מהפך: הרשת הזולה בארץ היא לא רמי לוי. מיהי?

מהפך: הרשת הזולה בארץ היא לא רמי לוי. מיהי?

פער עצום של 370 שקל נמצא בין הסניף היקר בארץ לסניף הזול בארץ 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לאחר חודשים ארוכים שבהם הייתה הרשת של רמי לוי הזולה בארץ – עם דומיננטיות מוחלטת – השבוע חל מהפך. הרשתות הזולות בארץ, ובפער משמעותי, הן סופר דבאח ומחסני השוק.

מאחר שסופר דבאח היא רשת קטנה הפעילה בעיקר בצפון, מי שבעיקר מרוויח מזה הם לקוחות מחסני השוק. הרשת, שמונה כ-25 סניפים הממוקמים בעיקר בפריפריה ופחות במרכז, מציעה את סל המוצרים שנבדק במחיר ממוצע של כ-705 שקל, כ-40 שקל פחות מהמחיר הממוצע ברמי לוי.

הסל כלל 65 מוצרים מגוונים – החל ממוצרי מזון ועד מוצרי טואלטיקה. הבדיקה בוצעה על-ידי המועצה לצרכנות ואתר פרייסז. 

הסניף הזול ביותר, אגב, הוא לא של מחסני השוק ולא של רמי לוי, אלא של סופר דבאח. מדובר בסניף של הרשת בעין המפרץ, ושם נמכר הסל שנבדק ב-594 שקל בלבד – כאשר המחיר הגבוה ביותר נמצא, כרגיל ברשת טיב טעם. בסניף דיזנגוף של הרשת בתל אביב ישלמו הלקוחות על הסל הזה 964 שקל, כלומר – 370 שקל יותר. 

20 הסניפים הזולים בבדיקה

הסניפים הכי זולים 9.2.2017

שופרסל שלי יקרה יותר ממגה בעיר

גם בצד השני של הטבלה, כלומר, בצד היקר – חל השבוע שינוי. רשת שופרסל שלי תפסה את מקומה של רשת מגה בעיר כרשת הכי יקרה אחרי טיב טעם (אם כי בפער קטן). ממוצע המחירים שם עמד על כ-870 שקל, ובמגה בעיר על כ-860 שקל.

בכל מקרה – לא מומלץ לקנות באף אחת משתי הרשתות היקרות הללו, משום שהמחירים בהן גבוהים באופן עקבי. הנתונים מראים שהמחיר הממוצע לסל שנבדק עומד על כ-790 שקל, ואין שום סיבה לשלם עשרות שקלים יותר.

אגב, גם יינות ביתן ושופרסל דיל מוכרות את הסל הזה במחיר גבוה יותר מהממוצע. 

אז איפה כן כדאי לקנות?

חוץ מסופר דבאח, מחסני השוק ורמי לוי, הרשתות שמחיריהן נמוכים מהמחיר הממוצע הן אושר עד, יוחננוף, שוק העיר ויש חסד. 

רשת ויקטורי, קינג סטור, מחסני להב, יש בשכונה וחצי חינם ממוקמות באמצע, והמחיר שהן גובות על הסל שנבדק נע סביב 780 שקל. 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות