יו"ר גולן טלקום החדש, גיל שרון, רוצה שנשלם על סלולר כ-100 שקל בחודש

יו"ר גולן טלקום החדש, גיל שרון, רוצה שנשלם על סלולר כ-100 שקל בחודש

הבעיה בעסקת גולן טלקום-אלקטרה היא אדם אחד, גיל שרון. החשש הוא ששרון יביא איתו לגולן את חוסר השקיפות ושיטות גיוס הלקוחות שהוביל בפלאפון. הצרכנים יצטרכו להצביע ברגליים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

השבוע התבשרנו שחברת גולן טלקום – מי שנחשבת למחוללת הגדולה של מחירי הסלולר הזולים – נמכרה לחברת אלקטרה מוצרי צריכה תמורת כ-350 מיליון שקל. לכאורה, מבחינת הצרכנים, מדובר בעסקה הרבה יותר טובה מהחלופה שעמדה על הפרק לפני כשנה וחצי – כאשר סלקום רצתה לקנות את גולן טלקום. אין ספק שעדיף לצרכנים שיהיו כמה שיותר שחקנים בשוק, ובליעתה של גולן ע"י סלקום הייתה מייבשת את התחרות.

גיל שרון, היו"ר החדש של גולן טלקום, היה מנכ"ל פלאפון וניהל את החברה ביד רמה – כשאת המדיניות שלו הרגישו היטב גם הצרכנים וגם העובדים. שרון יקבל מאלקטרה מניות גולן טלקום בשווי 35 מיליון שקל, ועוד לפני שהחל את יומו הראשון בעבודה, הוא אמר בראיון לגל"צ שתעריפים של 30 שקל הם לא מחירים סבירים המאפשרים קיום לאורך זמן. לכאורה, שרון דיבר אל המאזינים, אך החשש הוא שבפועל הוא רמז למתחריו מה צריך להיות התעריף לצרכנים. במהלך הראיון הוא הסביר שבאירופה, במדינות הכי תחרותיות, משלמים כ-25 אירו. בראיון הוא הדגיש שגולן טלקום תמשיך להיות חברת לואו קוסט, אבל אפשר להניח שאם כל החברות יעלו מחירים- גולן תוכל להעלות את מחיריה ועדיין להישאר כשחקנית לואוקוסט.

בענף ומחוץ לענף מוכר גיל שרון בזכות צעדים כוחניים שעשה כמנכ"ל פלאפון. בתקופתו הגיעו לשיא התלונות נגד חברת פלאפון ממאות לקוחות שטענו שנציגי פלאפון הונו אותם והוליכו אותם שולל במסגרת עסקאות שקריות שבהן הובטחו להם טאבלטים חינם והם נאלצו לשלם עליהם אלפי שקלים.

בנוסף, שמו תפס את הכותרות כאשר הוא גרר את הרכבים של עובדיו כדי לדכא את התארגנות העובדים. עובדים ששבתו, קמו בבוקר וגילו כי במקום שעמד הרכב שלהם – לפעמים עם חפצים אישיים וכיסאות תינוק – נותר מקום חניה ריק. התנהלות זו, שמטרתה הייתה לחבל בהקמת התארגנות עובדים, הסתיימה ב"פסק דין פלאפון" התקדימי, שאסר על המעסיקים לפגוע בהתארגנות עובדים מכל וכל.

אז מה יכולים הצרכנים לעשות?

ראשית, צריך לזכור ששוק הסלולר של היום הוא לא זה שהיה בעבר. לצד 3 החברות הגדולות – פלאפון, סלקום ופרטנר – יש שחקניות נוספות חוץ מגולן טלקום, כמו הוט מובייל ורמי לוי. במהלך השנה נראה כנראה גם את אקספון נכנסת לתמונה – מה שישכלל את התחרות.

הצרכנים חייבים להצביע ברגליים ולעבור לחברות כמו הוט מובייל, רמי לוי ואקספון לכשתקום – ולא להישאר לקוחות של חברות הסלולר הגדולות שמן הסתם יעלו מחירים.

גולן טלקום עצמה תבקש להמשיך ולהיתפס כחברת לואו קוסט, אבל החשש הגדול הוא שהיא תנקוט שיטות של חוסר שקיפות ואותיות קטנות – כמו אלה שהוביל שרון בחברת פלאפון. לכן, לקוחותיה צריכים להיות זהירים ולקרוא את החוזים שלב בשבע עיניים.

כבר היום נוקטת גולן בשיטה שבה היא מציעה מבצעים אטרקטיביים, אך מתנה את ההצטרפות למבצע בהפעלת הסים תוך ימים ספורים – לפני שהוא בכלל מגיע בדואר. לאחרונה פרסמתי כאן שהיא הפסידה בתביעה קטנה ותפצה לקוח שהיא הטעתה כך – מומלץ לקרוא את הפסיקה.

בנוסף, הוגשה נגדה תביעה ייצוגית בדיוק על הנושא הזה – לפרטים קראו כאן.

 

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות