות מוטלת על זכיינים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

משרד החינוך פרסם אתמול עדכון להרכב ארוחות הצהריים הניתנות במוסדות חינוך שבהם מתקיים יום לימודים ארוך (מעבר לשעה 14:00). מדובר בגני ילדים ובבתי ספר שבהם האחריות לארוחות מוטלת על זכיינים. בתפריט החדש הקטשופ מחוץ לתפריט וכך גם שניצל תירס. לחם מלא יוגש שלוש פעמים בשבוע והטיגון יבוצע רק בשמן קנולה. התפריט כולל פחות מזון מתועש, ללא חטיפים, ממתקים ושתייה ממותקת.

בנוסף, חוזר מנכ"לית משרד החינוך מתייחס גם למזנונים ולמכונות אוטומטיות. בכך מיישר המשרד קו עם מדיניות משרד הבריאות להפחית את צריכת הבשר המעובד, הנתרן והסוכר. למשל, בדברי ההסבר להוצאת הקטשופ מהתפריט נכתב כך: "אכילת מזון עם קטשופ גורמת לילד להתרגל למזון עם טעם של קטשופ והוא אינו מרגיש את הטעם המקורי של המזון שהוגש לו. בנוסף, שימוש בקטשופ מגביר את צריכת הסוכר והנתרן של הילד".

shop2

תופעות של תזונה לא בריאה, השמנת יתר וסוכרת הן תופעות שהולכות ומתרחבות בעולם המערבי בכלל ובישראל בפרט, ולא בכדי פועלות ממשלות ברחבי העולם כדי לשנות את הרגלי התזונה כבר בקרב ילדים ובני נוער. לכן, מדובר בשינוי מבורך.
עם זאת, למרבה הצער, תלמידים רבים מאוד מתוך 220,000 התלמידים בישראל לא ייהנו ממנו, משום שהם מלכתחילה לא נהנים מארוחות חמות בבתי הספר. בנוסף, בקרב מומחים לתזונה מביעים חשש שהשינוי הוא דרסטי מדי ועלול ליצור מצב שילדים פשוט יימנעו לאכול. לכן, מדובר אמנם במטרה מבורכת ובשינוי חשוב, אבל הצלחתו תימדד בשביעות הרצון של הילדים מהמזון שיוגש להם.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות