חזרתם לשתות קפה? משרדי הבריאות והכלכלה מחדשים את האזהרה

חזרתם לשתות קפה? משרדי הבריאות והכלכלה מחדשים את האזהרה

מתכות התגלו בשורה של מכונות מכמה דגמים, שכנראה נמצאים בבתי קפה בארץ

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

פרשת העופרת בקפה לא הסתיימה: היום הודיעו משרדי הבריאות והכלכלה שבעקבות הממצאים שגילו, חייבים יבואונים ובעלים של שורת דגמים של מכונות קפה מסחריות/מוסדיות לבדוק את המכונות במעבדות.

מדובר במכונות קפה מהדגמים LB 4105 מתוצרת WEGA ודגם Classic Mira מתוצרת UNIC. 

חשוב לציין שהאזהרה משתיית קפה בבתי קפה, ובפרט לנשים בהריון, נותרת בעינה. המשרדים מדגישים כי לא מדובר בסכנה מיידית, יחד עם זאת, במהלך תקופת ביצוע הבדיקות ומטעמי זהירות מונעת, משרד הבריאות ממליץ להפחית בשתיית קפה ממכונות מסחריות / מוסדיות מהדגמים הללו, עד לקבלת תוצאות הבדיקה הפרטנית לגבי כל מכונה.

עוד חשוב לציין כי בדיקות המכונות לא הסתיימו עדיין. משרדי הכלכלה והבריאות ממשיכיםלבדוק מכונות קפה מסחריות/מוסדיות מדגמים נוספים ויעדכנו את הציבור במידה שיימצאו חריגות נוספות.

כזכור, ההחלטה לבדוק את המכונות התקבלה לאחר שנמצאה בכמה דגמים שנבדקו חריגה מהוראות התקן לעניין נדידת חומרים למי השתייה. מדובר בבדיקות מדגמיות, אך די בהן כדי לגרום לשני המשרדים להחליט לחייב את מי שיש בבעלותו מכונה כזאת לבדוק אותה. בהודעת המשרדים פורסמה גם רשימת המעבדות שנקבעו ע"י משרדי הבריאות והכלכלה: מעבדה לכימיה, בריאות וסביבה של מכון התקנים הישראלי, אמינולאב, בקטוכם בע"מ, המעבדה לבריאות הציבור של משרד הבריאות והמעבדה המרכזית של מקורות ע"ש נסין.

הבדיקות תתבצענה על פי פרוטוקול בדיקות שנקבע על ידי משרדי הבריאות והכלכלה, ולפי תוצאות הבדיקה יוחלט אם ניתן להמשיך ולהפעיל את המכונה או שיש להשביתה עד לתיקונה / איתור וסילוק מקור הזיהום במים המופקים ממנה.

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מדגיש כי כל היצרנים והיבואנים והמוכרים של מכונות הקפה חייבים לפי הדין לעמוד בהוראות התקן הרשמי. 

לגבי מכונות המיובאות לארץ – בשלב היבוא, חייב היבואן, בין היתר, להצהיר בפני עורך דין כי המכונות עומדות בהוראות התקן הרשמי החל עליהן ובכלל זה הוראות העוסקות בעניין נדידת יסודות כימיים למים המופקים מהן. 

על בסיס תצהיר זה, ובדיקות נוספות בהתאם להוראות אחרות בתקן,  ניתן האישור לשווק את המכונות.

במשרד הכלכלה מציינים שנוכח ממצאי הבדיקות, מקדם הממונה על התקינה החמרה במשטר הבדיקות. 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות