השוואת סל זהה: האם הרשתות החרדיות זולות יותר משאר רשתות המזון?

השוואת סל זהה: האם הרשתות החרדיות זולות יותר משאר רשתות המזון?

בדיקת המועצה לצרכנות מגלה שתדמית זולה היא לעתים קרובות הפוכה מהמציאות. איזו רשת חרדית מוכרת במחירים של שופרסל שלי?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

למרות הנטייה לחשוב שרשתות מזון חרדיות יציעו לקהל שלהן – שבדרך כלל מתאפיין בהכנסה נמוכה ומשפחות גדולות – מחירים נמוכים, מסתבר שזה ממש לא המצב.

המועצה לצרכנות, באמצעות סיירי המועצה שמסתובבים בין רשתות המזון, השוותה מחירים של סל מוצרים זהה בין 4 רשתות חרדיות (אושר עד, יש חסד, יש בשכונה ושוק מהדרין) לבין רשתות המזון הכלליות – וגילתה שהן ממש לא מציעות את הסל הזול ביותר.

הרשת הזולה ביותר שנמצאה בבדיקה היא רשת רמי לוי, שם עלה הסל שנבדק 449 שקל – כאשר הרשת החרדית הזולה ביותר שנמצאה בבדיקה הייתה אושר עד ושם נמכר אותו סל בדיוק בכ-35 שקל יותר, כלומר ב-483 שקל.

גם יוחננוף וויקטורי היו יותר זולות מאושר עד.

אלא שמה שמעניין יותר הוא מה שמתחולל בקצה היקר של רשימת רשתות המזון – שם, במקום של כבוד, מככבת רשת המזון החרדית שוק מהדרין – כאשר רק שופרסל שלי יקרה ממנה. הסל שנבדק עלה בשוק מהדרין 543 שקל, כלומר, כמעט 100 שקל יותר מאשר ברמי לוי. בשופרסל שלי הוא עלה 561 שקל. 

הסל שנבדק כלל 45 מוצרים מגוונים, החל מפירות וירקות ועד מוצרי ניקיון. הבדיקה כללה מוצרים עם חותמת בד"צ בלבד הנחשבים בדר"כ ליקרים יותר.

כאמור, מבין הרשתות החרדיות, אושר עד הייתה הזולה ביותר בממוצע. יש חסד קצת מאחור והיקרות ביותר היו יש בשכונה ושוק מהדרין.

רוב הצרכנים לא יודעים, אך הרשתות החרדיות שייכות לרוב לרשתות המזון הרגילות.

כך למשל, שוק מהדרין היא תת-רשת חדשה של יינות ביתן (שכזכור רכשה את רשת מגה), והוקמה כדי לפנות לקהל החרדי. תת-הרשת מחליפה את "זול בשפע" שהייתה שייכת למגה. 

יש בשכונה ויש חסד, שייכות שתיהן לשופרסל.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות