סקירה: אוזניות ספורט X3 של Jaybird – נוחות ועמידות לזיעה. מה עם הסאונד?

סקירה: אוזניות ספורט X3 של Jaybird – נוחות ועמידות לזיעה. מה עם הסאונד?

מלבד בחירת מתאם הסיליקון/קצף המתאים לאוזניים, דרושה גם התאמה של כבל האוזניות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

אם אתם חובבי ריצה, רכיבה על אופניים או מבצעים פעילות גופנית, אתם בוודאי מאזינים למוזיקה תוך כדי האימון.

 קטגוריית אוזניות הספורט עמוסה, כאשר כמעט כל יצרן מציע דגם עם עמידות לזיעה, חיבור אלחוטי והבטחה שהאוזניות שלו לא יפלו מהאוזניים. 

חברת Jaybird (השייכת לחברת לוג'יטק), המתמחה באוזניות ספורט, הגיעה לישראל לפני פחות משנה, כאשר X3 הוא הדגם השני המושק כאן (לאחר דגם Freedom).

צליל

אוזניות Jaybird X3 פועלות בטכנולוגיית בלוטות' (4.1) והן כוללות דרייבר 6 מ"מ.

האוזניות מספקות צליל באס המורגש היטב, קולות הזמרים נשמעים ברור ורמת הפירוט טובה. הצלילים אפילו לא נהרסו בשירי רוק בעוצמת צליל גבוהה. הבדיקה שלי כללה בעיקר הזרמה של שירים משירות אפל מיוזיק. בסך הכל הייתי מרוצה, כאשר מתאמי הקצף מצליחים ליצור בידוד מוצלח מרעשי רקע ולספק בסופו של דבר חוויית סאונד נעימה.

המיקרופון עבור שיחות הפגין ביצועים טובים והקול שלי נשמע ברור. לא קיבלתי תלונות בזמן השיחה, אבל כדאי להבין שלא מדובר באיכות מיקרופון כמו באוזניות המיועדות לפעולה הזו.

עיצוב

מארז ה-X3 עמוס במתאמי סיליקון וגם מתאמי קצף של חברת Comply. האחרונים נוחים במיוחד, משום שניתן למעוך אותם מעט לפני שמכניסים לאוזן ואז הם מתנפחים בתוכה. הדבר יוצר בידוד טוב יותר של רעשי רקע וגם מונע נפילה של האוזניות מהאוזניים.

Jaybird גם מציעה מעין כנפיים שמלבישים על האוזניות כדי לייצב את האוזניות בתוך האוזניים. אני לא הרגשתי צורך להשתמש בהן, משום שהאוזניות היו ממוקמות מצוין ולא נפלו אפילו פעם אחת בזמן ריצה. מה שכן, זה קצת מטריח לדחוס את מתאמי הקצף לפני ההכנסה לאוזן ואז ללחוץ 2-3 שניות.

כדאי לציין, שה-X3 מתאימות לשימוש גם עבור רוכבי אופניים החובשים קסדה.

האוזנייה עצמה לא גדולה במיוחד והיא לא מכבידה באוזן. עבור השלמת מראה הפרימיום, Jaybird שילבו מעט מתכת בלוגו בקצה האוזניות.

ה-X3 עמידות לרטיבות, כך שניתן להאזין להן גם בריצה בגשם וגם עם הרבה זיעה.

התאמה

ההתאמה הראשונית של ה-X3 לאוזני המשתמש דורשת יותר סבלנות מאוזניות אחרות, אבל היא שווה את ההשקעה.

מלבד בחירת מתאם הסיליקון/קצף המתאים לאוזניים, דרושה גם התאמה של כבל האוזניות.

אמנם מדובר באוזניות אלחוטיות, אבל ב-Jaybird יודעים שחוט האוזניות מפריע בנקישות שלו על העורף (כמו בכל אוזניות חוטיות אחרות). לכן, מציעים בחברה להתאים את הכבל לעורף של המשתמש, כך שהוא לא יזוז.

אפליקציה

כמו הרבה אוזניות אחרות, Jaybird מציעה אפליקציה בשם MySound, שתורגמה לעברית ומאפשרת להגדיר את האקולייזר בהתאם להעדפות האישיות של המשתמש.

נחמד שהגדרות האקולייזר נשמרות על האוזניות עצמן, כך שלא משנה אם מחליפים סמארטפון או מתחברים עם האוזניות ללפטופ, הצליל האישי נשמר.

נחמד גם שהאפליקציה מוסיפה חיווי בחלק העליון של הסמארטפון על מצב הסוללה (נבדק במכשיר אנדרואיד).

x3 blackout itb

סוללה

ההטענה היא נקודת התורפה של האוזניות.

ב-Jaybird משתמשים במתאם מיוחד שמחברים עם כבל מיקרו USB. המטרה של החברה הייתה להקטין את האוזניות, אבל הבעיה היא שאסור לאבד את המתאם הזה או לשכוח לקחת אותו לטיולים ארוכים.

זמן השימוש בסוללה עומד על כ-8 שעות. מכובד בהחלט.

x3 sparta withphone

בשורה התחתונה

ה-X3 הפכו בתקופה האחרונה לאוזניות הספורט החביבות עליי.

הסאונד שלהן מוצלח ביחס לקטגוריה, הן אלחוטיות, נוחות והשילוב של מתאמי הקצף החדשים של Comply, מאפשר להגיע לרמת התאמה אפילו טובה יותר.

רק כדאי להשקיע את הזמן הנוסף ולבצע התאמה לפי ההוראות במדריך.

מחיר

700 שקל.

הכתבה פורסמה לראשונה בבלוג הטכנולוגיה The Gadget Reviews של צחי הופמן.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות