הבדיקה השבועית - סל זהה, 362 שקל הפרש. רמי לוי הכי זול, שופרסל שלי יקרה - אבל יש יקרות ממנה. איפה תצאו פראיירים?

הבדיקה השבועית – סל זהה, 362 שקל הפרש. רמי לוי הכי זול, שופרסל שלי יקרה – אבל יש יקרות ממנה. איפה תצאו פראיירים?

במקום לרדוף אחרי קופונים והנחות, עדיף לבדוק מראש מה המחירים ברשתות המזון הקרובות לבית. הנה כמה דוגמאות 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

השוואת המחירים השבועית חושפת שוב פערי מחיר עצומים בין רשתות המזון בארץ – וכן בתוך הרשתות עצמן בין הסניפים השונים שלהן. הסניף הזול ביותר בארץ השבוע הוא סניף רמי לוי בבית שמש – שם נמכר סל של 67 מוצרים ב-646 שקל, בעוד שבטיב טעם הוא נמכר ב-1,008 שקל, פער עצום של 362 שקל. אבל גם מי שלא קונה בטיב טעם אלא במגה בעיר ישלם הרבה מאוד, אפילו 918 שקל, וגם מי יקנה בשופרסל שלי יוציא הרבה יותר מלקוחות רמי לוי – 909 שקל.

הבדיקה מבוצעת מדי שבוע על ידי המועצה לצרכנות בהתבסס על נתוני אתר פרייסז, ומקיפה מאות סניפים ו-67 מוצרים זהים.

חשוב לשים לב שהסניף של רמי לוי בבית שמש הוא זול במיוחד. בסניפים האחרים הזולים שלו – בנהריה, מודיעין, עכו ונשר – הסל הזה נמכר סביב 700 שקל. עם זאת, עדיין הוא מחזיק בתואר הרשת זולה במדינה באופן עקבי ובפער ניכר מכל המתחרות.

מה שעוד חשוב לדעת הוא שיש פערים עצומים בחלק מהרשתות בין עיר לעיר. כך למשל, רשת יינות ביתן מוכרת בסניף ישפרו סנטר שבמודיעין את המוצרים הללו בסך כולל של 770 שקל, ואילו בסניף אחר שלה במודיעין, 10 דקות נסיעה משם, היא גובה 894 שקל, פער עצום של 124 שקל! מן הסתם, תושבי מודיעין לא מעלים על דעתם שאותה רשת גובה בשני סניפים שלה מחירים כל כך שונים, שמתבטאים בהפרש עצום בהוצאה הכוללת. הסיבה היא ככל הנראה התחרות שיש לה מצד רמי לוי בישפרו סנטר במודיעין. אגב, מתושבי הרצליה היא גובה על הסל הזה אפילו יותר – 903 שקל. 

מחירים 29.12.16 2

מחירים 29.12.16 4

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות