מה קובע החוק לגבי החזר על ביטול חתונה בגלל הקורונה?

החוק אושר: בעלי אולמות ייתנו החזר לזוגות שחתונתם בוטלה בגלל הקורונה

לאחר חודשים של מאבק, אושר החוק שמחייב בעלי אולמות לתת לזוגות החזר על ביטול חתונה בגלל הקורונה. פואנטה עם כל הפרטים

החזר על ביטול חתונה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




ברגע האחרון לפני פיזור הכנסת, אושר חוק חשוב ביותר לזוגות רבים בישראל. החוק קובע כי יינתן החזר על ביטול חתונה בגלל הקורונה. ההחזר יינתן לזוגות אשר שילמו מקדמה אך חתונתם בוטלה ולא הצליחו להגיע עם בעל האולם לסיכום על מועד חדש. מדובר בחוק מורכב, אשר חשוב לקרוא את האותיות הקטנות שלו.

החזר על ביטול חתונה בגלל הקורונה

חוק ההחזר על ביטול חתונה בגלל הקורונה נוגע לאלפי זוגות שהאירוע שלהם בוטל מ-12.3.20 ועד לימים אלה. בין יוזמי החוק – חברת הכנסת הילה שי וזאן (כחול לבן) וח"כ יעקב מרגי (ש"ס). לדברי ח"כ וזאן, לפי הנתונים שבידה כ-90% מהזוגות לא הגיעו להסדרים ונותרו ללא האירוע וללא הכסף.

מה קובע החוק לגבי החזר כספי על ביטול חתונה? הנה הפרטים:

לפי ההצעה שאושרה, זוגות ששילמו עבור אירוע שהתקיים לפני שהחלו הגבלות הקורונה ובוטל בשל כך – יקבלו את כספם חזרה, אם לא הצליחו להגיע להסכמות עם בעלי האולמות.

ההצעה תיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2021 ותחול על אירועים שמועדם נקבע ל-12 במרץ 2020 ואילך, והחוזים לגביהם נחתמו לפני תקופת הקורונה. בשלב ראשון יעמדו לרשות הצדדים 5 חודשים כדי לנהל משא ומתן כדי להגיע להסכמה על מועד אחר לאירוע.

מבצעים

"במידה שהצדדים הסכימו על מועד אחר וגם האירוע השני בוטל, או במידה שמפעיל אולם האירועים החליט שלא לנהל משא ומתן או שניהל אותו שלא בתום לב – אז יהיו הזוגות זכאים להחזר כספי של המקדמה ששילמו בתוך חודש ממועד האירוע המתוכנן או ממועד פניית הזוג בכתב לבעל האולם. במקרה כזה יוכל בעל האולם להפחית מהמקדמה רק את הסכום של הוצאות אירוע הטעימות, ובתנאי שלא יעלה על 2,000 ש"ח.

עם זאת, אם הצדדים לא הסכימו על קיום אירוע במועד אחר, או שהזוגות החליטו שלא לנהל משא ומתן על מועד נוסף לאירוע – יוכלו בעלי האולמות לגבות גם דמי ביטול.

לחצו כאן כדי לקבל העדכונים החמים שלנו בטלגרם >

במקרה כזה יחויבו בעלי האולמות להחזר את סכום המקדמה בתוך חודש מיום הפנייה בכתב, אך כאמור יוכלו להפחית ממנו גם את עלות אירוע הטעימות, עד 2,000 ש"ח, וגם דמי ביטול שלא יעלו על 5% מעלות האירוע או 3,000 שקלים – לפי הנמוך מבניהם.

עוד נקבע כי אם בעלי האולמות לא ישיבו את הכסף כפי שקבע החוק, יוכלו הזוגות הצעירים להגיש תביעה לבית המשפט, שיוכל לקבוע פיצוי ללא הוכחת נזק של עד 10,000 שקלים. בקביעת הפיצויים יוכל בית המשפט לשקול, בין השאר, את חומרת הפרת החוק, היקפה הכספי ונסיבותיה.

שתפו את הכתבה עם חברים – זה חשוב… ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה קל!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד כתבות באתר חדשות הצרכנות פואנטה

מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!





     

    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות