נובמבר הפך לחודש של קניות באינטרנט ומבצעי כסאח. מי מוכר מה ומתי?

נובמבר הפך לחודש של קניות באינטרנט ומבצעי כסאח. מי מוכר מה ומתי?

הלכתם לאיבוד בתוך ים הסיילים? הנה לוח הזמנים ודוגמאות להנחות באתרים ישראלים ובינלאומיים, מקסטרו ועד עלי אקספרס

תהיו חברים, שתפו את הכתבה
דפנה הראל כפיר אצל אורלי וגיא בנושא חודש הקניות של נובמבר

רגע אחרי ההוצאות האדירות של החופש הגדול והחזרה הלימודים, ורגע לפני הסיילים של חג המולד ומבצעי סוף השנה – דואגים המשווקים שחודש נובמבר יהיה גם הוא חודש של בזבוזים. בשנים האחרונות הם הצליחו להפוך את החודש הזה לחודש של מבצעים, ואם אתם מבולבלים מכל השמות וההנחות – הנה לוח הזמנים לחודש הקרוב.

שופינג.IL

מתי? 9-10.11

מה זה? יוזמה של גוגל ישראל, שבה במשך יומיים נותנים 300 אתרים ישראלים הנחות על מגוון מוצרים – החל מאופנה, דרך מוצרים לבית ועד אלקטרוניקה.

כך למשל, באתר וואלה שופס תינתן הנחה של 10% על כל הפריטים באתר, לצד הנחות נקודתיות על מוצרים מסוימים. מדפסת של HP תימכר ב-350 שקל במקום ב-390 שקל; נעלי בלאנדסטון (BLUNDSTONE), דגם  1446לנשים, יימכרו ב-300 שקל במקום ב-400; רחפן DJI פאנטום 2 יימכר בכ-1,500 שקל במקום ב-1,830 שקל; וטאבלט ACER 10 יימכר ב-500 שקל.

באתר ג'נספורט תינתן עד 30% הנחה על תיקים, באתר קיפלינג עד 60.5 הנחה, באתר ל'אוקסיטן – הנחה של עד 25% ובמרמלדה מרקט 30%-70% הנחה.

חנויות והנחות לדוגמה: עד 80% באתר הטיפוח guilty, 30% על תיקי ג'נספורט. פרטים נוספים על ההנחות, החנויות והמוצרים אפשר למצוא כאן.

 יום הרווקים הסיני (Singles Day)

מתי? 11.11.

מה זה? יום זה הוא היום שבו הרווקים הסיניים חוגגים את רווקותם (ולכן הספרה 1). היה מי שהצליח להפוך את זה מסתם יום מיוחד בסין ליום שופינג בינלאומי, כשהמנצח על קדחת השופינג הוא אתר עלי אקספרס – אשר בשנה שעברה גרף יותר מ-14 מיליארד דולר ב-24 שעות.

גם השנה אתרי סחר סיניים גדולים, ובראשם כמובן עלי אקספרס, מציעים הנחות על מגוון מוצרים – החל ממוצרי אלקטרוניקה כמו רחפנים, מקרנים וסמארטפונים, ועד ביגוד ואקססוריז. כדי להפוך את האירוע למדובר ואטרקטיבי יותר, בעלי אקספרס גם הזמינו להופעה את הזמרת האמריקנית החביבה על הסינים, קייטי פרי.

נכון לעכשיו, חלק גדול מהאתרים כבר פרסמו את ההנחות שלהם, כמו למשל עלי אקספרס (לצפייה היכנסו ללינק). כך למשל, סמארטפון M3S של מייזו (Meizu) יימכר באתר ב-99 דולר, במקום 125 דולר ודגם MI3 של שיאומי (Xiaomi) יימכר ב-294 דולר.

בישראל בדרך כלל מי שחוגג את היום הזה הוא אתר צ'יינה ביי. לאתר יש שיתוף פעולה קבוע שמקנה 10% לרכישה באמצעות כרטיסי אשראי של כאל. בנוסף, יש לו שיתוף פעולה קבוע של הנחה קבועה לעמיתי מועדון הצרכנות הוט.

אגב, ישראכרט הודיעה היום על שיתוף פעולה מוגבל בזמן על עלי אקפרס, אך מדובר בהנחה צנועה ביותר של 5 דולר בלבד על קנייה מעל 15 דולר – וגם זה רלבנטי רק ל-20 אלף הרוכשים הראשונים.

 בלאק פריידי וסייבר מאנדי (Black Friday; Ciber Monday)

מתי? 25-28.11.

מה זה? יום שישי השחור, שמצוין בסוף השבוע השלישי של נובמבר בכל שנה – הפך למועד של מבצעי כסאח כמעט בכל חנות שמכבדת את עצמה בארה"ב ומחוצה לה. בשנים האחרונות גלש סוף השבוע הזה גם ליום שני שאחריו, המכונה סייבר מאנדיי ובו אמורות להגיע לשיא המכירות המקוונות. למעשה, האבחנה הזאת מאוד מלאכותית, משום שענקיות הקניות האמריקניות, כמו טארגט (target), וולמארט (Walmart) וכו', יתנו למעשה את כל ההנחות גם באתר שלהן וגם בחנויות הפיזיות גם בבלאק פריידיי וגם בסייבר מאנדיי.

הרשתות האמריקניות הגדולות עדיין לא פרסמו את ההנחות שהן ייתנו, וגם כאן בארץ עדיין מוקדם. עם זאת, בהסתמך על השנים הקודמות, הרי שהמותגים והרשתות הבינלאומיות הגדולות נוטות לתת הנחות מאוד גדולות על מגוון מוצרים, החל מאמזון (Amazon), דרך אפל וסמסונג (Samsung), ועד וולמארט, אמריקן איגל (American Eagle Outfitters), בסט ביי (Best Buy), קולס (Kohl's) וכו'. אגב, מי שמחפש הנחות על מוצרי אפל – כדאי שיעשה זאת לאו דווקא באתר של אפל עצמה. את ההנחות הטובות יותר על מוצרי אפל הציעו בשנה שעברה דווקא המשווקים של מוצרי אפל, כמו וולמארט, טארגט, בסט ביי ו-B&H PHOTO. מדובר למשל על הנחה של 100 דולר על אייפון, 5% הנחה על מקבוק ועד 15% הנחה על אייפד.

בארץ, מי שבדרך כלל מציעות הנחות בסופ"ש הזה הן באג, קרביץ ורשתות דומות – כשמדובר על מגוון מוצרים כמו כונני גיבוי, נרתיקים לסמארטפונים, אוזניות וכו'. לכן, אם יש מוצרים שאתם מתכננים לקנות, שווה אולי לחכות שבועיים וחצי.

נקודה למחשבה

לתרבות הצריכה לוח שנה משלה, אבל האם הצרכנים חייבים להתאים את עצמם ללוח השנה הזה? ודאי שלא. הכול מתחיל במודעות ובהבנה שמישהו עושה לא מעט מניפולציות כדי שהם יקנו מוצרים שהם לרוב ממש לא צריכים.

מטרת המשווקים ברורה: לשמור על אווירת שופינג וקניות לאורך כל השנה. איך עושים את זה? באמצעות מבצעים, מכירות עונתיות, הפיכת כל חג לחגיגת קניות ויצירת אירועים "חד פעמיים" שמעולם לא שמעתם עליהם, כמו "חג הרווקים הסיני, וה"סייבר מאנדיי".

קחו לדוגמה את לוח השנה העברי וראו איך הוא משפיע על הכיס שלכם. בחגי תשרי אתם קונים בלי סוף מתנות ואוכל, בחנוכה תוציאו על דמי חנוכה, סופגניות ומופעים, בפורים תקנו תחפושות ובפסח שוב תקנו מתנות ואולי גם תצאו לבילוי משפחתי. לא תרגישו ויגיע חג שבועות, שבו תמלאו את המקרר בגבינות, ומיד אחר כך יגיע החופש הגדול וט"ו באב ועוד ועוד.

כך זה גם בחו"ל, ובעולם הגלובלי שבו אנו חיים – כל חג או אירוע מעבר לים הוא סיבה לחגוג ולקנות גם אצלנו.

מעבר להוצאה הכספית המיותרת, נגרם פה נזק סביבתי אדיר – הן בגלל כמות הפסולת העצומה שמייצרים כל אותם פריטים לא נחוצים, שנארזים בפלסטיק ובקופסאות ולעתים קרובות מתקלקלים כעבור זמן קצר, והן בגלל השינוע במכוניות, ספינות ומטוסים.

לכן, לפני שרצים עם כרטיס האשראי ומתחילים לגלוש ולהזמין בלי חשבון, כדאי להציץ בחשבון הבנק וגם לבדוק מה יש בבית ומה באמת צריך.

תגובות: 0

נגישות