הבדיקה השבועית מגלה: חצי חינם וקינג סטור - רשתות יקרות עם תדמית של זולות

הבדיקה השבועית מגלה: חצי חינם וקינג סטור – רשתות יקרות עם תדמית של זולות

ההשוואה השבועית של מחירי רשתות המזון מגלה פער שמתקרב ל-300 שקל במרחק של 10 דקות נסיעה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם לקוחות של טיב טעם, מגה בעיר או שופרסל שלי – אתם בטח יודעים שאתם משלמים הרבה יותר מהלקוחות של רוב רשתות השיווק האחרות. אבל חוץ מהרשתות האלה, שמחיריהן הגבוהים אינם בגדר סוד, יש רשתות שמתהדרות בשמות עם תדמית זולה – שגובות מחירים גבוהים מאוד. מדובר, בין היתר, בחצי חינם, בקינג סטור ואפילו במחסני השוק – רשתות ששמן אמור "לצלצל" זול, אבל בקופה המצב הפוך.  

כך למשל, ההשוואה השבועית שמבצעת המועצה לצרכנות באמצעות אתר פרייסז מגלה שהמחיר הממוצע לסל המוצרים שנבדק וכלל 65 מוצרים עמד על 748 שקל, בעוד שבחצי חינם הוא היה הרבה יותר יקר ועמד על 834 שקל. למעשה, חצי חינם מככבת במקום השני והמפוקפק – כאשר הרשת היחידה שיקרה ממנה היא רשת טיב טעם, שם מחיר הסל הזה עמד על 845 שקל. חצי חינם יקרה יותר משופרסל שלי וממגה בעיר, שגם להן אין מה להתגאות עם מחירים של 818 ו-814 שקל בהתאמה. גם בקינג סטור המחיר היה גבוה מהממוצע ועמד על 773 שקל.

אז איפה משתלם יותר לקנות? הסניף הזול ביותר בארץ היה סופר דבאח בעין המפרץ – שם הסל שנבדק נמכר ב-595 שקל בלבד. אחריו ברשימה נמצאים בעיקר סניפים של רמי לוי, אפילו זה שנמצא באחד המיקומים היקרים בארץ – רמת החי"ל בתל אביב.

בכלל, בכל שבוע מחדש מדהים לראות את פערי המחירים בתוך הערים עצמן – ותל אביב היא הדוגמה הטובה ביותר לכך, משום שאפשר למצוא את אותו סל בדיוק בפער עצום של 274 שקל: הסניף היקר בתל אביב הוא טיב טעם בדיזנגוף, שם הסל הזה נמכר ב-914 שקל, והסניף הזול לא מאוד רחוק משם – אצל רמי לוי ברמת החי"ל (641 שקל).

גם מודיעין היא דוגמה מדהימה לפערי מחירים – בעוד שבסניף שילת של רמי לוי נמכר הסל הזה ב-615 שקל בלבד, בסניף מכבים-רעות של מגה בעיר המחיר גבוה ב-286 שקל ועומד על 901 שקל. 

ממוצע מחירי רשתות 3.1.16

במישור הארצי, בעוד שהסניף של סופר דבאח בעין המפרץ הוא הזול ביותר – הרשת עצמה אינה הזולה ביותר בארץ. לקוחות הרשת במגדל משלמים הרבה יותר מאשר בעין המפרץ – 817 שקל (!).

בין הרשתות שבהן המחיר נמוך מהממוצע השבוע, ואפילו נמוך מ-700 שקל, אפשר למצוא את רמי לוי (669 שקל), אושר עד (681 שקל), יש חסד (793 שקל) ורשת ויקטורי (799 שקל). 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות