סמסונג גלקסי A7: מסך ענק, סוללה חזקה ועמידות למים במחיר ביניים

סמסונג גלקסי A7: מסך ענק, סוללה חזקה ועמידות למים במחיר ביניים

פתרון למי שמחפש מכשיר של סמסונג עם נתונים טובים מבלי לפשוט את הרגל

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

בשלוש שנים האחרונות שוק הסמארטפונים בישראל עבר שינוי משמעותי. היצרניות הסיניות חדרו אליו בשיא הכוח, ומציעות מכשירים טובים במחירים נוחים.

סדרת גלקסי A (מהדורת 2017) של סמסונג היא התשובה שלה למאבק בסינים: סמארטפונים עם חומרה חזקה, תכונות שעד היום אפשר היה למצוא בעיקר בדגמי הדגל שלה ומחירים הגיוניים ביחס לתמורה.

מסך

ה-A7 מוגדר "פאבלט" (טלפון-טאבלט), והוא אחיו הגדול של ה- A5. הוא מציע חומרה כמעט זהה, כאשר ההבדל המשמעותי הוא גודל המסך: 5.7 אינץ' לעומת 5.2 אינץ'.

רזולוציית המסך שלו Full HD וצפיפות פיקסלים של 386ppi.

זהו מסך שנראה טוב, צבעים נעימים ועמידות יפה לאור שמש. גם השוליים יחסית דקים. בדומה למכשירים רבים אחרים, סמסונג הוסיפה מצב מסנן אור כחול, המוריד מעט את האור הכחול בלילה. את המצב הזה ניתן להגדיר באופן ידני או אוטומטי.

חומרה

סמסונג שילבה כאן קורא טביעת אצבע הממוקם בכפתור הבית. זה פועל בצורה מהירה ולא מתבלבל לרגע. המעבד הוא מתוצרת סמסונג – Exynos 7880 בעל שמונה ליבות עם 3 ג'יגה זיכרון עבודה. לא נתקלתי בגמגומים או האטה של המכשיר. הוא עבד בצורה חלקה. הזיכרון הפנימי עומד על 32 ג'יגה ויש גם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. סמסונג מצרפת בשלב זה בערכה, כרטיס זיכרון בנפח 64 ג'יגה. ה-A7 גם כולל שבב NFC עבור חיבור לאביזרים שונים ושירות סמסונג Pay, אשר עדיין לא זמין בישראל.

עמידות למים

בדומה למכשירי הדגל של סמסונג, גם ה-A7 כולל עמידות למים עד לעומק 1.5 מטר למשך חצי שעה (בתקן IP68) – תכונה שכדאי שתהפוך לסטנדרט בכל מכשיר שיוצא היום לשוק. 

עיצוב ומידות

גלקסי A7 הוא אמנם מכשיר פלסטיק, אבל יש לו מסגרת מתכת והוא מגיע בעובי 7.9 מ"מ. המשקל עומד על 170 גרם. לא קל במיוחד.

ממשק

מאכזב לגלות שסמסונג החליטה להשיק את המכשיר עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת מרשמלו (6.0.1) ולא נוגט (7.0). נקווה שעדכון כזה יגיע בקרוב. המעטפת של סמסונג מאפשרת פיצול המסך לשניים, עבור עבודה עם שתי אפליקציות במקביל. חיבור לשירות האחסון שלה – סמסונג Cloud עבור גיבוי המכשיר ותמיכה באפליקציית SideSync. זו מציגה את מסך הסמארטפון במחשב ומאפשרת תפעול שלו באמצעות חיבור אלחוטי.

מצלמה

סמסונג מתגאה שה-A7 מגיע עם שתי מצלמות (קדמית ואחורית) הכוללות חיישני 16 מגה פיקסל ומפתח צמצם f/1.9. המצלמה האחורית מצליחה להתמודד יפה עם מקומות סגורים, אבל עדיין רואים רמה מסוימת של גרעון. באור יום התמונות יוצאות חדות עם תאורה מספקת וגוון צבעים הנאמן למקור (ולא עשיר מדי). לא פחות חשובה היא המצלמה הקדמית עבור צילומי הסלפי, גם כאן התוצאות טובות אבל לא מדובר באותה חדות כמו במצלמה האחורית. צילום הווידיאו מגיע ברזולוציית Full HD ולא ב-4K, התוצאות טובות, אבל לא מאוד חדות.

סוללה

הסוללה של ה-A7 מספיקה בקלות ליום עבודה שלם. קצת לפני שהלכתי לישון באזור חצות, הסוללה עמדה על כ- 30%. לא הייתי צריך לחשוש במהלך היום שהסוללה תיגמר לי. קיבולת הסוללה עומדת על 3600 מיליאמפר/שעה. זהו המכשיר הראשון של סמסונג בארץ שמגיע עם מחבר הטעינה USB-C (אם לא כוללים את ה-Note 7). המחבר הזה מאפשר בין היתר, חיבור לסמארטפון משני הכיוונים. ה-A7 גם תומך בטעינה מהירה, זו הצליחה לטעון כ-20% מהאנרגיה בתוך רבע שעה, כאשר טעינה מלאה התבצעה בתוך שעה וארבעים דקות.

בשורה התחתונה

A7 הוא פאבלט הנותן פתרון למי שמחפש מכשיר של סמסונג במחיר הגיוני עם מצלמה טובה, מסך גדול, עמידות למים וסוללה חזקה במיוחד.

מחיר

כ-2,400 שקל – בהתאם לחנות.

הסקירה פורסמה לראשונה בבלוג הטכנולוגיה The Gadgets Reviews של צחי הופמן.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות